Grupul Accor a achiziţionat 48 de noi hoteluri
Al cincilea grup hotelier din lume, după numărul de camere, Accor (peste 500.000 camere la nivel mondial), prezent și în România prin brandurile sale, a achiziționat luna aceasta compania hotelieră Mirvac, care deține 48 de hoteluri cu 6100 camere în regiunea Australia și Noua Zeelandă, consolidându-și poziția de lider în domeniul hotelier, în regiune. Prin această achiziție, portofoliul Accor în regiune ajunge la 241 de hoteluri și 32.500 de camere, acoperind toate segmentele de hoteluri.
Achiziționarea companiei hoteliere Mirvac este în conformitate cu strategia ambițioasă de dezvoltare a Accor, anunțată în luna septembrie, care prevede un target de 40.000 camere deschise în fiecare an, în 2012 și 2013. Acest lucru demonstrează abilitatea companiei Accor de a-și asigura poziția de lider pe piețele mature, prin achiziții selective, potrivit reprezentanților companiei. „Această operațiune este un succes major pe o piață cu o industrie hotelieră dezvoltată. Cu strategia noastră de creștere, care include atât o creștere organică cât și achiziții targetate cum este aceasta – posibile datorită situației financiare excelente a Accor – sunt încrezător în capacitatea noastră de a ne atinge obiectivele”, a declarat Denis Hennequin, președinte și CEO Accor.
Suma totală plătită de Accor pentru achiziția companiei Mirvac Hotels&Resorts este 149 milioane euro. Cele 48 de hoteluri ale companiei sunt localizate în principal în Australia, în orașe cheie precum Sydney, Melbourne, Brisbane și Perth. Patru hoteluri sunt localizate în Noua Zeelandă. Majoritatea hotelurilor vor fi încadrate în brandurile uspcale și midscale ale Accor, precum Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel și Mercure.
„Acest acord este un pas important pentru Accor în regiunea Australia și Noua Zeelandă, la 20 de ani după debutul nostru în aceste țări și ne întărește poziția de lideri„, a declarat Michael Issenberg, COO pe regiunea Asia Pacific. La nivel regional, împreună cu cele 200 de hoteluri aflate în pipeline în regiunea Asia-Pacific, arătăm dorința noastră de a ne dezvolta pe această piață cheie pentru Accor”. După această achiziție, portofoliul Accor pentru regiunea Asia-Pacific va cuprinde peste 500 de hoteluri și în jur de 96.000 camere.
Reamintim că, în luna septembrie a acestui an, grupul hotelier Accor a semnat cel mai important acord de franciză din 2011, cu Jupiter Hotels Ltd, pentru a-și pune în aplicare planul său de exindere pe piața hotelieră din Marea Britanie, o altă piață cheie pentru Accor. Până în anul 2015, Accor intenționează să dețină nu mai puțin de 300 de hoteluri în UK. Acordul de franciză va aduce în portofoliul Accor încă 24 de hoteluri (2644 de camere) care vor fi deschise în perioada următoare sub brandul Mercure, în Marea Britanie. Accor va avea astfel 68 de hoteluri marca Mercure în această țară, brand care va deveni un jucător major pe piața hotelurilor mid-scale din UK.
În România, grupul hotelier francez Accor are șase hoteluri, fiind prezent prin brandurile Pullman, Ibis și Novotel.
Sursa: www.hotelnewsnow.com