Parteneriatele cu producătorii de alcool, surse de creștere a afacerii

person Horeca
access_time_filled

producatorialcoolȘtim cu toții că o afacere bună cu un producător sau distribuitor de produse alcoolice nu înseamnă doar un preț bun sau un discount consistent pe care îl obții în contract. Un parteneriat bun înseamnă relație permanentă, consultanță și eforturi comune pentru creșterea vânzărilor.

în funcție de specificul locației tale, este important ca în oferta către clienții tăi să ții cont de așteptările acestora, dar și de ultimele tendințe în materie de meniu sau de băuturi în tendințe.

Să luăm exemplul restaurantelor și produselor complementare mâncării din meniu. Sursa principală a business-ului în acest caz este, bineînțeles, meniul de mâncare. Cum creștem volumul încasărilor dincolo de meniu? O serie de instrumente simple, de la educarea consumatorului, la instrumente de promovare a vânzărilor, sunt la îndemână și vor transforma relația voastră într-un câștig de ambele părți.

Vinul

Consumul de vin cu etichetă crește în fiecare an. Vinul a devenit interesant pentru clienții români, iar vinul românesc în special începe să aibă o reputație din ce în ce mai bună. Millenials (generatia Y) au un aport semnificativ în creșterea acestei categorii, pentru că această generație, mult mai deschisă în a încerca și adopta tendințele, a ajuns la maturitatea necesară înțelegerii vinului și este interesată să experimenteze soiuri, case și asocieri cu preparatele din meniu.

Potențialul de creștere a vinului în restaurant este uriaș, în contextul în care restaurantele își dau mâna cu producătorii pentru a promova consumul la masă.

Dacă educăm clienții să consume vin la masă și promovăm vinul ca parte integrantă a mesei, acest lucru poate conduce chiar la dublarea notei de plată pentru fiecare masă.

Sfat: lucrați alături de producători pentru educarea clienților în materie de vin. Apelați la un somelier sau investiți în educarea propriilor angajați în cunoașterea soiurilor de vinuri, asocierea cu preparatele din meniul restaurantului, de la aperitiv la desert. Mergeți mai departe către consumatori cu recomandări de vin la masă, sesiuni de tasting, pairing cu mâncarea și chiar oferte speciale în meniu.

servirevin

Berea

Chiar dacă investițiile acestei categorii în HoReCa sunt cu mult mai mari decât în cazul vinului, berea rămâne în continuare o sursă de creștere a afacerii.

Berea este un liant social, ieșitul la bere este un obicei împământenit și consumul acesteia înregistrează vânzări bune în pub-uri, baruri și cluburi. în restaurante, berea are de câștigat pariul cu asocierea cu diversele preparate din meniu, fie că vorbim de versiuni cu sau fără alcool, acesta din urmă în special în meniurile de prânz.

Dincolo de produsele regular, clienții sunt din ce în ce mai interesați de variante neconvenționale și specialități, precum bere nefiltrată, bere nepasteurizată, bere craft sau berea casei.

Berea la draft este o sursă de profitabilitate insuficient exploatată. Pe lângă faptul că aceasta are o calitate desăvârșită, profitabilitatea berii la halbă este mai mare decât în cazul altor formate. Chiar în această vară, am organizat pentru clientul nostru Ursus Breweries o campanie de educare a consumatorului din HoReCa despre beneficiile berii la draft Timișoreana. 100 de berari, recrutați și instruiți de echipa Foodwise, au mers în sute de locații HoReCa din întreaga țară, au povestit despre calitatea berii la halbă și au și oferit-o clienților pentru a se bucura de gustul deplin.

Caravana Ciucaș a fost o altă campanie de loializare derulată în mii de locații HoReCa la nivel național. Aceasta a fost o campanie de promovare a vânzărilor de bere Ciucaș și de răsplătire a clienților cu un premiu / locație (o bicicletă) și sute de mii de beri garantat. Văru’ Săndel, amfitrionul campaniei, vine în locație alături de fanii berii Ciucaș, cântă, dansează, bea bere împreună cu ei și oferă premiul câștigătorului.

în ambele campanii am înregistrat rezultate de vânzări foare bune, iar caravana Ciucaș 2015 a fost premiată cu Bronz la categoria Shopper marketing la EFFIE 2016, premiile care răsplătesc eficiența în publicitate.

Sfat: în functie de specificul locației tale, gândește-te împreună cu partenerul tău berar cum poți crește afacerea ta cu ajutorul berii. Ia în calcul atât campanii de educare a staff-ului tău și, mai departe, a consumatorului, dar și campanii de fidelizare și recompensare a consumului de bere.

bere

Produsele spirtoase

Pentru produsele spirtoase, HoReCa este un canal de educare și de penetrare pentru conceptele noi. Producătorii sau distribuitorii de spirtoase sunt interesați să încheie parteneriate cu cei care doresc să investească în instruirea personalului și, mai departe, în educarea consumatorului.

Sfat: Pentru că vorbim de restaurante și nu de locații specializate în cocktail-uri, la acest nivel asigură-te că ai listate băuturile de bază și că barmanul tău știe să prepare corect cocktailurile clasice și pe cele în tendințe. Insistați pe respectarea perfect serve-ului care subliniază autenticitatea băuturii și te validează ca locație care știe să prepare cocktailuri.

în funcție de specificul locației tale, gândește-te care este categoria de alcool care se potrivește cel mai bine conceptului tău și identifică planuri și acțiuni concrete cu partenerii tăi – de la conceptul de servire, până la campanii de educare și fidelizare.

marilenaistratescu1Articol scris de Marilena Istrătescu, Managing Partner Foodwise Marketing, în ediția 79 a revistei Horeca România.

Lansat de grupul de comunicare Hello, Foodwise Marketing este hub de conținut și creativitate pentru industria de food & beverages din România – corporații, antreprenoriate și comunități de consumatori.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302