Trenduri în industria hotelieră pentru 2014
Într-o industrie care evoluează constat și în care operatorii trebuie să fie mereu cu un pas înaintea celorlalți, este important pentru aceștia să cunoască trendurile care se preconizează că vor remodela industria ospitalității în următoarea perioadă.
În 2014 vom vedea conturându-se câteva trenduri care vor avea un impact puternic asupra industriei hoteliere potrivit specialiștilor, printre cele mai importante numărându-se:
1. Rezervările mobile: s-a observat o creștere puternică în rezervările mobile în ultima perioadă. Din ce în ce mai mulți oaspeți de hoteluri își folosesc telefoanele mobile pentru a efectua căutări și a face rezervări la hoteluri. Acesta este un trend care cu siguranță va continua în anii următori.
2. Reorientarea către rezervările directe: Online Travel Agents (OTAs) „mănâncă” o mare parte din bugetele hotelurilor, astfel încât hotelierii au început în prezent să pună mai mult accent pe propriile site-uri și să le facă mai atractive, pentru a crește rezervările directe.
3. Social Media Marketing: Cu o prezență online puternică, hotelurile sunt capabile să creeze acel „brand awareness” mult dorit și să câștige încrederea clienților.
4. Investiții în „imagine”: Fotografiile și video-urile reprezintă o modalitate foarte bună de a arăta (mai degrabă decât de a spune!) oaspeților la ce să se aștepte de la hotelul dumneavoastră. Combinarea acestora cu utilizarea rețelelor social media precum Instagram și Pinterest se dovedește a fi un instrument de marketing bun (și ieftin!) pentru hoteluri.
5. Mutarea accentului pe „experiențe”: Turiștii de leisure nu mai caută doar un loc unde să doarmă și să mănânce. Ei caută experiențe de calitate pe timpul șederii lor în hotelul dumneavoastră, iar hotelierii trebuie să înțeleagă acest lucru.
6. Accentul pe produse alimentare de înaltă calitate: Turiștii au devenit din ce în ce mai preocupați de alimentele pe care le consumă. În ultimii ani a crescut cererea pentru produse sănătoase, naturale și locale, în timpul călătoriilor.
7. Milenialii sau Generația Y– vor deveni principalii clienți ai industriei ospitalității și de turism în următorii 5-10 ani, estimează specialiștii. Majoritatea hotelurilor, companiilor aeriene și de travel vor beneficia de această nișă, iar operatorii din industrie au început deja să-și modifice serviciile și facilitățile pentru a răspunde mai bine cerințelor Generației Y în privința valorii, a inovației, a accesului rapid, a comodității și a mobilității.
8. Creșterea numărului de turiști internaționali: Sosirile turistice internaționale au crescut cu 5% în 2013 și au atins un record de 1,087 milioane sosiri, potrivit celui mai recent Barometru al Organizației Mondiale a Turismului (UNWTO). În ciuda provocărilor economice globale, rezultatele înregistrate de turismul internațional au fost cu mult peste așteptări, cu un plus de 52 de milioane de turiști internaționali care au călătorit în străinătate în 2013. Hotelierii trebuie să fie pregătiți pentru această „internaționalizare” și să își adapteze în acest sens serviciile.
9. Managementul reputației: se anticipează că managementul reputației va începe să dicteze în industria hotelieră în următorii ani. Luând în considerare faptul că zilnic sunt scrise milioane de review-uri, pe o multitudine de platforme, lumea online are puterea de a influența procesul decizional al turiștilor. Modul în care vei reuși să gestionezi reputația business-ului tău va determina fie succesul fie eșecul afacerii.