Unita Turism a vândut hotelul Transilvania din Alba-Iulia

person Horeca
access_time_filled

Cel mai mare lanț hotelier din România, Unita Turism anunță că a vândut hotelul Transilvania din Alba-Iulia unor oameni de afaceri locali, frații David și Marcel Floarea, pentru suma de 1,7 milioane de euro. Aceștia din urmă au decis să investească în modernizarea hotelului și să îi ridice gradul de confort de la 2 la 4 stele.

hoteltransilvania_2

„Am vândut hotelul Transilvania din Alba Iulia fraților Florea. Valoarea tranzacției a fost de 1,7 milioane de euro plus TVA”, a declarat Josef Goschy, proprietarul Unita Turism, pentru agenția Mediafax. Acesta a adăugat că negocierile au durat o lună și jumătate. „Am vândut hotelul pentru că am avut nevoie de bani. Cu suma obținută voi plăti din creditul pe care l-am luat cu mai mulți ani în urmă pentru a cumpăra alte hoteluri”, a explicat Goschy.

Frații Florea vor să investească în modernizarea hotelului și să-i ridice gradul de confort de la 2 la 4 stele. Marcel Florea a declarat pentru ziarul Unirea că investiția finală pe care Florea Grup o va face în acest obiectiv va fi de 5 milioane de euro.

Am cumpărat Hotel Transilvania pentru că dorim să oferim servicii de calitate turiștilor care vor veni la Alba Iulia, la prețuri accesibile. Dorim să păstrăm destinația pe care o are dar să renovăm și să modernizăm complet unitatea astfel ca în final să o transformăm într-una de 4 stele de la una de 2 stele cât este clasificarea actuală. În prima fază vrem să modernizăm parterul și recepția hotelului, apoi restaurantul, bucătăria și camerele. De asemenea, avem în plan realizarea unei săli de conferințe. Procesul de modernizare, care va cuprinde și fațada, va dura probabil 2-3 ani. Hotel Transilvania este acum o piatră neșlefuită și noi dorim să facem din el o bijuterie„, a precizat Marcel Florea, co-proprietar al Florea Grup, pentru ziarul local Unirea. Hotelul are în prezent 82 de camere.

hoteltransilvania3

În decizia de achiziționare a Hotelului Transilvania a contat poziția ultracentrală a acestuia dar și faptul că, odată cu reabilitarea și revitalizarea Cetății Alba Carolina, numărul de turiști care vin în Alba Iulia a crescut semnificativ.

În ceea ce privește proprietarul Unita Turism, Josef Goschy a încercat fără succes de câțiva ani să vândă zece hoteluri pe care le deține în țară, însă cumpărătorii nu au fost interesați de ele. El a scos la vânzare în ultimii ani mai multe hoteluri, respectiv Amfiteatru-Belvedere-Panoramic din stațiunea Neptun-Olimp, pentru care cere câteva zeci de milioane de euro, complexul Fântânele din Cluj, cu două hoteluri (Bianca și Radu), care costă 6,5 milioane de euro, complexul Făget (80 de locuri), tot din Cluj, cu 5,2 milioane de euro, complexul Onix-Safir din stațiunea Cap Aurora (5,2 milioane de euro), hotelul Transilvania din Alba Iulia (3 milioane de euro) și hotelul Central din Suceava (3 milioane de euro).

Proprietarul Unita Turism spune că încearcă să vândă o parte din hoteluri pentru a investi banii obținuți în modernizarea celorlalte.

Firma Unita Turism are în prezent 24 de hoteluri care cumulează peste 3.500 de camere și 7.000 de locuri în restaurante, fiind cel mai mare lanț hotelier din România.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302