Italian Wine&Food Day, un eveniment dedicat produselor italiene autentice
Peste 150 de participanți, importatori, distribuitori, buyer din marile rețelele retail, Ho.Re.Ca., Food&Bar și magazinele de specialitate se vor bucura de cele mai bune produse italiene alimentare și vinicole, având posibilitatea de a simți diferența între italian sounding, falsul Made in Italy și gustul inimitabil al vinurilor produse în Italia.
Evenimentul „Italian Wine and Food Day” va avea loc marți, 3 iunie, la Sala Paris, Hotel Novotel București, începând cu ora 10:30, fiind organizat de către Agenția ICE București și Camera de Comerț Italiană pentru România, sub patronajul Ambasadei Italiei.
Inițiativa, care face parte din Festivalul Italian 2014 (festivalitalian.ro), va cuprinde un Seminar de combatere a contrafacerii, organizat de către Camera de Comerț, urmat de o „mini-expoziție” destinată operatorilor din sector, cu o degustare de produse italiene „veritabile” și întâlniri între producători și potențialii clienți, organizate de către ICE .
Seminarul CCIpR, intitulat „Protejarea produselor agroalimetare Made in Italy în România”, își propune să aducă în atenția publicului tema protejării adevăratelor produse italiene, bucurându-se de participarea asociației Coldiretti, una dintre cele mai importante și reprezentative asociații ale agriculturii italiene. Sesiunea succesivă se va deschide cu prezentarea publică a celor unsprezece societăți italiene invitate de către ICE Agenția – reprezentanți ai mai multor regiuni viticole din Italia ” și va continua cu o degustare de vinuri și alte produse și nu în ultimul rând cu întâlniri B2B între companii și operatorii locali.
Contrafacerea produselor italiene și italian sounding (produse cu un nume italian, dar care provin din alte tari) sunt două fenomene în constantă creștere care consistă în imitarea produselor, vizând buna credință a consumatorului și păcălind în mod conștient.
Cifra de afaceri estimată a imitațiilor de produse Made in Italy este de aproximativ 60 de miliarde de Euro la nivel mondial, din care 22 de miliarde numai în Europa.
Sectorul agro-alimentar din Italia este al doilea după industria metalurgică și echivalează ca valoare totală a producției PIB-ul din România. Sectorul vinicol, în special, reprezintă 30% din exporturi, cu o valoare de 5 miliarde de euro. Italia concurează de mai mulți ani cu Franța pentru ocuparea primul loc în lume în ceea ce privește producția de vin, oferind consumatorilor 73 de vinuri DOCG, 332 DOC, 405 DOP și 118 IGT.
Pentru mai multe detalii: bucarest@ice.it; www.cameradicommercio.ro.