Rezidor vrea să reducă consumul de energie cu 25% până în 2016

person Horeca
access_time_filled

Compania hotelieră Rezidor, prezentă și în țara noastră prin hotelul Radisson Blu din București, a lansat o inițiativă ambițioasă de economisire a energiei prin care vizează reducerea cu 25% la consumului de energie până în anul 2016, în toate hotelurile Rezidor din Europa, Orientul Mijlociu și Africa.

„Programul Think Planet consolidează poziția companiei Rezidor ca unul din liderii industriei ospitalității în ceea ce privește sustenabilitatea. Multe dintre hotelurile noastre deja au introdus măsuri prietenoase cu mediul înconjurător, iar acum răspândim aceste bune practici în toate proprietățile noastre și ne focusăm pe investiții care vizează economisirea energiei și care vor avea un impact pozitiv asupra mediului înconjurător”, a declarat Inge Huijbrechts, Director Responsible Business la Rezidor.

thinkplanetReprezentanții grupului Rezidor au adăugat că se confruntă cu o creștere semnificativă a costurilor de energie. „Ne confruntăm în prezent cu o creștere semnificativă a costurilor de energie în multe țări în care activăm, iar la acest lucru se adaugă și taxa pe emisiile de carbon aplicate de guverne. Reducerea consumului de energie în hotelurile noastre va contribui la maximizarea profitului„, a adăugat  Wolfgang M. Neumann, Executive Vice President&Chief Operating Officer la Rezidor.

 

Prima etapă a programului Think Planet a constant în realizarea unui audit energetic, în urma căruia a rezultat un Plan de acțiune pentru economisirea energiei. Noua strategie vizează crearea unor obiceiuri cât mai prietenoase cu mediul în rândul angajaților, precum oprirea luminii și a echipamentelor atunci când e cazul ș.a.

Un factor crucial al inițiativei de economisire a energiei este așadar angajamentul personalului. În conformitate cu filosofia Rezidor „Yes I can”, toți cei peste 35.000 de angajați vor fi implicați în această inițiativă. Aceștia vor fi instruiți și motivați în permanență, vor beneficia de traininguri despre obiceiurile de economisire a energiei în housekeeping, bucătărie și în zonele publice, și tot în cadrul acestei inițiative se va lansa și o competiție în cadrul căreia vor fi premiați angajații cei mai prietenoși cu mediul înconjurător.

hotelenergy

Principalele instrumente folosite în cadrul campaniei Think Planet sunt simple și nu costă mulți bani, subliniază reprezentanții companiei. Potrivit acestora se va investi în soluții de iluminat eficiente energetic în toate hotelurile și în optimizarea sistemelor de ventilație și de condiționare a aerului. „Ne focusăm pe investiții care vizează reducerea consumului de energie, pe care estimăm că le vom recupera în circa 7 ani. Rezultatele campaniei vor fi monitorizate prin rapoarte lunare referitoare la evoluția indicatorilor de performanță energetică”, au declarat aceștia.

Think Planet este cea mai nouă acțiune din Rezidor Responsible Business Programme, care datează încă din 1989. În 2001 Rezidor a fost una dintre primele companii hoteliere de la nivel internațional  care au introdus un program axat pe 3 direcții: sănătatea și siguranța oaspeților și a angajaților, respectul pentru problemele sociale și etice în cadrul companiei și micșorarea impactului asupra mediului înconjurător. În 2010, 2011 și 2012  Rezidor a fost recunoscută și premiată ca una dintre cele mai etice companii din lume, de Ethisphere.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302