Despre gourmet la alţii şi la noi

person Horeca
access_time_filled

Conceptul gourmet a devenit tot mai sonor în ultima perioadă. Care sunt principiile gourmet? Care sunt standardele și cine sunt liderii? Și nu în ultimul rând: cât costă un meniu gourmet și de ce?
În Europa Occidentală, tradiția gourmet are o istorie îndelungată, iar în prezent a luat rangul unei adevărate arte. De altfel, întregul concept gourmet pune în discuție abilitatea unei chef de a crea un meniu ingenios, inventiv, inspirat de natura si mediul înconjurător, de anotimp și oamenii din jur, realizat 100% din materii brute, sau provenind din sursele cu cea mai bună reputație, abilitatea de a crea feluri diferite de mâncare plecând de la un principiu de elevație a gustului pe parcursul unei mese, feluri organizate și prezentate extrem de artistic.

gourmet3

Iubitorii de gourmet participă la astfel de evenimente culinare tocmai pentru a fi surprinși de rafinamentul gustului, de texturi, de modul de prezentare, de jocul de culori și forme al preparatelor, nu atât pentru a-și satisface niște necesități de hrana zilnică.
În țări precum Franța, Anglia, Spania, Danemarca sau Suedia, un astfel de meniu gourmet poate ajunge până la 500-800 euro, în funcție de locație, chef, eveniment. Din păcate România nu figurează, în prezent, în topul 100 al celor mai fine restaurante și nu deține niciun local catalogat cu stele Michelin.
Ca reper, deplasarea echipei Noma (restaurantul numărul 1 în lume, în ultimii 3 ani) la Londra pe perioada Jocurilor Olimpice, s-a tradus prin vânzarea a 3000 de meniuri gourmet, a câte 275 GBP (aprximativ 340 euro) în mai puțin de 2 ore și jumătate. Avându-l ca bucătar chef pe Rene Redezepi (cotat ca fiind unul din cei top 100 cei mai influenți oameni din lume), Noma este nu numai cel mai bun restaurant din lume, ci un adevarat fenomen în comunitatea gourmet.

gourmet5

În România, inițiativa Heritage a reprezentat un prim caz de exemplaritate gourmet pe piața românească. Având în spate echipa lui Juan Amador, Heritage a încercat în urmă cu un an să popularizeze și să ofere publicului educat culinar (sau doar amator) alternativa gourmet.
În paralel, activitatea constantă a unor organizații, precum Societe Gourmet, a făcut ca grupul timid de pasionați de mâncare bună să prindă contur, dezvoltându-se și evenimente dedicate acestei nișe.
O altă inițiativă gourmet a fost lansată recent de ATRA Doftana, care în urmă cu circa 1 lună a stabilit cadrul general al unei colaborări cu Societe Gourmet. Un prim rezultat al acestei colaborări se va concretiza la sfârșitul acestei luni, printr-un week-end gourmet, când Daniel Wendorf va fi Guest Chef timp de 2 zile ATRA Doftana.
DW„Am răspuns invitației de a găti într-un alt loc decât cel obișnuit. Voi crea, în cazul de față, 3 meniuri adaptate perioadei și locației gazdă. Prin aceste meniuri speciale doresc să ofer iubitorilor de mâncare bună o experiență frumoasă într-o locație deosebită. Meniurile pe care le-am imaginat pentru acest eveniment au nevoie de 36 de ore de pregătire anterioară,” afirma Chef Daniel Wendorf.
Detaliile evenimentului sunt disponibile atât pe rețelele sociale cât și pe pagina web Atra Doftana (http://www.atradoftana.ro/#/pensiune-atra-doftana-gastronomie/traditii/). Tot aici amatorii de gourmet pot consulta meniul haute cuisine oferit de Chef Daniel Wendorf.

Articol realizat de Atra Doftana


Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302