Grupul hotelier Orbis are planuri de dezvoltare ambițioase în regiune

person Horeca
access_time_filled

dezvoltareorbisOrbis Hotel Group, cel mai mare lanț hotelier din Europa de Est, anunță performanțe financiare și operaționale solide pentru primele 9 luni ale acestui an, precum și semnarea a 4 noi contracte de management sau franciză pentru hoteluri din Polonia, România și Estonia. Planul de dezvoltare al Orbis rămâne solid, cu 27 de hoteluri (3.100 camere) ce urmează să se deschidă până în 2020, au anunțat reprezentanții grupului.

Performanța financiară

Rezultatele financiare solide au fost confirmate de creșterea de 8,6% a vânzărilor nete, de pană la 237,2 milioane EUR, și de o creștere de 11,1% a indicatorului EBITDAR, comparativ cu rezultatele primelor 9 luni ale anului 2015. Indicatorul EBITDA operațional s-a ridicat pană la 69,4 milioane de euro, ceea ce reprezintă o creștere de 15% față de anul precedent.

Orbis a obținut rezultate remarcabile și la nivel operațional, ceea ce se reflectă în creșterea indicatorului RevPAR (venituri pe cameră disponibilă) cu +11% pană la 39,3 euro, pentru întregul grup. Acest rezultat bun a fost obținut, datorită creșterii cu +8,1% a tarifului mediu al camerei, precum și prin creșterea gradului de ocupare, și a fost vizibil în toate țările din regiune.

tabelrezultateorbis

Dezvoltarea portofoliului și administrarea activelor

Administrarea activelor și dezvoltarea portofoliului grupului constituie un pilon important al strategiei Orbis. în al treilea trimestru, Grupul a celebrat deschiderea a două hoteluri proprii: ibis Gdansk Stare Miasto (120 camere) și Mercure Cracovia Stare Miasto (200 camere), ambele beneficiind de certificare verde din partea BREEAM, ceea ce conferă Orbis o poziție de pionier în Polonia, pe acest segment.

Investițiile de capital antrenate de aceste proiecte în intervalul 2014 – 2016 au totalizat 25 milioane de euro. Pentru a consolida poziția de lider a Orbis, echipa de dezvoltare a companiei a semnat patru noi contracte de management sau franciză pentru hoteluri din Polonia, România și Estonia ce cumulează peste 600 de camere.  

Aceste contracte contribuie la remodelarea structurii afacerii și cresc vizibilitatea brandurilor hoteliere. Planul de dezvoltare al Orbis rămâne solid, cu 27 de hoteluri (3.100 camere) ce urmează să se deschidă până în 2020. în planurile sale de expansiune, Orbis se concentrează asupra principalelor centre de afaceri și asupra acelor orașe ce constituie porți de acces către tot restul lumii (“key gateway cities”), deschizându-se astfel către piețe noi și promițătoare din regiune, cum ar fi România și Macedonia.

Orbis Hotel Group a anunțat recent, împreună cu partenerul său de dezvoltare FAB Industry, începerea lucrărilor de construcție la primul hotel ibis Styles din Romania, la Arad. Hotelul va întâmpina primii oaspeți în trimestrul al 2-lea al anului 2017.

Gilles Clavie (foto jos), Președinte și CEO al Orbis Hotel Group a comentat ca „România este o piață foarte promițătoare cu un mare potențial, una dintre piețele cheie din regiune și un element important al strategiei noastre de dezvoltare.”

GillesClavie2

Echipa

Compania nu ar fi obținut aceste rezultate fără angajarea echipelor sale, care dau viață în mod eficient strategiei. Astfel, în ceea ce privește resursele umane, în T3 Orbis s-a concentrat nu numai pe atragerea și menținerea celor mai bune talente, sprijinirea transformării digitale, ci-mai ales-pe crearea și implementarea unei noi culturi, a unui nou stil de conducere, astfel încât Orbis să devină o companie care incurajează inițiativa.

Orbis a înființat un Shadow Comex (comitet executiv din umbră) constând din reprezentanți ai Generației Y, 10 persoane-femei și bărbati, de la hoteluri și din sediul central, dar toți sub 35 de ani. Rolul „Orbis Shadow Comex” este de a aduce o nouă perspectivă, o abordare diferită și idei noi pentru consiliul de administrație al Orbis. Pentru a avea succes și a face Orbis un trendsetter în industria ospitalității, compania are nevoie de o diversitate de gânduri, idei și abordări.

în 2016, trimestru după trimestru, am înregistrat progrese în fiecare dintre prioritățile noastre strategice: Performanță, Portofoliu, Echipă, cu impact vizibil atât asupra rezultatelor noastre financiare și operaționale, cât și în ceea ce privește satisfacția clienților. Orbis a profitat din plin de climatul economic favorabil, datorită administrării active a veniturilor, impreună cu eforturile susținute de vânzare și distribuție. Străduindu-ne permanent să ne adaptăm așteptărilor clienților noștri, am obținut rezultate record.”, a declarat Gilles Clavie, Președinte și CEO al Orbis S.A.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302