Google a cumpărat ghidul Zagat
Cea mai importantă știre din industria gastronomică americană din această lună a fost aceea că Google a cumpărat ghidul Zagat. Această achiziție nu va afecta aplicația Google Places, care a fost intens contestată în ultima perioadă pentru că a folosit reviewurile Yelp și Citysearch fără permisiunea acestora. Și să nu uităm eșecul înregistrat de Google în încercarea de a cumpăraYelp cu 500 de milioane de dolari. Strategia Google este considerată cea mai importantă mișcare din media de food din lume.
Parteneriatul cu Zagat va soluționa problema utilizării reviewurilor celor de la Yelp. Întrebarea este: Va favoriza Google reviewurile Zagat în defavoarea celor ale competitorilor, precum Yelp? Se pare că pentru prima dată Google a ales calitatea conținutului editorial, față de algoritmi și analize și acum deținând un brand puternic cum este Zagat, compania este pe drumul cel bun.
Pentru Tim și Nina Zagat, fondatorii ghidului, vânzarea brandului lor „a fost cel mai provocator moment din cei peste 32 de ani de business”. Aceștia consideră că Zagat împreună cu resursele și posibilitățile companiei Google va maximiza calitatea și creșterea ghidului.
Zagat a fost scos la vânzare în 2008 pentru suma de 200 milioane de dolari, dar nici un potențial cumpărător nu s-a decis să ofere această sumă.
Ce înseamnă această achiziție pentru consumatori? În primul rând, cei cărora le place ghidul Zagat să se aștepte la mai mult conținut online, cât despre schimbarea conținutului pe print al ghidului, nu s-a comunicat încă nimic. În al doilea rând, vor exista mult mai multe reviewuri online și e bine de știut că utilizatorii Zagat sunt înclinați să-și exprime părerile în articole de fond, detaliate și mai exacte decât cei ai Yelp. Și nu în ultimul rând, va fi interesant de văzut dacă Google va înlătura paywall-ul (un ecran care blochează accesul la pagina web cerând să plătești) care nu permite accesarea în mare parte a conținutului Zagat.