Carlsberg a înregistrat o scădere a profitului în T2
Producătorul de bere Carlsberg a anunțat un profit de 574 milioane de dolari pentru al doilea trimestru al anului, valoare sub estimările analiștilor. Rezultatele financiare raportate de companie sunt cu 6,1% sub cele înregistrate în aceeași perioadă a anului precedent. Conform oficialilor Carlsberg, afacerile companiei au fost afectate de ploile abundente, dar și de creșterea bugetului pentru publicitate. În același timp, veniturile au crescut cu 4,5%, la 3,24 miliarde de dolari, relatează Bloomberg.
Toți producătorii de bere din Europa au fost afectați de ploi, care influențează volumul producției. Competitorii mari, precum Anheuser-Busch InBev NV și SABMiller Plc au declarat, în luna iulie, că vânzările din vestul Europei au fost afectate de vremea nefavorabilă. Carlsberg își menține însă prognoza pentru rezultatele financiare anuale datorită cursului de schimb care compensează efectul negativ al vremii. Conform companiei, profitul operațional pentru 2012 va fi aproximativ la fel ca în 2011.
Carlsberg deține Baltika, cel mai mare producător de bere din Rusia, țară în care piața a crescut cu 3% în al doilea trimestru. Aici, ei se confruntă însă cu problema ca guvernul rus să implementeze o serie de noi reglementări privind comerțul cu băuturi alcoolice, inclusiv interzicerea vânzării acestui tip de băuturi în sticle de plastic. Guvernul va lua o hotărâre în această privință până la mijlocul lunii septembrie.
În prima jumătate a anului, afacerile producătorilor de bere au fost afectate în întreaga Europă, acestea coborând cu până la patru procente în întregul continent, mai puțin în Polonia, unde vânzările de bere au crescut cu 6%, în mare parte datorită campionatului de fotbal de la începutul verii.