Hypermarketurile, în topul preferinţelor consumatorilor români

person Horeca
access_time_filled

Institutul de cercetare de piață GfK România a publicat astăzi rezultatele studiului „GfK Shopping Monitor” despre cele mai importante criterii după care se orientează românii la cumparaturi. Studiul relevă faptul că românii frecventează din ce în ce mai mult hypermarketurile, 43% din respondenți preferând acest tip de magazine, în principal datorită varietății gamei de produse alimentare (un criteriu esențial în alegerea magazinelor).

shopping

Pentru jumătate din români criteriul cel mai important după care își aleg magazinul unde cheltuie cei mai mulți bani pe produse alimentare este apropierea de casă sau de serviciu, precum și timpul necesar pentru a ajunge la magazin.

Nivelul prețurilor este de asemenea un motiv destul de important în alegerea magazinului, menționat de aproximativ 46% dintre români.

Prospețimea și calitatea produselor ocupă locul 4 în clasamentul motivelor pentru care consumatorii aleg un magazin (16% din total populație).

Alte criterii de o importanță relativă pentru cumpărători (sub 6%) sunt obișnuința de a merge într-un magazin anume, existența promoțiilor, personalul plăcut și posibilitatea cumpărării rapide (lipsa cozilor sau viteza achitării la casă).

Datele fac parte din studiul Shopping Monitor realizat în noiembrie 2010 pe un număr de 737 de respondenți de peste 15 ani, din mediul urban, responsabili de cumpărarea produselor alimentare și nealimentare din gospodărie, eșantion reprezentativ pe regiuni istorice și grad de urbanizare. Metoda de culegere a datelor a fost cea a interviurilor telefonice.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302