Criterii esențiale în alegerea locației pentru un restaurant
Puțini factori au un impact mai puternic asupra succesului unui restaurant decât amplasamentul. Pregătirile intense, preparate originale în meniu și servicii imbatabile toate se pot dovedi inutile în fața unei locații proaste. Fie că vreți să construiți o clădire nouă pentru restaurantul dumneavoastră sau că alegeți să îl deschideți într-o clădire deja existentă, instruiți-vă asupra unor factori precum indicatori demografici, costul chiriilor și concurența din zonă, pentru a plasa noul restaurant în cea mai bună și profitabilă zonă posibilă.
Vă prezentăm câteva criterii esențiale de luat în calcul atunci când intenționați să deschideți un nou restaurant, sintetizate de specialiștii de la foodservicewarehouse.com.
Stabiliți-vă publicul țintă
Atunci când intenționați să deschideți un restaurant trebuie să definiți foarte clar publicul țintă. Èšintiți un grup de oameni având în vedere una sau mai multe trăsături comune ale membrilor. Asigurați-vă că plasați restaurantul unde publicul dumneavoastră țintă locuiește sau unde este cel mai probabil să se situeze. Atunci când vă înțelegeți publicul țintă, vă puteți da seama ce locație vă va aduce cel mai mult business. Segmentele de piață de obicei vizate sunt familii cu copii, oameni de afaceri sau iubitori de sport. Dacă conceptul tău se adresează familiilor, asigură-te că deschizi restaurantul într-o locație convenabilă și plăcută pentru aceștia.
Analizați indicatorii demografici
Ca proprietar de restaurant în devenire, este de datoria dumneavoastră să faceți puține cercetări referitoare la indicatorii demografici de la nivel local. Acest lucru implică cercetarea trăsăturilor specifice oamenilor care locuiesc în orașul și în cartierul în care plănuiți să deschideți restaurantul. Printre cele mai importante aspecte de luat în considerare se numără:
• Grupe de vârstă. Persoane diferite își doresc lucruri diferite de la comunitatea lor. Ca atare, grupele de vârstă predominante într-o zonă vor afecta tendințele de afaceri pe care le înregistrează un restaurant. în mod ideal, ar trebui să vă situați restaurantul într-o zonă cu oameni predispuși să frecventeze restaurantul.
• Populație. Numărul de oameni dintr-o anumită regiune este de asemenea importantă. Cercetați populația orașelor astfel încât să știți cât de mare este piața dumneavoastră potențială. Unele restaurante funcționează surprinzător de bine în orașe mici, altele nu.
• Nivelul veniturilor. Investigând nivelul veniturilor, veți deveni mai conștient de cât sunt dispuși să cheltuie oamenii dintr-o anumită zonă sau ce tip de restaurant ar fi cel mai dispuși să frecventeze.
• Nivelul de educație. Oamenii educați, incluzând absolvenți de facultate și oameni tineri de afaceri sunt atrași de anumite concepte mai mult decât alții. Contrarul este de asemenea adevărat. Luați în considerare nivelul de educație al populației din zonă și modul în care va afecta afacere, înainte de a configura restaurantul.
• Rata criminalității. Activitatea infracțională ar putea fi un detriment pentru unele locații, deoarece o rată a criminalității mare are capacitatea de a afecta negativ întreg cartierul. Pe de altă parte o mulțime de restaurante au reușit în zone cu infracționalitate ridicată. De exemplu, restaurantele cu baruri au deseori succes în suburbii sau în zonele centrale ale orașelor, care sunt sensibile de obicei la o activitatea infracțională mai mare.
Concurența
Explorați zona și identificați orice restaurant care ar putea constitui o amenințare la succesul noului dumneavoastră restaurant. Dacă conceptul la care vă gândiți este un pub irlandez, dar deja există în zonă multe locații cu un concept similar, luați în considerare să schimbați conceptul. Totuși ați putea atrage oaspeți care frecventează celelalte puburi în pubul dumneavoastră irlandez, dacă acesta are ceva mai bun sau mai atractiv de oferit. Pentru fiecare locație pe care vreți să o deschideți faceți puțină muncă de detectiv. Cercetați zona și restaurantele din zonă, unde anume sunt situate, și încercați să aflați cât mai multe informații despre meniuri, prețuri sau clientelă.
Luați în considerare componentele locației
Asigurați-vă că atât conceptul restaurantului cât și piața țintă aleasă vor fi capabile să sprijine locația aleasă, în cazul unor obstacole. Mici obstacole există pentru aproape fiecare nou restaurant, dar acordând atenție detaliilor referitoare la locația ta poți reduce drastic șansele de eșec. Luați în considerare următoarele detalii și modul în care acestea ar putea afecta alegerea locației:
Vizibilitate
Un restaurant poziționat într-un colț proeminent dintr-o intersecție aglomerată are o vizibilitate mare. Un restaurant ca acesta ar putea fi considerat ca o locație reper. Dimpotrivă, un restaurant abia vizibil de la drumurile principale va avea întotdeauna un dezavantaj, bazat pur și simplu pe poziționarea sa.
Traficul din zonă
Evaluați câți oameni se plimbă sau conduc în fiecare zi în zona la care vă gândiți să deschideți restaurantul. O zonă cu mult trafic de obicei crește șansele ca cineva să intre pentru o masă.
Acces facil
Chiar și cu o semnalizare extrem de vizibilă, oamenii nu vor veni la restaurantul tău dacă vor întâmpina dificultăți să ajungă acolo. Dacă restaurantul este localizat pe o secțiune de drum unde e necesar un viraj la stânga iar acesta se face greu sau unde trebuie să faci un ocol pentru a ajunge la restaurant, oamenii vor ezita să vină la tine. O modalitate de a combate o accesibilitate redusă este folosirea unor semne de ghidare specifice, pentru a ajuta la direcționarea clienților către locația ta.
Parcare
Oamenii tind să devină frustrați de restaurantele care oferă spații de parcare limitate sau deloc. Dacă în mod ideal conceptul general și mâncarea vor cântări mai greu decât parcarea, în realitate trebuie să acordați atenție acestui lucru, pentru că vă poate afecta business-ul.
Proiecte care vor afecta zona aleasă
Atunci când alegeți locația trebuie să aveți în vedere și planurile/proiectele autorităților pentru zona respectivă, care ar putea influența business-ul dumneavoastră.
Valoarea imobiliară a clădirii
Valoarea imobiliară a locației te ajută să știi la ce să te aștepți. Costuri mai mari cu proprietatea ar putea implica o chirie mai mare, dar ar putea indica și un bazin de clienți în zonă cu venituri care îi face mai dispuși să cheltuie la restaurantul tău. Fă-ți research-ul și vezi ce îți poți permite precum și la ce fel de business să te aștepți.
Amplasamentul restaurantului joacă un rol crucial în succesul acestuia. Cercetând indictorii demografici, stabilindu-ți un public țintă precis, luând în considerea vizibilitatea, traficul din zonă și ușurința de parcare, porniți cu dreptul în alegerea celei mai bune locații pentru restaurantul dumneavoastră.
Articol apărut în ediția 68 a revistei Horeca România.