Noi tendinţe în restaurante

person Horeca
access_time_filled

Conform studiilor Unilever Food Solutions, atât la nivel global* (67%), cât și local** (64%), cei care iau masa în oraș în mod frecvent sunt atrași de descrierile atrăgătoare ale preparatelor, care îi fac mai dispuși să comande mâncare mai sănătoasă. Modalitatea prin care bucătarii își pot atrage clienții spre opțiuni ceva mai sănătoase este aplicarea de mici schimbări rețetelor clasice ale preparatelor și apoi prezentarea lor într-o manieră cât mai apetisantă, cu ajutorul meniurilor seducătoare.

Pentru a diminua impactul negativ pe care alimentația neechilibrată îl are asupra sănătății consumatorilor, UFS a propus aplicarea de mici schimbări rețetelor din meniuri. Acestea pot reduce cantitatea de grăsimi din preparatele nesănătoase, iar pe cele sănătoase, trucurile le pot face să fie vizual și aromatic mai atrăgătoare pentru clienți. Conform unui studiu*** efectuat la nivel global de către UFS, trei sferturi din bucătarii din întreaga lume cred că aceste mici schimbări sunt simplu de implementat. Studiile UFS au arătat ca oaspeții români și străini își doresc să aibă parte de feluri de mâncare familiare, așa că sunt mai receptivi când primesc versiuni ușor adaptate ale mâncărurilor preferate.

dumitrubucsa

La nivel internațional, bucătarii sunt din ce în ce mai preocupați să ofere mâncare mai sănătoasă, iar aplicarea de mici schimbări meniurilor devine un trend global. Și consumatorii români încep să manifeste mai mult interes față de ceea ce consumă. Comandarea de mâncare sănătoasă poate deveni un obicei pentru cei care iau masa în oraș, dacă meniurile oferă versiuni ceva mai echilibrate și atrăgătoare ale preparatelor”, declara Robert Voicu, bucătar UFS România.

Pentru a le oferi bucătarilor inspirație în pregătirea opțiunilor ceva mai sănătoase, echipa UFS oferă exemplul bucătăriilor asiatice și mediteraneene. „Acestea folosesc foarte multe fructe și legume proaspete, ulei de măsline, pește ” principiile celor două bucătarii pot da foarte multe idei în ceea ce privește oferirea de feluri mâncare ceva mai sănătoase”, spune Kees van Erp, Head Chef UFS.

Conceperea unei secțiuni separate pentru felurile de mâncare sănătoase nu va îndruma clientul spre selecția respectivă. Sfatul bucătarilor UFS este ca toate preparatele din meniu să fie pregătite într-un mod cât mai echilibrat, astfel încât să nu aibă un impact negativ asupra sănătății clientului.

meniuParcurgerea meniului reprezintă primul moment de contact cu un restaurant și punctul în care îi este stârnit interesul clientului. Meniurile clasice sunt prezentate într-o manieră banală, oferă un număr mare de opțiuni și pot fi percepute ca plictisitoare. Pentru ca un meniu să atragă clientul, echipa de bucătari UFS recomandă ca acesta să conțină preparate de impact și să ofere un număr mediu de opțiuni. Acest lucru arată faptul ca lista felurilor de mâncare e actualizată cu regularitate și că restaurantul folosește ingrediente proaspete, de sezon.

Meniurile care conțin descrieri detaliate, apetisante și imagini de impact ale preparatelor sunt mai atrăgătoare pentru client decât prezentările clasice. Studiul local a arătat ca aceștia se simt atrași de descrierile apetisante din meniuri: puși în fața unei descrieri simple și a uneia apetisante a aceluiași preparat, 64% dintre ei au preferat-o pe a doua.

Oaspeții trebuie să fie ținuți la curent cu ceea ce consumă prin oferirea de detalii care pot da o imagine mai clară asupra mâncării din meniu. Includerea unor informații legate de sursa ingredientelor și sustenabilitatea lor sau postarea pe Youtube a unor videoclipuri cu prepararea mâncărurilor pot fi utile în acest sens.

Conform studiului UFS efectuat pe bucătari din întreaga lume, pentru 82% dintre aceștia, sănătatea este un considerent important atunci când își planifică meniurile, însă numai 42% au fost instruiți formal, în cadrul cursurilor, să facă acest lucru.

Despre cele 3 studii realizate de UFS, la care se face referire în articol:

* Studiul Perceptions and Practices related to Healthy Eating a fost realizat în martie 2012 de IMAS Marketing și Sondaje pentru Unilever Food Solutions pe un eșantion de 300 de respondenți cu vârste între 18 și 64 de ani, din București, care iau masa în oraș cel puțin o dată pe săptămână pentru micul dejun, prânz sau cină. Aceste persoane se caracterizează printr-un venit peste medie (peste 1500 lei/lună) și educație medie și superioară.

** Seductive Nutrition este cel de-al treilea raport Raport Global Privind Meniurile realizat de Unilever Food Solutions. Cercetarea a fost realizată de BrainJuicer, în parteneriat cu Salt PR, pe baza unui chestionar aplicat unui număr de 5000 de oameni din 10 țări (SUA, Marea Britanie, China, Germania, Rusia, Brazilia, Turcia, Polonia, Africa de Sud și Indonezia), care mănâncă în oraș cel puțin o dată pe săptămână.

*** Studiul pe bucătari a fost realizat prin intervievarea telefonică a unui eșantion reprezentativ de 1000 de bucătari – câte 100 de bucătari din 10 țări (Marea Britanie, Statele Unite ale Americii, Germania, Polonia, Turcia, Rusia, Brazilia, Africa de Sud, Indonezia și China). Studiul a fost desfășurat între 11 mai și 13 iunie 2012 de către agenția de cercetări globale Kadence pentru Unilever Food Solutions.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302