Consiliul Concurenței a autorizat preluarea “Amigo” de către Strauss
- Consiliul Concurenței a autorizat operațiunea de concentrare economică prin care Strauss Coffee BV și Strauss România SRL preiau controlul asupra „Amigo”
Marca de cafea Amigo urmează a intra în portofoliul companiei Strauss Coffee. Achiziția mărcii de cafea Amigo de către Strauss Coffee pentru 20 de milioane de dolari a fost aprobată de Consiliul Concurenței, compania urmând a-și consolida astfel poziția competitivă pe piața românească de cafea, se precizează într-un comunicat de presă.
Activele preluate constau în mărcile de cafea Amigo, drepturile de proprietate intelectuală aferente Amigo, numele de domeniu și stocul de cafea și produse finite Amigo existente în proprietatea vânzătorului, la momentul tranzacției, potrivit informațiilor publicate pe site-ul Consiliului Concurenței. „Amigo” aparține Panfoods România, societate din cadrul Cia Iguaçu de Café Soluvel.
Strauss Coffee BV este activă pe piața din România prin Strauss România SRL, pe care o controlează în mod direct. Strauss Coffee BV produce și vinde cafea prăjită și măcinată, boabe și cafea instant, dar și cappuccino, espresso, ceaiuri și alte produse complementare, precum ciocolata caldă.
Marca Amigo este cunoscută pe piața din România încă din 1982, în timp ajungând să fie comercializată și în alte țări din zonă. Amigo a fost evaluată la o cifră netă de afaceri de aproximativ 12.5 millioane USD în 2012, iar cota sa de piață, în volum, este estimată la aproximativ 1,8% din piața de cafea din România.
„Suntem încântați de definitivarea achiziției mărcii Amigo, atât de cunoscută românilor încă din anii ‘80. Tranzacția este benefică atât pentru compania Strauss, cât și pentru întreaga piață a cafelei: nouă ne va consolida poziția competitivă pe segmentul de cafea solubilă, iar pieței îi va aduce o revigorare binevenită”, a declarat Marius Meleșteu, General Manager Strauss Europa Centrală și de Sud.
Strauss Coffee va plăti 20 millione USD pentru achiziția mărcilor, a domeniilor și a drepturilor exclusive de a folosi formula Amigo în România și Bulgaria. Astfel, Strauss Coffee va deveni proprietarul unic al brand-ului în aceste țări. Strauss Coffee BV are ca acționari Grupul Strauss (74.9%) și TPG Capital (25.1%).
Strauss Coffee este prezent pe piața din România din 1994 și este cunoscut mai ales prin marca „Doncafé” (în 2012, cota de piață, în volum, a fost estimată la aproximativ 22% din piața de cafea).