StarBev CEE a fost cumpărată de Molson Coors

person Horeca
access_time_filled

molson_coors_beersMolson Coors Brewing Company (NYSE: TAP; TSX) a anunțat astăzi semnarea unui acord definitiv cu StarBev L.P., deținut de fondurile „CVC Funds” , consiliat de CVC Capital Partners Limited și de managementul StarBev, în vederea achiziționării StarBev pentru suma de 2.6 miliarde Euro (3,5 miliarde USD). Cu sediile centrale în Amsterdam, Olanda, și Praga, Republica Cehă, compania StarBev deține 9 fabrici de bere în Europa Centrală și de Est (CEE), generând vânzări în 2011 de circa 0,7 miliarde Euro (1 miliard USD) și profit operațional EBITDA – înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare – de 241 de milioane Euro (322 milioane USD). Prețul de cumpărare reprezintă un multiplu aproximativ de 11 al valorii EBITDA.
molsoncoors_logo
„Achiziția StarBev se încadrează perfect în strategia Molson Coors de dezvoltare a portofoliului de mărci premium și de extindere către piețele cu potențial de creștere din toată lumea,” a spus Peter Swinburn, Președinte și CEO Molson Coors. „Piața de bere din Europa Centrală și de Est este atractivă, având tendințe istorice de dezvoltare și potențial de revenire pe masură ce regiunea se întoarce la ratele de creștere din perioada pre-criză”.

„StarBev, ca lider de piață în regiunea CEE, oferă companiei Molson Coors o platformă importantă de creștere și un fundament excelent de la care să extindem mărcile noastre-cheie, cum este Carling, în Europa Centrală și de Est. Staropramen, marca internațională flagship a companiei StarBev, va îmbogăți – de asemenea – portofoliul nostru în unele dintre piețele pe care suntem prezenți sau pe care le avem în vedere.”

bergenbier-starbev1Cu un număr de peste 4100 de angajați, compania de bere StarBev deține operațiuni de producție în Republica Cehă, România, Serbia, Croația, Bulgaria, Ungaria, Muntenegru și vinde mărcile sale atât pe aceste piețe, cât și în Bosnia-Herzegovina și Slovacia. Aflat în topul primelor trei companii de bere în fiecare dintre aceste piețe, StarBev produce anual 13,3 milioane hectolitri. Portofoliul său de peste 20 de mărci cuprinde campionii locali Borsodi, Kamenitza, Bergenbier, Ozusko, Jelen și Niksicko, precum și mărcile Stella Artois, Beck’s, Hoegaarden, Lowenbrau și Leffe distribuite sub licență.
În urma achiziției, Molson Coors estimează că o parte semnificativă din veniturile sale vor proveni din piețele emergente și cele de creștere. Este de așteptat ca piețele din CEE să beneficieze pe termen lung de tendințele de creștere a volumului și a consumului per capita. 

Peter Swinburn a continuat „Încheierea de achiziții targetate care extind prezența noastră globală și conduc la creșterea valorii în beneficiul acționarilor reprezintă un pilon-cheie al strategiei noastre de creștere declarate. Ne angajăm să fim un cumpărător disciplinat. Credem că această achiziție atractivă din punct de vedere financiar, care îndeplinește toate cerințele noastre de obținere a unui randament corespunzător capitalului investit, este în linie cu aceste obiective”.

Molson Coors estimează că tranzacția va avea rezultate în beneficiul acționarilor în primul an integral de operare și va genera până în 2015 aproximativ 50 de milioane USD prin implementarea de sinergii operationale, în principal provenind din eficientizarea procesului de producție, achiziții, sistematizări și arii adiacente.

molon-peterÎn concluzie, Peter Swinburn a afirmat: „StarBev este o companie de bere puternică, cu mărci extraordinare, cu un management și o echipă de angajați talentați care se vor bucura de beneficiile apartenenței la o companie de bere globală orientată către mărci, care aduce operațiunilor companiei un plus de expertiză în marketing și inovație. Avem planuri extraordinare de creștere a acestui business și a mărcilor sale. Suntem impresionați de operațiunile StarBev și așteptăm cu nerăbdare să lucrăm cu echipa Starbev pentru a capitaliza oportunitățile excepționale existente pe aceste piețe.”

Alain Beyens, CEO StarBev, a afirmat: „Suntem încântați să devenim parte a uneia dintre cele mai mari companii de bere din lume. A fost o plăcere să lucrăm cu CVC cu care am dezvoltat și crescut acest business de-a lungul anilor trecuți. Suportul lor a ajutat StarBev să devină un lider inovator în crearea de mărci de clasă internațională. Sunt convins că Molson Coors va duce StarBev la nivelul următor de creștere și dezvoltare.”

Tranzacția urmează să fie aprobată de autoritățile europene în domeniul concurenței, finalizarea sa fiind estimată pentru al doilea trimestru al anului 2012. În urma încheierii tranzacției, StarBev va opera ca o unitate de business de sine-stătătoare în cadrul Molson Coors, iar sediul său central va rămâne în Republica Cehă.
Beer_Market_Share
Molson Coors are asigurate resursele de finanțare pentru a încheia procesul de achiziție. La cursul de schimb valutar curent, finanțarea permanentă a achiziției este prevăzută să fie alcătuită din 3 miliarde USD din surse proprii și împrumuturi, la care se adaugă 500 de milioane de Euro (667 milioane USD) obligațiuni emise către vânzător, care le permit acestora să participe în tranzacții viitoare. Molson Coors estimează menținerea categoriei „investment grade” în urma încheierii tranzacției.

Morgan Stanley & Co. LLC a condus tranzacția efectuată de Molson Coors în calitate de consultant financiar principal, alături de Barclays Capital și Deutsche Bank Securities care au co-participat în calitate de consilieri financiari. Morgan Stanley Senior Funding, Inc. si Deutsche Bank Securities asigură angajamentul de finanțare în această tranzacție. Kirkland & Ellis LLP a asigurat companiei Molson Coors asistență juridică.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302