Reglementări europene noi în privinţa drepturilor consumatorilor

person Horeca
access_time_filled

Pe 23 iunie 2011, parlamentarii europeni au votat adoptarea Directivei privind drepturile consumatorului, această zi fiind „O zi mare pentru cei 500 de milioane de consumatori europeni”, potrivit comisarului pe Justiție al Comisiei Europene, Viviane Reding, o directivă benefică și pentru industria ospitalității din Europa, potrivit Asociației hotelurilor, restaurantelor și cafenelelor din Europa (HOTREC).
riPropunerea legislativă pentru revizuirea drepturilor consumatorilor a venit din partea Comisiei Europene în octombrie 2008 și se baza pe armonizarea totală a drepturilor consumatorilor la nivelul UE, fapt care a generat timp de peste 2 ani discuții aprinse.

 

Adoptarea noii Directive referitoare la drepturile consumatorilor va consolida prerogativele acestora și va da posibilitatea de a-i sancționa pe cei care comit fraude în operarea pe Internet înșelându-i pe consumatori.

Obiectivul noii Directive este de a acorda consumatorilor șansa de a se bucura de încredere sporită atunci când fac cumpărături atât online cât și prin metode tradiționale.

consumatoriNoua Directivă, extrem de benefică pentru industria ospitalității europene
Anna Torres, CEO HOTREC a declarat: „Întradevăr, amendamentele adoptate de membri Parlamentului European vor conduce la o îmbunătățire considerabilă în ceea ce privește rezervările hoteliere și ale restaurantelor, ale căror reguli sunt extrem de diferite de-a lungul Europei. Prin contrast cu versiunile precedente ale acestei directive, majoritatatea rezervărilor hoteliere și la restaurante nu vor fi afectate negativ de noile prevederi, deoarece particularitățile industriei Ospitalității au fost luate în considerare de noua Directivă, extistând și unele excepții pentru această industrie. Caracteristicile specifice ale hotelurilor și restaurantelor au fost pe deplin luate în considerare, de directiva privind drepturile consumatorilor”.
Cumpărătorii nu vor mai fi obligați ca, împotriva voinței lor, să contracteze o asigurare de călătorie sau să închirieze o mașină atunci când își procură un bilet de călătorie pe Internet. Mai mult, clienții vor beneficia de un interval de 14 zile în care vor putea restitui, dacă doresc, mărfurile cumpărate la distanță, fie prin Internet, prin corespondență sau prin telefon.
consumerNoua directivă va avea ca efect implementarea, în principal, a următoarelor modificări:
– eliminarea costurilor ascunse în contractele oferite pe Internet;
– sporirea transparenței prețurilor oferite;
– eliminarea „căsuțelor opționale” din ofertele pe Internet;
– introducerea termenului de 14 zile pentru o eventuală schimbare a deciziei de a cumpăra;
– drepturi consolidate în ce privește returnarea plății;
– introducerea unui formular-model pentru renunțarea la contract;
– eliminarea cheltuielilor suplimentare pentru folosirea cardului de credit și la operarea pe linii telefonice scurte;
– informații mai clare privind pe cel care suportă plata la returnarea bunurilor;
– o mai bună protejare a consumatorului referitor la mărfurile informatice;
– reglementările comune pentru operatorii economici le vor permite acestora să acționeze mai ușor pe piețele europene.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302