Vinurile Cramei Liliac, listate în peste 400 de restaurante din țară

person Horeca
access_time_filled

cramaliliacGama de vinuri a Cramei LILIAC, destinată îndeosebi industriei HoReCa (însemnând 80% din volumul vândut), este listată în prezent în peste 400 de restaurante, atât din București cât și din țară, potrivit reprezentanților companiei. Restul de 20% din volumul total de sticle vândute se distribuie prin rețeaua IKA (International Key Account) și retail tradițional.

amb Wine Company – parte a consorțiului austriac amb Holding și compania fondatoare a Cramei LILIAC -, a anunțat o creștere spectaculoasă a cifrei de afaceri pentru anul 2015, atingând o valoare de 750.000 euro, față de 300.000 euro cumulată în anul anterior, depășind astfel estimările companiei cu mai mult de 100%.

înființată în anul 2010, amb Wine Company a finalizat procesul de dezvoltare a Cramei LILIAC anul trecut, cumulând o investiție totală de 7.5 milioane de euro, împărțită în 3 etape cheie:

  • investiție inițială de 3 milioane euro realizată în anul 2011 în achiziționarea și cultivarea a 38 ha de vie în Transilvania, în regiunea Batoș (Mureș) și 14 ha în Vermes Lechința (Bistrița-Năsăud), precum si în dezvoltarea unității de vinificare.
  • investiții ulterioare de 1.5 millioane de euro, realizate în perioada 2012-2013, în dezvoltarea suprafețelor de vie cultivate și a facilităților de producție.
  • investiție de aproximativ 2 milioane de euro în extinderea cramei, derulată în anul 2014 și finalizată în prima parte a anului 2015.
  • în 2016 încă 1 milion de euro în derulare pentru achiziții de noi echipamente.

Compania țintește dublarea cifrei de afaceri în 2016, de la 750.000 euro în 2015 la 1.5 milioane euro

Odată cu finalizarea procesului de dezvoltare a facilităților de producție, amb Wine își consolidează poziția pe piața vinurilor premium, având ca obiectiv o cifră de afaceri de 1.5 milioane euro în 2016, față de 750.000 euro în 2015.

Crama are o capacitate de producție totală de 260.000 l, care va fi atinsă în acest an.

Volumul de sticle vândute a înregistrat un trend crescător constant, cu o creștere de 100%, atingând un prag de 150.000 sticle vândute în 2015. Conform statisticilor interne, vinul cel mai vândut a fost Sauvignon Blanc din gama premium, urmat de Rose Pinot Noir și Nectar.

liliacvinuri

Compania exportă 10% din totalul producției și estimează creșterea acestui procent cu încă 5% în 2016

amb Wine Company exportă 10% din totalul producției în țări precum Austria, Danemarca, Elveția, Germania, Marea Britanie, Luxemburg, Cehia și Polonia și estimează creșterea acestui procent cu încă 5% până la finalul anului 2016. Pentru anul următor compania își propune să se extindă și pe piața din Statele Unite ale Americii.

în vinurile Liliac, pe lângă strugurii românești, se regăsește și un procent semnificativ de experiență austriacă. Tehnica de ultimă generație vine în completarea artei oferite de oenologi recunoscuți ca Rudolf Krizan și Willi Opitz.

Pe lângă hala de producție vizitabilă, Crama deține și o cabană aflată la hotarul superior al podgoriei, punând la dispoziția vizitatorilor o sală de degustare cu o capacitate de aproximativ 20 de locuri.

în septembrie 2015, crama Liliac a lansat vinurile din Gama Private Selection: Merlot 2013, Pinot Noir 2013 și primul vin orange din România. Prețurile acestor vinuri se află în categoria premium cuprinse între 78 lei și 150 lei.

Vedeta portofoliului este TITAN Fetească Neagră 2013, cel mai scump vin din România în acest moment, având un preț de 500 lei. Povestea acestui vin va fi dezvăluită consumatorului în câteva luni.

Ghidată de pasiune și creativitate, echipa din spatele brandului LILIAC dezvoltă concepte unicat și propune o abordare inedită pentru promovarea vinurilor din portofoliu. Unul dintre proiectele reper este concursul lansat pe pagina oficală de facebook LILIAC, prin care publicul poate propune, vota și alege eticheta pentru brandul young.LILIAC. Este un concept dezvoltat special pentru publicul vizat de Crama LILIAC, pentru tinerii dinamici și în căutare continuă de noutăți, care au nevoie să cunoască mai multe despre fascinanta lume a vinurilor, pentru a îl include în obiceiurile lor de consum.

Liliac este un brand care aduce întotdeauna ceva nou și inovator în industria vini-viticolă. Strategia pe care am dezvoltat-o și pe care o urmăm în viitor este aceea de a comunica către clientul final calitatea și unicitatea vinurilor noastre. Anul acesta ne vom concentra atenția cu preponderență pe organizarea de evenimente pentru industria HORECA, prin parteneriate cu alte branduri premium din industrie”, declară Simona Mardale, Director Național Vânzari & Marketing.

Sursă foto: pagina de facebook Liliac

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302