Circa 30% din vânzările Heineken în România se fac prin horeca
Circa 30% din vânzările Heineken în România se efectuează prin intermediul sectorului horeca, ne-a declarat astăzi Onno Rombouts, Managing Director Heineken România, care a adăugat că aceasta este și media la nivelul pieței berii din România, în ceea ce privește contribuția horeca la vânzările de bere. Potrivit acestuia este foarte greu de estimat cât exact a vândut compania doar prin intermediul acestui segment, deoarece berile din portofoliul Heineken se vând în mii de unități horeca din întreaga țară, însă trendul este unul ascendent.
Totuși, a spus Onno Rombouts, berea nu este un produs accesibil în România așa cum este în alte țări, iar potrivit unul clasament „Românii, secondați de bulgari, trebuie să muncească cel mai mult pentru a-și permite o bere”. Potrivit acestuia pentru a creștere puterea de cumpărare se impune o dezvoltare economică puternică a țării noastre. Reprezentanții Heineken România au declarat că „nu sunt fericiți deloc” cu majorarea accizei la bere cu 10% și că sectorul berii este tratat inechitabil față de alte categorii de băuturi, din moment ce majorarea a fost aplicată doar categoriei de bere. În prezent 60% din accizele plătite sunt acoperite de bere în România, în timp ce media europeană este de puțin peste 30%, au mai precizat reprezentanții Heineken.
În prezent circa 45% din prețul berii e reprezentat de taxe, au mai spus aceștia, care au subliniat că majorarea accizei la bere va transforma berea într-un produs mai puțin accesibil românilor.Â
Reprezentanții Heineken România au anunțat astăzi și rezultatele financiare ale companiei pe 2012. Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 13,2% în 2012, comparativ cu 2011, ajungând la 1.185 milioane RON, în timp ce volumul vânzărilor a avut o creștere cu peste 5%, confirmând poziția de lider a companiei.
Cele mai „performante” mărci din portofoliul Heineken în 2012 au fost Heineken, Ciuc și Bucegi, care au înregistrat o creștere procentuală de două cifre a volumului vândut.
„Pentru Heineken România, 2012 a fost încă un an cu realizări importante. Cifra de afaceri netă a companiei a atins 1.185 milioane RON în 2012 ” o creștere consistentă, cu13,2% față de 2011 ” fiind generată de majorarea cu peste 5% a volumului de vânzări. Rezultatele confirmă poziția noastră de lider de piață, atât în termeni de volum, cât și de valoare. Mărcile naționale cheie, Ciuc Premium, Bucegi, precum și marca globală Heineken®, au înregistrat creșteri procentuale de două cifre ” atât în volum, cât și în valoare. Performanța puternică și continuă validează strategia noastră, care a atras după sine o dezvoltare sustenabilă a companiei.”, a declarat Onno Rombouts, Managing Director HEINEKEN România.
În 2012, Heineken România a continuat să își concentreze acțiunile în sfera sustenabilității și a progresat în toate ariile agendei de sustenabilitate ‚Brewing a Better Future’: de la procesul de producție al berii,unde a redus consumul specific de energie termicăcu aproximativ 11% și consumul specific de electricitate cu 4%, până la rutele de distribuție, care au devenit mai eficiente, iar numărul de kilometri/hectolitru bere a scăzut cu aproape 3%.
În ceea ce privește așteptările pentru 2013, reprezentanții Heineken România au afirmat: „Suntem încrezători că, și în 2013, strategia pe termen lung pe care o urmăm va continua să susțină progresul operațiunilor companiei și creșterea cifrei noastre de afaceri.”.
Despre Heineken România
HEINEKEN este cea mai mare companie producătoare de bere din Europa și a treia din lume în ceea ce privește volumul. Heineken România face parte din grupul Heineken și are cel mai diversificat portofoliu de mărci de pe piața românească a berii, acoperind toate segmentele acesteia: Heineken®, Silva, Silva Dark, Ciuc Premium, Ciuc Natur Radler, Golden Brau, Golden Brau Non-Alcoholic, Neumarkt, Bucegi, Edelweiss (import), Zipfer (import), Amstel (import), Birra Moretti (import), Krusovice (import), Foster’s (import), Strongbow (import), Sol, Desperados, Gosser, Schlossgold, Gambrinus, Harghita și Hațegana.
Heineken România are 4 fabrici ” situate în Miercurea Ciuc, Constanța, Craiova și Mureș ” și 1.100 de angajați.