Sectorul hotelier va crea 320.000 de noi locuri de muncă în Africa
Angajările în sectorul hotelier din Africa vor crește semnificativ în anii următori, relevă un studiu întreprins de compania W Hospitality Group. Se estimează că 136.000 de noi locuri de muncă vor fi create în 2014, 87.000 în 2015, 70.000 în 2016 și 27.000 ulterior, ca urmare a contractelor actuale semnate de brandurile internaționale și de brandurile regionale precum și a dezvoltărilor de hoteluri nebranduite care vor urma.
Potrivit companiei W Hospitality Group la acestea vor fi adăugate și alte locuri de muncă căci noi înțelegeri sunt semnate de branduri și alte companii.
În timp ce numărul total de locuri de muncă sună impresionant, creșterea cererii de personal hotelier variază semnificativ de la o țară la țară. La nivel regional cifrele sunt similare, Africa de Nord creând 115.000 de locuri de muncă în 5 țări iar Africa Subsahariană creând 165.000 de locuri de muncă în 23 de țări. Cele 5 țări din Africa de Nord sunt în top 10 în Africa în ceea ce privește crearea de locuri de muncă în sectorul hotelier, în timp ce Nigeria conduce în Africa Subsahariană, creând 53.000 de locuri de muncă. Nigeria este urmată în acest sens de Ghana cu 11.000 de locuri de muncă, Angola cu 9000, Etiopia cu 8800 și Uganda cu 8500.
În Africa de Nord, unde industria hotelieră este mai dezvoltată și unde creșterea este relativ mai înceată, piața muncii este mai probabil să fie caracterizată de recrutarea unui număr mare de tineri precum și de promovări rapide pentru cele mai capabile persoane. În Africa Subsahariană, unde creșterea se estimează a fi mult mai rapidă și unde sunt puțini oameni cu experiență în industria ospitalității, specialiștii estimează 3 trenduri majore: un aflux de top management din străinătate, o luptă pentru talente din middle management și o investiție substanțială în programe de training.
Companiile internaționale care conduc în ceea ce privește crearea de noi locuri de muncă sunt Hilton Worldwide, care va avea nevoie de 10.000 de noi lucrători, estimează W Hospitality Group, Accor de 6000, Carlson Rezidor de 5500 și Starwood și Marriott de 4000 de lucrători fiecare.
„Este foarte bine pentru industria ospitalității faptul că atât de multe branduri internaționale importante își croiesc un drum pe piața africană, pentru că ele vor impune o cerință, și anume aceea de a satisface standardele de servicii internaționale”, a declarat Trevor Ward, Managing Director W Hospitality Group.