Tot mai mulți copii se implică în afacerile din industria ospitalității
Peste 500 de copii sunt implicați, în calitate de acționari, la firmele din România, cei mai mulți în afaceri din comerț, hoteluri și restaurante, arată o analiză realizată de agenția de servicii financiare și credit risk management KeysFin.
Business-ul nu are limită de vârstă! Tot mai mulți copii se implică în afaceri, dovadă datele de la Registrul Comerțului, analizate de economiștii de la KeysFin.
Statistica arată că, în intervalul 2009-2014, numai puțin de 556 de minori au fost înregistrați oficial ca acționari la 153 de firme din diverse domenii de activitate.
Recordul în materie a fost atins în 2014, când erau înregistrați 379 de copii-acționari.
Analiza KeysFin remarcă faptul că, de la an la an, numărul copiilor implicați în afaceri a crescut exponențial, de la 25 înregistrați în 2009, la 32 în 2012 și 77 în 2013.
Excepțiile le-au reprezentat anii de criză 2010-2011, când au fost înregistrați 21 respectiv 22 de minori – acționari.
„Statistica demonstrează câteva tendințe care se definesc tot mai bine în business-ul românesc. Avem de-a face, în primul rând, cu perspectivele unui schimb de generații – sunt mulți părinți care încearcă să-și învețe copiii să le urmeze pașii în afaceri, trecând acțiunile pe numele lor.
Sunt, bineințeles și cazuri de afaceri trecute pe numele copiilor pentru a le pune la adăpost de eventuale probleme.
Pe de altă parte, vedem tot mai multe cazuri de adolescenți cu spirit antreprenorial care își croiesc viitorul încă de pe acum. Sub atenția părinților, în calitate de administratori, aceștia învață să se descurce singuri în jungla economică„, explică experții de la KeysFin.
Analiza KeysFin arată că, în privința domeniilor de activitate preferate de copiii acționari, comerțul cu amănuntul se află pe primul loc, cu 60 de firme.
Urmează hotelurile și restaurantele, cu 22 de societăți, sectorul construcțiilor cu 19 firme, transport și depozitare (15), producția și furnizarea de energie electrică și termică, gaze, apă caldă și aer condiționat (14), tranzacții imobiliare (13) și activități de spectacole, culturale și recreative (10).
„Ne-au atras atenția, în special, firmele cu activități pe internet. Acolo este un domeniu în care adolescenții, familiarizați cu noile tehnologii, excelează în unele cazuri. Vorbim în principal de magazine online și de site-uri recreative care generează câștiguri semnificative, cu investiții reduse„, spun analiștii KeysFin.
Economiștii estimează că numărul minorilor cu spirit antreprenorial va crește substanțial în anii următori, pe fondul dezvoltării unei oferte educaționale dedicată celor mici.
„Observăm, în ultima vreme, o tendință foarte interesantă. Au apărut tot felul de ateliere de business dedicate copiilor, adevărate incubatoare de start-up-uri, în care cei mici sunt stimulați să își exploateze creativitatea, să se joace de-a afacerile, să îmbine plăcutul cu utilul. Astfel de cluburi sunt frecventate în principal de adolescenți de 14-17 ani, aduși de părinți – oameni de afaceri sau angajați din multinaționale și nu numai„, explică cei de la KeysFin.
Informațiile din materialul de mai sus sunt culese din barometrul privind starea business-ului românesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare de la societățile comerciale și PFA-urile active din România.
KeysFin oferă servicii de business information și credit risk management dedicate mediului de afaceri, de la rapoarte de credit, monitorizare, analiza competiției, la studii și analize de sector necesare companiilor care doresc să dezvolte un business sănătos pe piața românească.
Sursă foto: www.businessinsider.sg