Lavazza se servește în 5000 de locații horeca din România și vizează noi locații
Lavazza, faimosul brand italian de cafea, se servește în prezent în circa 5000 de locații horeca din România și intenționează să crească în acest segment, unde țintește în special locațiile premium. “Tot mai multe locații horeca fac trecerea din categoriile low și medium către categoria premium și acestea sunt locațiile pe care le vizăm în viitor”, ne-a declarat Mihai Marinescu, Regional Sales Director Eastern Europe Lavazza.
Potrivit acestuia, Lavazza crește în România de 3 ori mai rapid decât Lavazza la nivel mondial, România fiind a 3-a piață ca importanță pentru companie în cadrul regiunii Europa de Est, după Rusia și Polonia. Principalele canale prin care Lavazza își distribuie produsele în România sunt retail, horeca, vending și office. Lavazza înregistrează creșteri în toate cele 4 canale, subliniază Mihai Marinescu.
“Toate canalele cresc. Creșterea per general pe care o înregistrăm în România, o creștere de o cifră, vine din toate canalele. Vedem o creștere în retail, în horeca, în vending și în birouri. Principalul canal este retailul, nu doar pentru România ci pentru toată Europa de Est, retailul este motorul business-ului, toate celelalte 3 segmente – horeca, birouri și vending au părți egale în business. Retailul reprezintă 35 – 40% pentru noi, iar restul de 60% este, mai mult sau mai puțin, împărțit egal între celelalte 3 segmente. Dar toate cresc în România. Creșterea nu vine doar dintr-un segment”, declară Mihai Marinescu.
Acesta spune că Lavazza și-a consolidat rețeaua de distribuție în România având 2 parteneri, Aquila pentru retail și vending și La Fântâna pentru horeca și birouri, “aceștia fiind cei 2 parteneri care contribuie la creșterea pe care o avem în România”, subliniază Mihai Marinescu.
Referitor la segmentul Horeca, Mihai Marinescu susține că pe această piață există tot mai multe locații premium și că “clientul român nu mai vrea doar o ceașcă de cafea”, el caută o cafea de calitate, subliniind în acest sens că “există o combinație foarte bună între oferta Lavazza pentru horeca și nevoie clienților din horeca”.
“Clienții devin din ce în ce mai sofisticați, am observat că în piața horeca din România sunt tot mai multe locații premium iar oferta pe care o avem trebuie să fie adecvată, de aceea investim în inovație, în noi produse, în educarea barmanilor din locațiile horeca. Consumatorul român devine din ce în ce mai sofisticat, ‘el’ sau ‚ea’ nu mai vrea doar o ceașcă de cafea. Ei caută calitate, caută o cafea tot mai calitativă și de aceea Lavazza este cea mai bună soluție pentru ei, pentru că aduce o gamă completă de produse și inovație”.
în ceea ce privește strategia pe horeca, Mihai Marinescu ne-a declarat că “Avem o strategie pentru segmentul horeca în România care este, pe de o parte, să oferim atât clienților cât și consumatorilor produsele potrivite și aici suntem unul dintre cei mai buni jucători din piața de cafea în ceea ce privește portofoliul/oferta; investim în educarea barmanilor, împreună cu locațiile horeca organizăm anumite evenimente în orașele cheie pentru a atrage tot mai mulți consumatori, în principal către categoria espresso, care reprezintă partea core a business-ul nostru”.
în prezent, Lavazza se servește în circa 5000 de locații horeca din România, iar compania intenționează să crească numărul acestora. “Vrem să creștem numărul locațiilor în care suntem prezenți. Avem în jur de 5000 de clienți în horeca în România, unde împreună cu partenerul nostru La Fântâna servim Lavazza, deci avem o reprezentare bună, dar nu ne vom opri aici, vom continua să creștem distribuția împreună cu La Fântâna. Tot mai multe locații horeca trec de la low – medium în categoria premium și acestea sunt locațiile pe care le vizăm în viitor”, spune reprezentantul Lavazza.
Lavazza a lansat joi în România Lavazza Filtro Italiano, noua gamă de cafea care combină gustul cafelei italiene autentice și prepararea la filtrul tradițional de cafea.
Intrarea Lavazza în categoria cafelei la filtru este o mutare naturală a companiei, având în vedere că pe piața românească filtrul reprezintă aproximativ 50% din total piață, din total consum, spune Mihai Marinescu.
“50% din întregul consum de cafea pe teritoriul României în mod normal se desfășoară în filtru. Evident că Lavazza nu putea să lipsească din această categorie, am intrat, obiectivul fiind unul foarte clar, dincolo de calitate și inovație, de a recruta noi consumatori”, a precizat reprezentantul Lavazza.
Noile sortimente Lavazza Filtro Italiano, Delicato și Tradizionale, sunt disponibile în pachete vacuum de 250 g, la prețul aproximativ de 12 Ron (TVA inclus).