UFS ajută restaurantele să ofere meniuri mai sănătoase

person Horeca
access_time_filled

Unilever Food Solutions vine în ajutorul operatorilor din industria de food service și le oferă soluții concrete referitoare la cum pot aceștia să ofere mâncare mai sănătoasă și mai atrăgătoare în restaurantele lor. Potrivit UFS, prin aplicarea unor mici schimbări meniurilor, acestea pot deveni mai apetisante pentru clienții care cred că oferta actuală de mâncare sănătoasă este neatrăgătoare, nesățioasă și scumpă.

Potrivit studiului „Perceptions and Practices related to Healthy Eating” realizat în luna martie 2012 de IMAS Marketing pentru UFS, 87% dintre cei care iau frecvent masa la restaurant și-ar dori să aibă la dispoziție mai multe opțiuni sănătoase din care să poată alege, iar mai mult de jumătate dintre respondenți au declarat că ar fi dispuși să înlocuiască o parte a meniului cu un fel mai sănătos. La nivel global, 66% dintre respondenți ar prefera versiuni ceva mai sănătoase ale felurilor preferate pe care le servesc în oraș (potrivit celui de-al treilea Raport Global privind Meniurile realizat de UFS).

nutritie5

Soluțiile oferite de UFS (vezi graficul de mai jos) se concentrează pe modificări la îndemână care să reducă cantitatea de grăsimi din preparatele nesănătoase, dar și pe mici trucuri pentru ca cele sănătoase să fie vizual și aromatic mai atrăgătoare pentru clienți. Studiul local a arătat că aceștia se simt atrași de descrierile apetisante din meniuri: puși în fața unei descrieri simple și a uneia apetisantă a aceluiași preparat, 64% dintre ei au preferat-o pe a doua. Prezentarea felurilor de mâncare din meniuri trebuie să fie atrăgătoare atât din punct de vedere al fotografiilor și descrierilor din meniu, cât și din punct de vedere al servirii și aranjării în farfurie.
Micile schimbări propuse nu modifică savoarea preparatelor, ci le fac ceva mai sănătoase și îi încurajează pe consumatori să le comande mai des, contribuind astfel la îmbunătățirea stării lor de sănătate. Aceste schimbări pot avea un impact considerabil pe termen lung. Spre exemplu, oferirea posibilității de a înlocui cartofii prăjiți cu cei copți poate conduce la evitarea consumului a peste 1,5 tone de grăsime, dacă pe parcursul a 1 an, jumătate din populația Bucureștiului ar face acest lucru.

copt

Ca parte a industriei de food service, suntem și noi responsabili pentru starea de sănătate a celor pe care îi hrănim, iar datele furnizate de Organizația Mondială a Sănătății arată că este timpul să intervenim ” obezitatea este deja considerată o epidemie”, spune Maria Gavrilescu, Channel Marketing leader Unilever Food Solutions România. „Vrem așadar să îi susținem pe partenerii noștri în a-și ajuta clienții să fie mai sănătoși. Schimbările pe care le propunem nu sunt radicale, însă, pe termen lung, rezultatele lor înseamnă oameni informați în legătură cu ceea ce presupune un comportament alimentar adecvat și, evident, mai sănătoși”, adaugă aceasta.

tipsUFS2

Întrebați care sunt schimbările pe care le-ar aplica meniurilor lor, bucătarii români au menționat folosirea mai multor ingrediente proaspete, pregătirea preparatelor la abur și introducerea unor produse făcute tot în restaurant, în loc de cumpărarea lor de la alți furnizori (pâinea sau dulceața).

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302