Bucătăria japoneză câștigă teren în București. Kanpai, o nouă investiție

person Horeca
access_time_filled

Renumită în toată lumea, bucătăria japoneză câștigă tot mai mulți adepți și în București. Dovadă stau noile investiții în restaurantele cu acest specific.

În vara acestui an un nou restaurant a intrat în prima linie a restaurantelor japoneze din capitală, este vorba de restaurantul Kanpai din cartierul Floreasca, o investiție serioasă care nu a fost trecută cu vederea de fanii gastronomiei japoneze. Kanpai se prezintă ca primul Izakaya din România, adică un pub/bistro cu mâncare gătită de un chef japonez, pentru toate buzunarele.

Poziționarea din punct de vedere al tipului de restaurant este cea de izakaya, așa cum se numește în Japonia, care de fapt înseamnă un pub/bar/bistro, un loc foarte prietenos, foarte convivial, în care mâncarea este servită destul de repede. Nu este neapărat un restaurant sofisticat japonez. Această izakaia este de fapt un pub cu mâncare caldă și un sushi bar, iar mâncarea caldă este acest gen de mâncare street food din Japonia, bazat pe mâncare foarte gustoasă și foarte ușor de preparat. A fost o surpriză foarte plăcută să vedem că am reușit ca și concept. Restaurantul a avut un feedback foarte bun, fapt pentru care e plin în fiecare seară„, ne-a declarat Kana Hashimoto, unul dintre acționari.

restaurantkanpai1

Locațiile gen izakaya au fost preluate și acceptate foarte bine de publicul european și chiar american, ca atare în ultimii ani apărut foarte multe locații gen izakaya în întreaga lume, subliniază reprezentanții Kanpai, care și-au propus să spună bucureștenilor că mâncarea japoneză poate fi accesibilă tuturor.  

Noi ne-am propus să spunem românilor, clienților noștri, că mâncarea japoneză nu este un preparat de lux, scump, care trebuie servit într-un restaurant tradițional de lux. Pentru că așa a fost percepută până acum. Dacă întrebi un om de rând îți va spune: „Domne nu mă duc la japonezi că nu vreau să-mi las tot salariul acolo”. Și atunci și prețurile noastre răspund acestui aspect, este un restaurant cu prețuri foarte decente. Partea de sushi probabil e un pic mai scumpă, dar nu mai scumpă decât a altora, pentru că e vorba de un anumit tip de pește, niște ingrediente care costă mai mult. Avem clienți inclusiv președinți de bănci, persoane foarte cunoscute care trec pe la noi, dar în același timp vin și studenți. Dacă ai un buget de 50 de lei poți să vii să mănânci la noi: îți iei niște yakisoba care costă 28 lei și o bere și ai consumat mai puțin de 50 de lei„, subliniază reprezentanții Kanpai.

mancarekanpai

De ce „Kanpai”?  „Trebuia să fie un nume care să facă trimitere la loc. Ori ce se întâmplă într-un pub, într-un loc în care lumea e veselă, vorbește tare, mănâncă, bea? Dă noroc. Kanpai înseamnă Noroc„, ne-au declarat reprezentanții restaurantului.

Referitor la criteriile avute în vedere în alegerea zonei, reprezentanții Kanpai afirmă că Floreasca a fost prima lor opțiune deoarece este o zonă în plină dezvoltare din punctul de vedere al restaurației.

Aveam în primul rând un focus pe zona Floreasca. Considerăm că este zona cea mai trendy și cea mai în dezvoltare din punct de vedere al restaurației; în 3 – 4 ani a crescut foarte foarte mult și deja este, parafrazez oamenii din acest cartier, noul centru istoric de lux, cel puțin din punctul de vedere al restaurantelor. Și atunci era clar vorba de o alegere în zona asta, am tot căutat, ne-am tot uitat și soluția a fost nu neapărat să fim lângă toate celelalte restaurante de la stradă ci să fim undeva în rândul 2 pentru că genul acesta de restaurant nișat nu trebuie să fie neapărat în front on„, susține Kana Hashimoto.

kanpai2

Meniul Kanpai este structurat în mai multe părți. „Una este partea de Japanese tapas le-am numit noi, adică tapasuri japoneze, care se pot mânca foarte repede, sunt ușor de preparat, nu necesită mult timp de preparare și sunt genul de mâncare de izakaya. A doua parte a meniului este cea legată de sushi bar; mâncarea rece de regulă se prepară la sushi bar, la parter, precum și o parte din acele tapasuri. Aici avem produse clasice, nigiri, sashimi, maki ș.a. A treia parte a meniului este bucătăria caldă, care are o secțiune destul de importantă la noi, vă invit să o descoperiți. Aș menționa o inovație a noastră, preluată din Japonia ca și concept, dar făcută în felul nostru, și anume acești riceburgers, care reprezintă produsul nostru nr. 1 la sales. Fiind o nebunie cu burgerii în România, cel puțin de 2 ani de zile, am spus spus să facem ceva legat de asta. Sunt practic niște burgeri care în loc să aibă pâine, noi ne-am poziționat din primul moment ca no bread location, au orez care este un pic crispy”, ne-a spus reprezentanții Kanpai, care ne-au dezvăluit că toamna aduce o serie de noutăți la Kanpai, printre care ramen, o supă foarte populară în Japonia.

Ca și obiective, Kanpai își propune să fie un restaurant care are un serviciu de catering ireproșabil. „Prima extindere majoră va fi partea de catering unde avem ambiții foarte mari. Avem niște recipiente speciale pe care le aducem din Anglia, aici e de fapt lupta, pentru că toată lumea poate să livreze, dar important este când ajunge acasă să fie ce trebuie. Livrăm cu mașini și personal propriu în sectorul 1 și cu un partener în restul Bucureștiului”, au precizat reprezentații Kanpai.

În următoarea ediție a revistei Horeca România puteți citi un interviu despre Kanpai la rubrica „Business Profile”.

Sursă foto: pagina de facebook a restaurantului Kanpai.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302