Femeile de afaceri impun o abordare distinctă din partea hotelierilor
Centrul de Cercetări în Industria Ospitalității al Universității Cornell din America a publicat recent un studiu realizat în rândul managerilor de hoteluri, cu privire la apariția unei categorii de oaspeți hotelieri disctincte, aflată în continuă creștere în ultimii ani, în toată lumea, care impune o abordare diferită din partea hotelierilor: femeile de afaceri.
Studiul, intitulat „Creating Value for Women Business Travellers” pornește de la o certitudine: numărul femeilor de afaceri care călătoresc a crescut spectaculos în ultimii ani, și sublinează faptul că hotelierii trebuie să schimbe abordarea când vine vorba despre această categorie. Studiul sublinează faptul că operatorii hotelieri greșesc de cele mai multe ori crezând că dotările sau facilitățile sunt de ajuns pentru a le mulțumi pe femeile de afaceri. Cel mai important lucru pentru această categorie de oaspeții spun cercetătorii este modul în care experiența trăită la un hotel le face să se simtă. Așadar factorul emoțional joacă un rol esențial în mulțumirea acestui tip de clientă.Â
„Atunci când operatorii hotelieri întreabă femeile de afaceri ce își doresc de la o ședere la un hotel află cu surprindere că nu dotările hotelului le impresionează ci modul în care această experiență le face să se simtă. În acest context, am aflat că femeile vor să se simtă în siguranță, confortabil, să li se dea senzația că dețin controlul și că sunt prețuite”, se arată în studiu.
Managerii de hoteluri chestionați în acest studiu au identificat siguranța ca fiind principala așteptare a femeilor de afaceri de la un hotel. Este important astfel ca hotelierii să contribuie la senzația de siguranță a acestora, prin mai multe aspecte: holuri bine luminate, încuietori sigure, parcare acoperită sau camere bine poziționate.
Principala concluzie a studiului „Creating Value for Women Business Travellers” este aceea că hotelierii ar trebui să se concentreze mai mult pe modul în care combinația dintre servicii, dotări și facilitățile oferite de hotel contribuie la dorința de afectivitate invocată de femeile de afaceri.