Raport: Dezvoltarea de hoteluri a scăzut datorită performanței hoteliere în scădere

person Horeca
access_time_filled

evolutiehoteluribucurestiOferta de pe piața hotelieră bucureșteană a crescut semnificativ în perioada 2005-2008 (cu 50%), 3000 de camere fiind adăugate în această perioadă. Dezvoltarea de unități hoteliere a scăzut însă în anii ulteriori datorită crizei financiare și a scăderii performanței hotelurilor, se precizează în raportul „Bucharest City Report Q2 2014”, realizat de compania Jones Lang LaSalle.

Bucureștiul este centrul financiar, industrial și cultural al României și unul din cele mai importante centre ale Europei Centrale si de Est. Turismul capitalei nu reflectă mărimea posibilă și este considerat un sector nedezvoltat al economiei naționale. Turismul de agrement este slab dezvoltat în ciuda culturii și istoriei bogate a orașului. Majoritatea turiștilor ce vizitează Bucureștiul o fac în special pentru afaceri„, se arată în raportul Jones Lang LaSalle. 

Oferta
În luna ianuarie 2014 în București erau 77 de unități hoteliere clasificate la 3 stele sau peste, însumând 9.500 de camere. Piața hotelieră este în mare parte dominată de segmentul corporate, în consecință și oferta este în mare parte compusă din unități hoteliere de 4 stele, 60% din stocul total al unităților de cazare fiind clasificate la acest nivel. Unitățile hoteliere de 5 stele reprezintă 22% din stoc, în timp ce unitățile de 3 stele cuprind 18% din oferta actuală a capitalei.

Oferta din București a crescut semnificativ, cu 50%, 3.000 de camere fiind adăugate între 2005 și 2008. Dezvoltarea de unități hoteliere a scăzut în anii ulteriori datorită crizei financiare și a scăderii performanței hotelurilor„, se arată în raport.

dezvoltarehoteluri

Trei unități hoteliere au fost finalizate în anul 2012 și anume hotelul Europa Royale, cu 90 de camere, clasificat la 4 stele, hotelul Cișmigiu, cu 60 de camere de 4 stele, și hotelul Marshal Garden, cu 63 de camera, de 5 stele.

Ca proiecte de viitor, grupul Marriott International are în plan deschiderea celei de-a doua unități hoteliere în București, Courtyard by Marriott de 147 camere. Noul hotel va fi amplasat în zona centrală a capitalei, inaugurarea fiind anunțată pentru T1 2015. În plus, există alte proiecte construite speculativ estimate a fi livrate în anii următori, printre care Vendome Palace & Galerie Hotel, o unitate de lux 120 de camere în centrul orașului„, se mai arată în raport.

Cererea

Anul 2012 a adus rezultate bune în industria hotelieră din București, înregistrându-se un vârf de 2,1 milioane de înnoptări. Turiștii internaționali dețin peste 56% din totalul acestora. În plus, Aeroportul International Henri Coandă a înregistrat un trafic de 7,6 milioane pasageri în 2013, ceea ce reprezintă o creștere cu 7,6% față de anul 2012. Această creștere se datorează în mare măsură transferului de operațiuni de pe Aeroportul Aurel Vlaicu Băneasa, după închiderea acestuia în martie 2012.

Prețuri

Chiar dacă hotelierii nu reușesc să obțină rezultate similar celor din perioada premergătoare crizei, sectorul hotelier marchează ușoare reveniri. 2013 arată o rată de ocupare în creștere cu 5.7% față de anul precedent, ceea ce reflectă un număr tot mai ma re de sosiri, în timp ce nivelul veniturilor pe cameră a înregistrat o creștere de 2.7% ajungând la 42 de Euro.

Prețul mediu pe cameră rămâne însă la un nivel scăzut, de 74 de Euro, cu aproximativ 39% sub nivelul înregistrat în 2008. Pe termen lung, piața hotelieră din București ar trebui să înregistreze o creștere, având în vedere redresarea mediului economic și implicit creșterea numărului de vizitatori din categoria turismului de afaceri.

Investiții

Criza financiară a avut un efect major asupra pieței de investiții din România, afirmă reprezentații Jones Lang LaSalle. Din anul 2007 până în prezent s-au înregistrat doar câteva tranzacții cu unități hoteliere. Cele mai recente tranzacții sunt vânzarea a 35% din acțiunile JW Marriott Grand Hotel din București, clasificat la 5 stele, având 402 camere, către Bank of Cyprus în septembrie 2013 pentru aproximativ 13 milioane de Euro precum și vânzarea unei participații în InterContinental București către omul de afaceri Dan Adamescu.

„Bucureștiul rămâne însă subdezvoltat ca destinație turistică, fiind dominat de turismul de afaceri. O paletă mai diversificată de unități hoteliere ar putea transforma orașul într-o destinație turistică de tip city break atât pentru turiști locali cât și internaționali, iar în final ar putea crește interesul investitorilor pentru piața hotelieră locală”, se mai arată în raportul „Bucharest City Report Q2 2014”.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302