Vânzările Metro Group în România în scădere cu 3,5% în 2010
Vânzările retailerul german Metro Group în Europa de Est au crescut cu 2,9% în prima jumătate a acestui an, atingând valoarea de 7,9 miliarde de euro, în special datorită piețelor din Rusia, Turcia și Polonia. Piețele din România, Bulgaria și Ungaria își revin încet de pe urma crizei, conform datelor celui mai recent raport al grupului Metro.
Brandul Metro Cash & Carry a înregistrat vânzări în valoare de 5,4 miliarde de euro, în creștere cu 3,5% față de prima jumătate a anului 2010. În cazul Real, vânzările în Europa de Est au scăzut cu 1,9% în primul trimestru al anului 2011, la valoarea de 1,4 miliarde de euro. Pentru România grupul Metro nu a lansat datele oficiale pentru prima parte a acestui an.
Metro Group a lansat raportul privind vânzările din România de anul trecut, care s-au situat la valoarea de 1,83 miliarde euro, în scădere cu 3,5% compartiv cu anul 2009. De asemenea grupul a înregistrat și o scădere a numărului de angajați la sfârșitul anului trecut, comparativ cu 2009. Cea mai mare scădere de personal s-a înregistrat în cadrul diviziei Real Hypermarket, care are în prezent 7.400 de angajați, comparativ cu 8.700 în 2009.
În 2010, Metro Cash & Carry România a avut o scădere a vânzărilor, în timp ce Real a înregistrat creșteri. Segmentul cash & carry a avut vânzări de 1,13 miliarde de euro, în scădere cu 7,3%. Real Hypermarket a înregistrat vânzări de 694 milioane de euro, în creștere cu 3,4% comparativ cu 2009.
În total Metro Group a înregistrat în 2010 venituri de 67,3 miliarde de euro, cu o rată de creștere de 2,6% la nivel mondial.