Hotelurile din România au o prezenţă scăzută pe Twitter
Prezența hotelierilor români pe Twitter este scăzută și relativ târzie pe această rețea, potrivit unui studiu realizat de TurisMARK, consultant marketing în turism, asta în ciuda faptului că prezența operatorilor din industria turismului în general a înregistrat o creștere semnificativă în ultimii ani.
„O mare parte din conturi, create în 2009 sau 2010, au fost abandonate sau nu înregistrează nicio activitate, deși unele dintre ele dispun de un număr de urmăritori relativ bun sau au avut pentru o perioadă de timp o încercare de comunicare (peste 100 tweeturi)”, se arată în studiul TurisMARK.
În ceea ce privește activitatea din 2011 se remarcă un număr ceva mai mare de unități active. Cel mai mare număr de urmăritori (2.066 pers.) îl înregistrează Casa Mureșan – Brașov, urmată de pensiunea Verde Crud – Râșnov (944 pers.) și hotel Amiral – Mamaia (917 pers.), acțiune datorată și numărului relativ mare de conturi urmărite de fiecare.
Cel mai mare număr de mesaje transmise aparține Ibis România (10.154 mesaje), un număr nesemnificativ însă, dat fiind conținutul mesajelor sau asocierii lor cu un cont internațional. Urmează Ramada Oradea (742 mesaje) și Vila Cascada – Bușteni (334 mesaje).
„Marea majoritate a conturilor nu arată interes față de clienți neurmărind deloc potențialii consumatori, iar majoritatea hotelurilor din România afiliate unui brand internațional nu au nici măcar cont Twitter”, se mai arată în studiul TurisMARK.
Analiza a relevat următoarele:
– Â Â Hotelierii din România nu cunosc suficiente despre Twitter și utilizarea lui.
– Se pare că turiștii nu îndrăgesc atât de mult această rețea socială. Poate în Romania da, dar la nivel de Europa/ America / restul continentelor acest lucru nu este valabil, hotelurile fiind cunoscute organizatoare de evenimente sau având oaspeți străini într-o proporție ridicată, se arată în studiul TurisMARK. Pe de altă parte targetarea Twitter (oameni de marketing, PR, antreprenori, manageri) este destul de specializată ceea ce nu justifică prezența scăzuta a hotelurilor pe Twitter.
– Hotelurile din România nu au încă o strategie de prezență pe acest mediu iar conversația este purtată în principal de directorul de marketing și vânzări, de General Manager sau de mai multe persoane delegate în acest sens (marketing/reservation/front office executive) fără a apela la un consultant de specialitate (cu 2 excepții).
– Nu este necesar sa fii un hotel mare (ca și capacitate de cazare) ca să generezi interes asupra ta, să comunici și relaționezi cu potențialii consumatori, să crești gradul de loializare.
Într-un studiu realizat în martie anul trecut intitulat „Are nevoie un hotel din România de prezență pe social media?”, TurisMARK a analizat motivele pentru care o unitate de cazare din România, mai mică sau mai mare, ce aparține unui brand internațional sau este un simplu hotel independent, ar putea beneficia de avantajele pe care i le-ar aduce prezența pe social media.
„Timp de un an activitatea turistică promovată pe Facebook și Twitter s-a îmbunătățit, însă un clasament pe aceste medii nu se poate realiza foarte fidel. Deși Facebook are cateva statistici targetate pe mediul turistic în ceea ce privește identificarea pe categorii (166 hoteluri, 211 alte tipuri de unități de cazare, 360 restaurante, 499 identificări pe domeniul turism și vacanțe etc.), numărul de fani sau evoluția în timp, Twitter nu se poate mândri cu o astfel de analiză.”, se mai arată în studiu.Â
TurisMARK este consultant din industria ospitalității cu specializare în marketing și tehnologie pentru turism.