România se promovează la cele mai importante târguri de turism din Europa

person Horeca
access_time_filled

romaniaturistica1început de an aglomerat pentru profesioniștii din turismul românesc și pentru autoritățile de profil. După participarea la târgurile de turism Vakantiebeurs (din Olanda), Ferien Messe (Austria) și C.M.T. (Germania), autoritățile de resort anunță participarea, în decursul acestei săptămâni, la încă 3 târguri de turism internaționale: FITUR Madrid, Matka – Nordic Travel Fair (Helsinki) și Les Thermalies Paris.

FITUR Madrid 2017

Ministerul Turismului (fosta Autoritate Națională pentru Turism) va participa, în perioada 18-22 ianuarie a.c. la Târgul de Turism FITUR Madrid, cu un stand standard, amenajat de către organizatori. Standul României va avea o suprafață de 121,5 mp în cadrul căruia vor expune 26 agenții de turism, tour-operatori, autorități locale și asociații de turism din țară. Vor fi oferite, pe lângă informații turistice, obiecte promoționale (broșuri, hărți) în limbile spaniolă și engleză. De asemenea, în stand vor rula în permanență filme scurte de prezentare a principalelor produse turistice românești.

Continentul european continuă să rămână în topul preferințelor turiștilor spanioli, în principal din rațiuni legate de distanță și prețuri. în ultimii ani se observă o creștere a interesului față de descoperirea Europei de Est și față de România, potrivit ministerului Turismului.

în cadrul strategiei de promovare a turismului românesc, piața spaniolă reprezintă o piață prioritară, cifrele privind numărul sosirilor vizitatorilor spanioli sau al înnoptărilor în unitățile de cazare din România indicând o clasare a Spaniei în topul primelor 10 țări europene emițătoare de turiști către România.

Spania se situează pe locul opt în ceea ce privește sosirile turiștilor în România, cu un număr de 91.951 de turiști, în 2015, în creștere cu 16,2% față de 2014. Și din punct de vedere al înnoptărilor, Spania se situează tot pe locul opt, înregistrând 162.543 de înnoptări, în anul 2015, în creștere cu 20,7% față de 2014.

Pe lângă această situație favorabilă, trebuie ținut cont și de faptul că, în Spania, principala comunitate de rezidenți străini este cea românească (peste 900.000 de persoane înregistrate oficial). Deși în scădere față de ultimii ani, produsul intern brut al Spaniei se situează în jurul valorii de 1199.06 miliarde de USD, ceea ce o situează în rândul țărilor ai căror cetățeni pot aloca un buget semnificativ pentru petrecerea vacanțelor.

Totodată, conexiunile aeriene directe cu Spania sunt efectuate de numeroși operatori precum Tarom, Blue Air, Wizz Air, Ryanair. Principalele forme de turism preferate de spanioli sunt: circuite culturale, natură și turism activ, rural, city break.

Mesajul principal de promovare care va fi transmis tuturor vizitatorilor este acela că România este o destinație care poate fi descoperită 365 de zile din an.

FITUR (Feria Internacional de Turismo – Târgul Internațional de Turism) este cea mai importantă manifestare expozițională dedicată turismului din Regatul Spaniei.

Matka Nordic Travel Fair

Autoritatea Națională pentru Turism va participa, în perioada 19 – 22 ianuarie 2017, pentru al doilea an consecutiv, la târgul internațional de turism Matka – Nordic Travel Fair. Standul României va fi un stand standard, de 30 m², în cadrul căruia își vor promova ofertele turistice nouă firme din România.  De asemenea, pe perioada târgului, la standul României vor fi organizate degustări de vinuri românești.

Târgul de Turism Matka este cea mai importantă manifestare de profil din Finlanda, adresându-se în egală măsură specialiștilor din turism și publicului larg, în rândul căruia se bucură de o popularitate în creștere – numărul vizitatorilor ajunge la 80.000 anual, conform datelor furnizate de organizatori. Peste 1.000 de firme din aproximativ 80 de țări își promovează an de an oferta la această manifestare expozițională, considerată una dintre cele mai importante de pe piața scandinavă.

Târgurile de turism au o istorie îndelungată în Finlanda, primul fiind organizat în 1936 și având ca scop promovarea produselor turistice și a turismului maritim. Pe măsură ce numărul excursiilor organizate de agențiile de turism a crescut, a crescut și interesul pentru evenimentele de profil, astfel încât în 1979 Finnish Fair Corporation a organizat prima manifestare dedicată industriei, în colaborare cu Finnish Travel Association.  Din 1987, manifestarea și-a schimbat numele în Matka.

Târgul se desfășoară la Helsinki Expo and Convention Center.

Les Thermalies Paris

în perioada 19 – 22 ianuarie 2017 se desfășoară, la Paris, cea de-a 35-a ediție a târgului de turism «Les Thermalies» care va avea loc la Carrousel du Louvre, spațiu expozițional situat în plin centrul capitalei franceze (sub Muzeul Louvre). “Les Thermalies” este considerat cel mai important târg de termalism și talasoterapie din Franța, unde vizitatorii își aleg viitoarele vacanțe de vară, combinând odihna cu recuperarea sau întreținerea stării de sănătate.

Oferta prezentată este una de actualitate dar și de perspectivă, turismul de sănătate fiind una din formele de turism cele mai solicitate pe plan internațional de categorii de vârstă tot mai diferite. în acest sens, prezența țării noastre, care are mai mult de 2000 de surse minerale si termale, reprezentând 33% din sursele Europei este extrem de importantă, turismul de sănătate având mari șanse de dezvoltare pe viitor.

Printre cei peste 300 de expozanți, România este prezentă la editia 2017 cu stand național. După o absență de la edițiile din 2014 și 2015, România participă din nou la acest târg esențial pentru turismul de profil din Europa. Standul nostru este situat în zona “Thermes et Thalasso à l’international” și are numarul E25.

Joi 19 ianuarie 2017, începand cu ora 17.30 va avea loc, în cadrul salonului Thermalies, conferința: „Ghidul vacanțelor pentru relaxare și anti-stress în România”. Conferința va fi susținută de Doamna Luciana Păunescu. Tematica acestei zilei este „cure anti-stress” iar subiectul tratat de România se încadrează în acest subiect.

România va prezentă cu un nou concept pentru vacanțe reușite cu ideea de a «lăsa pe alții să se ocupe de dumneavoastră».

Sursa: www.newsturism.ro

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302