The Harbour, 10 ani în sectorul restaurației. Bilanț și direcții de dezvoltare

person Horeca
access_time_filled

theharbourRestaurantul The Harbour, situat în zona Pieței Amzei din București, care împlinește în luna martie a.c. 10 ani de existență în peisajul restaurantelor bucureștene, a servit în cei 10 ani de activitate mai mult de jumătate de milion de oaspeți, a organizat și găzduit peste 150 de petreceri private, peste 280 de petreceri corporate și a inițiat diverse evenimente, a declarat astăzi Ioana Istrati, Managerul General al restaurantului, la o conferință de bilanț ai celor 10 ani de activitate.

Referitor la planurile de consolidare a business-ului pentru următorii ani, Ioana Istrati ne-a declarat că principalul obiectiv rămâne accentul pe calitatea preparatelor și serviciilor: „Dorim să punem în continuare același accent pe ceea ce am făcut în cei 10 ani, respectiv pe calitatea preparatelor și pe calitatea serviciilor și să fim aproape de ceea ce își doresc oaspeții de la restaurant. Pentru că acesta a fost motivul pentru care restaurantul a reușit să rămână pe piață atâția ani. Am reușit să rămânem constanți în tot ceea ce facem”, a precizat managerul restaurantului.

Întrebată care crede că au fost factorii care au contribuit la longevitatea restaurantului, Ioana Istrati ne-a declarat că „Orientarea către client și către ce își dorește el de la un restaurant, plecând de la calitatea preparatului și continuând cu calitatea serviciilor și cu tot ceea ce îți dorești de la un restaurant în momentul în care îi calci pragul. Dincolo de preparate, cred că îți dorești o emoție și o experiență atunci când ieși cu prietena/prietenii sau cu colegul de la job. Vrei o experiență. Am încercat timp de 10 ani să oferim experiențe și cred că asta este foarte important. Menținerea calității, constanța și echipa au fost factori importanți”.

În ceea ce privește cifra de afaceri, Ioana Istrati a precizat că în 2013 aceasta s-a menținut la nivelul anului 2012 și că pentru anul 2014 estimează o creștere de 5%. Cu toate acestea valoarea acesteia este mai mică față de perioada pre-criză 2007-2008. „Afacerile au scăzut treptat din 2009 până în 2012, asta s-a întâmplat în tot ce înseamnă industria HoReCa, însă la noi a fost un cumul de cauze. Venirea crizei economice, mai mult sau mai puțin indusă, a coincis cu faptul că Piața Amzei a fost în renovare și în zonă era nebunie. Și normal că nu-ți doreai să mergi la un restaurant sau la o terasă în condițiile în care zona era în lucru și era mult praf ș.a. Și atunci a scăzut puțin cifra de afaceri, dar nu și numărul de clienți”, ne-a declarat Ioana Istrati, care a precizat că cea mai bună perioadă pentru restaurant a fost 2008/2009.

Circa 10% din clienții The Harbour sunt în prezent străini. „Fiind localizați în zona Pieței Amzei, o zonă centrală, beneficiem de faptul că sunt destul de multe hoteluri în zonă. Ne-a ajutat foarte mult și faptul că am avut un feedback foarte bun pe TripAdvisor, am avut comentarii foarte bune, chiar anul trecut am primit certificatul de excelență iar acum în 2014 suntem recomandați ca restaurant în trend, chiar dacă suntem pe piață de 10 ani”, a punctat managerul restaurantului.

ioanaistratiDeși situat relativ aproape de centrul vechi, un adevărat pol de atracție pentru consumatorii de restaurante și pentru operatorii horeca, reprezentanții Harbour nu consideră centrul vechi ca pe o amenințare. „Centru vechi pentru noi nu este o amenințare. Este un alt target acolo, care pe mine nu mă interesează. Targetul meu sunt oamenii de business, clasa medie/peste medie, oameni care doresc să mănânce bine, care doresc să aibă servicii de calitate. Să aibă o experiență. Ceea ce se întâmplă acolo e altceva. În centrul istoric sunt multe puburi, e mult tineret, e altceva. În plus faptul că a devenit un trend să fii în centrul vechi, această zonă îmi dă senzația de plin”, a punctat Ioana Istrati (foto stânga).

Referitor la atragerea de noi clienți The Harbour a derulat și derulează o serie de evenimente și proiecte, printre care oficialii restaurantului ne-au menționat colaborarea foarte bună cu cei de la Teatrul Nottara. Practic mulți artiști de acolo vin și mănâncă la restaurantul din Piața Amzei, iar odată cu vânzarea fiecărui bilet la Teatrul Nottara, persoanele primesc și un voucher cu discount la restaurantul The Harbour.

Tot ca direcții de dezvoltare, reprezentanții The Harbour au decis să promoveze mai mult serviciul de Take Away, în urma cererii în creștere, iar în următoarea perioadă intenționează să intre și în zona de livrare la domiciliu. „Intenționăm într-o lună, maxim două, să dăm drumul la serviciul de livrare la domiciliu, într-o zonă foarte bine delimitată, și anume proximitatea restaurantului în primă fază și apoi vedem ce se întâmplă”, ne-au declarat aceștia.

Ca obiective de viitor Ioana Istrati ne-a declarat nu exclude ca în viitor, împreună cu Sabin Cernea, fratele acesteia, să deschidă un alt restaurant în București, cu un alt concept.

Pentru că 10 ani înseamnă mult în sectorul restaurației, nu puteam să nu întrebăm reprezentanții restaurantului ce tendințe au observat în rândul consumatorilor. „Comportamentul de consum a evoluat. Clientul a devenit mult mai atent la ce mănâncă, la cum mănâncă, la modul în care îi este prezentat preparatul în farfurie, la detalii în esență. Ceea ce este un lucru bun, pentru că ne ajută pe noi să ne perfecționăm zi de zi pentru a fi în pas cu ei sau, de ce nu, cu un pas înaintea lor, și să încercăm să le oferim ceea ce își doresc”, ne-a mai declarat Ioana Istrati.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302