Hotelierii nu consideră social media o prioritate
Hotelierii nu acordă importanța cuvenită rețelelor de socializare online și nu le utilizează ca pe un instrument de marketing și vânzări în activitatea lor, în schimb se concentrează pe generarea de rezervări directe, potrivit unui studiu realizat de Școala Hotelieră de la Lausanne și RateTiger.
Studiul „The Distribution Challenge 2012” a fost realizat în 5 țări și a relevat faptul că deși rețelele de socializare online, inclusiv Facebook, Twitter, TripAdvisor și You Tube sunt recunoscute ca noi forme de marketing digital, hotelierii nu sunt încă convinși de impactul pe care aceste canale îl au asupra rezervărilor și ca atare nu se simt motivați să implementeze strategii social media în viitorul apropiat. Unul din trei hoteluri participante la studiu nu au o strategie social media, și doar 1 din 8 hoteluri utilizează social media ca un instrument de marketing.
Hotelierii se concentrează în schimb pe dezvoltarea strategiilor offline pentru a genera contracte mai multe, strategii care oferă business-uri mai predictibile și mai sigure, dar și pe diversificarea mixului de distribuție online pentru a genera venituri suplimentare. „Studiul relevă faptul că hotelierii pur și simplu nu sunt conștienți de capacitatea rețelelor de socializare de a genera venit și optează pentru metode mai tradiționale pentru a atrage clienți”, a declarat Horatiu Tudori, Senior Lecturer, Revenue Management, Ecole hoteliere de Lausanne. Acesta a sublinat că hotelierii ar trebui să creeze un punct de vânzare pe pagina lor de facebook, dar și să angajeze un specialist care să se ocupe de așa ceva.
„În viitorul apropiat hotelierii vor încerca să crească rezervările directe și vor crea pachete mai relevante și promoții atractive pentru clienții lor, folosindu-se și de social media în acest sens. Hotelierii trebuie să se gândească la cum pot economisi bani cu ajutorul tehnologiei și nu să perceapă noile tehnologii ca pe niște sarcini suplimentare și complicate”, a declarat CEO-ul RateTiger, Michael McCartan.Â
Rezultatele studiului arată că în timp ce puține hoteluri au folosit platforme de călătorie precum Travelzoo și le-au perceput ca pe o oportunitate de a stimula cererea, din ce în ce mai multe hoteluri se gândesc la optimizarea Google și SEO. Ținta hotelierilor este aceea de a genera mai multe rezervări directe și de a scăpa de comisioanele mari percepute de agențiile de turism online. „Hotelierii intenționează să reducă costurile distribuției prin generarea de rezervări directe pe site-ul lor”, se arată în studiu.