Piaţa berii s-a stabilizat în 2011, după 2 ani de declin
Consumul de bere înregistrat în România în primele 6 luni ale acestui an s-a menținut la același nivel din perioada similară din 2010, de 8 milioane hectolitri, producătorii reușind să frâneze declinul pieței din ultimii ani prin strategii adaptate la obiceiurile de consum, potrivit Asociației Berarii României.
„Menținerea consumului de bere în primele șase luni ale lui 2011 la volumul înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut este rezultatul unui cumul de factori care a reușit să țină sub control declinul resimțit la nivel de piață. În urma unei analize atente a factorilor care au contribuit la obținerea acestor rezultate, doresc să menționez strategiile producătorilor de bere adaptate deopotrivă noului comportament al consumatorului și ocaziilor de consum diferite, comunicarea constantă și, nu în ultimul rând, odată cu diminuarea efectelor crizei financiare, o revenire a obiceiurilor de achiziție și consum ale românilor”, a declarat într-un comunicat Hezy Ovadia, președintele Asociației „Berarii României”.
Volumul de vânzări înregistrat în prima jumătate a anului în curs de membrii Asociației Berarii României a păstrat, de asemenea, același nivel atins în primul semestru al anului 2010, de 7,4 milioane hl.
În prezent, 99% din cantitatea de bere consumată în România este asigurată din producția internă, industria berii generând în total un număr de 96.400 locuri de muncă, atât în unitățile de producție, cât și în sectoare adiacente precum retail, industrie ospitalieră, furnizori și distribuitori.
„O estimare a evoluției pieței până la finalul acestui an este dificil de făcut având în vedere evoluții anterioare imprevizibile ale pieței, dar sunt încrezător că au fost create toate premisele pentru a se asigura o evoluție superioară rezultatelor înregistrate la nivel de piață în ultimii doi ani”, a adăugat Constantin Bratu, directorul general al Asociației „Berarii României”.
În 2010, climatul economic instabil a condus la o diminuare cu 3,5% a pieței berii din România față de anul precedent, volumul total al acesteia atingând 17 milioane hectolitri. În ultimii doi ani, piața berii a scăzut cu 16% comparativ cu 2008, anul în care vânzările de bere în volum au atins o cotă maximă de 20,2 mililoane hectolitri.
Consumul de bere pe cap de locuitor în 2010 a înregistrat o valoare de 78 litri, continuând trendul descendent început în 2009 și dovedind că evoluția economică negativă i-a afectat pe consumatori modificându-le obiceiurile de consum, potrivit Asociației „Berarii României”.
Asociația „Berarii României” a fost înființată în 2004. Membrii actuali sunt cinci dintre cei mai mari producători de bere din România: Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries și Ursus Breweries, cărora li s-au alăturat, începând cu 2011, cei mai importanți de hamei și malț: Asociația Producătorilor de Hamei din România și Soufflet Malt România.