Studiu: Hotelierii se pregătesc pentru un avânt de turiști ruși
Un studiu realizat de Hotels.com în rândul a 2500 de hotelieri din 37 de țări consolidează statutul Rusiei de a 5-a cea mai mare piață de turism din lume.
Stimulată de creșterea clasei mijlocii și de creșterea puterii de cumpărare, Rusia experimentează un avânt puternic în ceea ce privește turismul outbound, arată raportul Russian International Travel Monitor (RITM) realizat de Hotels.com.
Aproape jumătate (49%) dintre hotelierii chestionați de Hotels.com la nivel mondial au înregistrat o creștere a oaspeților ruși în ultimul an, cu 54% dintre aceștia raportând o creștere a rezervărilor cu peste 10%, se arată în raport.
În termeni de cheltuieli, Rusia este în prezent a doua piață de turism outbound din lume cu cea mai rapidă creștere (cheltuielile au crescut cu 32% în 2012). Raportul Hotels.com analizează modul în care hotelierii reacționează la această creștere rapidă (rușii au cheltuit nu mai puțin de 43 de miliarde de dolari americani pe călătorii în străinătate în 2012, făcând Rusia a 5-a cea mai mare piață de turism outbound de la nivel global).
În 2012, 35,7 milioane de turiști ruși au efectuat o călătorie în străinătate, comparativ cu doar 7,7 milioane în 2006. Cu toate acestea, la o populație de peste 140 de milioane de persoane, există încă o piață imensă neexploatată pentru turismul internațional, se arată în raport.
„Creșterea meteorică a pieței ruse de turism outbound oferă un sprijin binevenit pentru hotelierii din întreaga lume, rușii numărându-se printre cei mai mari cheltuitori pe camere de hotel la nivel global. Creșterea clasei mijlocii și a puterii de cumpărare a acesteia reprezintă un motor cheie din spatele acestei ascensiuni. Clasa mijlocie din Rusia totalizează 104 milioane de persoane, iar până în 2020 se așteaptă ca aceasta să reprezinte 86% din populația țării, cu o putere de cumpărare combinată de circa 1,3 trilioane de dolari„, a declarat Președintele Hotels.com, Johan Svanstrom.
Mulți hotelieri au confirmat acest lucru, 43% dintre aceștia afirmând că rușii cheltuie în prezent mai mulți bani în călătoriile lor. Mai mult, ei devin din ce în ce mai încrezători și independenți, cu abilități îmbunătățite de a vorbi limbi străine. Mai mult de jumătate (53%) dintre aceștia și-au rezervat hotelul online și doar 32% au optat pentru un agent de turism tradițional.
92% dintre hotelierii chestionați se așteaptă ca volumul de vizitatori ruși să crească în următorii 3 ani și mulți dintre aceștia fac schimbări pentru a le oferi acestora o primire cât mai călduroasă. Aproape o treime (32%) dintre hotelieri au început deja să le ofere canale de televiziune rusești, în timp ce 23% au angajat personal vorbitor de limba rusă, iar încă 12% intenționează să facă acest lucru pe viitor.
Pentru a se asigura că oaspeții ruși au o ședere cât mai relaxantă, 15% dintre hotelieri intenționează să le ofere materiale de bun venit traduse în limba lor, pe lângă cei 20% care fac deja acest lucru, și încă 15% intenționează să le ofere ghiduri turistice traduse. Mai mult, 11% dintre hotelieri intenționează să servească pe viitor feluri de mâncare rusești în hotelurile lor.