Criterii de luat în calcul în realizarea unui restaurant tematic

person Horeca
access_time_filled

restaurantetematice2Cheia succesului pentru un restaurant tematic o reprezintă oferirea unei experiențe culinare unice. Integrarea temei alese în decor, muzică, uniformele personalului și meniu este esențială, potrivit specialiștilor de la Foodservicewarehouse.com. Dar la fel de important este să păstrați în vedere motivul pentru care oamenii merg în final la un restaurant: să mănânce. Cele mai de succes restaurante tematice oferă o experiență culinară unică atât prin intermediul entertainment-ului cât și a mâncării de calitate.

De ce eșuează atât de multe restaurante tematice

O temă reprezintă doar un concept de business. Singură, o temă poate atrage câțiva turiști, dacă restaurantul a atras atenția presei, dar, pentru majoritatea restaurantelor, singură, o temă nu va atrage niciodată clienți loiali dacă mâncarea și serviciile nu se ridică la așteptările clienților. Nu ar trebui să încercați să deschideți un restaurant tematic fără să dezvoltați mai întâi un meniu savuros și să planificați cu grijă fiecare aspect al funcționării restaurantului. Datorită elementului de entertainment pe care îl oferiți, puteți să puneți un tarif mai mare mâncării. Dar dacă mâncarea este necomestibilă și serviciile mediocre acest lucru va submina în totalitate fațada strălucitoare a restaurantului.

Alegerea temei și a amplasamentului

Atunci când alegeți tema și locația pentru restaurant, ar trebui să aveți în vedere următoarele lucruri:

Analizați cu atenție locația. Asigurați-vă că există o piață care va fi receptivă la conceptul dumneavoastră. De exemplu, un restaurant cu tema „cowboy” ar putea eșua în Boston, dar înflori în Dallas, unde turiștii se așteaptă la un astfel de concept. Cu toate acestea, acest lucru nu se potrivește în toate cazurile, iar un concept nou pentru o piață ar putea avea succes. În general, cel mai bun amplasament vă va oferi o piață ideală pentru a atrage atât turiști cât și localnici, așa că analizați atât gusturile localnicilor și comportamentul acestora cât și trendurile în turismul din zonă.

Temă unică. Unicitatea este cea care va aduce turiștii în restaurantul dumneavoastră. Multe restaurante tematice eșuează deoarece tema lor nu mai este suficient de inedită pentru a atrage business. Luați în considerare să alegeți o temă care va atrage sigur followeri. De exemplu, un restaurant cu tematica Star Trek din Las Vegas a atras foarte mulți adepți ai acestei teme.

Încercați să atrageți atenția presei. Pentru ca turiștii să afle de restaurantul dumneavoastră tematic, va trebui să atrageți atenția presei. Cea mai bună modalitate de a face acest lucru este de a crea o temă controversată, care merge împotriva curentului. De exemplu, mulți jurnaliști au scris despre restaurantul toaletă Marton din Taipei, unde clienții sunt invitați să ia loc pe un scaun de toaletă, până când chelnerii revin cu preparatele comandate în farfurii similare vaselor de WC.

restaurantmarton

Odată ce știți care este tema și în ce oraș veți opera restaurantul, ar trebui să vă promovați restaurantul în zone cu trafic ridicat. Există șanse ca tematica unică să atragă atât turiști cât și localnici.

Încercați să integrați tema restaurantului în următoarele elemente:

Meniu. Dacă puteți, alegeți preparate care reflectă tema restaurantului. De exemplu, cel mai popular produs la restaurantul Marton, este înghețata de ciocolată servită în farfurii similare vaselor de WC.

Designul restaurantului. Asigurați-vă că designul interior și exterior al restaurantului – incluzând culori, grafică, decorațiuni și arhitectură – se potrivește cu tematica generală.

Muzică și sunete. Integrați muzica în tematica restaurantului. De exemplu „Rainforest Café” își îmbie clienții cu sunete din pădurile tropicale, cum ar fi picăturile de ploaie și ciripiturile păsărilor.

Iluminare. Realizarea unei legături între iluminat și tematică va îmbunătăți consistența generală a tematicii restaurantului. De exemplu, dacă tematica e legată de vampiri, ar trebui să folosiți lumină scăzută, de culoare roșie, pentru a crea o atmosferă vampirică. Unele restaurante au ales ca temă principală chiar lipsa de lumină, promovând faptul că lipsa simțului vizual se presupune a accentua simțul gustului.  

Staff-ul restaurantului. Asigurați-vă că uniformele și conduita angajaților dumneavoastră reflectă tema, de asemenea. De exemplu, restaurantul Ninja New York, un restaurant cu tematică japoneză, își îmbracă angajații în negru și îi trăinuește să se miște ca niște ninja. Indiferent ce temă aveți, ospătarii ar trebui să fie una dintre principalele surse de entertainment pentru oaspeți, așa că asigurați-vă că angajați ospătari care sunt și buni performeri. Le puteți scrie chiar și un scenariu.

Sursa: www.foodservicewarehouse.com.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302