Sfaturi pentru a creşte traficul în restaurante în 2012
În contextul în care consumatorii intenționează să reducă numărul vizitelor la restaurante în 2012, citând motivele financiare dar și dorința de a avea un control mai mare asupra dietei ca principalele motive care i-au determinat să ia această decizie – potrivit celui mai recent studiu efectuat de compania americană de consultanță AlixPartners LLP. -, restauratorii trebuie să găsească noi strategii pentru a-și atrage clientelă în unități. Potrivit studiului, anul 2012 nu se anunță unul prea profitabil pentru managerii de restaurante: consumatorii spun că intenționează cheltuiască cu 5% mai puțin în restaurante în 2012, comparativ cu 2011, astfel că suma medie cheltuită pe o masă se așteaptă să scadă la 13,3 dolari în 2012, de la 14 dolari anul trecut.
Potrivit studiului, discounturile și ofertele speciale rămân și în 2012 un instrument eficient pentru a crește traficul în restaurante și pentru a veni în întâmpinarea clienților care își doresc mai mult ca niciodată mese la prețuri accesibile (însă fără a renunța la calitate). Adoptarea de noi strategii din partea managerilor de restaurante trebuie să țină cont în special de faptul că „food quality” sau calitatea mâncării oferită în restaurante rămâne factorul nr. 1 care influențează decizia consuamtorilor de a alege o unitate în defavoarea alteia, deci este lucrul care contează cel mai mult pentru consumatori.
Studiul a arătat că 65% dintre consumatori consideră calitatea mâncării și gustul ca principalele aspecte pe care restauratorii ar trebui să le ia în considerare atunci când vor să facă îmbunătățiri și inovații, urmate urmate îndeaproape de calitatea serviciilor (pentru 37% din respondenți), varietatea meniului și opțiunile sănătoase de mâncare (pentru 27% și respectiv 26% dintre respondenți).
Deși calitatea mâncării și prețurile sunt principalii factori care influențează alegerea consumatorilor, dorința de a mânca mai sănătos joacă un rol din ce în ce mai important în decizia consumatorilor. De menționat că dintre consumatorii care au declarat că intenționează mânânce mai rar la restaurante 56% au citat dorința de mânca mai sănătos și de a avea un control asupra dietei ca fiind principalul motiv, în comparație cu 51% care au citat motive financiare.
Mai mult decât atât, 44% din respondenți au declarat că opțiunile sănătoase variate din meniuri sunt extrem de importante, iar 62% au spus că informațiile nutriționale din meniuri afectează deciziile lor (în contextul în care anul trecut doar 50% dintre respondenți spuneau că informațiile nutriționale joacă un rol esențial în decizia de a merge sau nu la un restaurant).
De asemenea, pentru a câștiga competiția acerbă pentru clienți, restaurantele trebuie să implementeze urgent o strategie media care să includă atât social media cât și marketingul mobil. În acest domeniu, restaurantele nu au excelat, în comparație cu hotelurile de exemplu.