Simona Mardale, Crama Liliac: “Liliac este un brand care își propune să inoveze industria vini-viticolă”
Know-how-ul, tehnologia de ultimă generație și pasiunea pentru vin sunt factorii care au propulsat rapid brandul Liliac în preferințele consumatorilor de vin din România, și nu numai. La 7 ani de la lansarea pe piață, succesul vinurilor Liliac este evident și se reflectă în cifre. amb Wine Company, fondatoarea Cramei LILIAC a anunțat o creștere spectaculoasă a cifrei de afaceri pentru anul 2016, atingând o valoare de 1,25 milioane euro, față de 750.000 euro în 2015, depășind estimările companiei. Iar pentru anul 2017, compania are ca obiectiv o cifră de afaceri de 1,5 milioane de euro.
270.000 de sticle vândute în 2016
Crama Liliac (care cumulează o investiție totală de 10 milioane de euro) are o capacitate de producție totală de 350,000 l, care va fi atinsă în acest an. Volumul de sticle vândute a înregistrat un trend crescător constant, cu o creștere de 150% atingând un prag de 270,000 sticle vândute în 2016.
Conform statisticilor interne, vinul cel mai vândut a fost Rose Pinot Noir Sauvignon Blanc din gama premium, urmat de young.LILIAC Fresh (Sauvignon Blanc, Fetească Albă).
Gama de vinuri a Cramei LILIAC este destinată îndeosebi industriei HoReCa, însemnând 80% din volumul vândut, și în prezent este listată în peste 700 de restaurante, atât din București, cât și în alte orașe din țară: Cluj, Timișoara, Oradea, Brașov, Sibiu, Constanța, Iași și altele. Restul de 20% din volumul total de sticle vândute se distribuie prin rețeaua de retail IKA (International Key Account) și cel de retail tradițional (magazine specializate).
amb Wine Company exportă 10% din totalul producției în țări precum Austria, Danemarca, Elveția, Germania, Marea Britanie, Luxemburg, Cehia și Polonia și estimează creșterea acestui procent cu încă 15% până la finalul anului 2017.
Noutățile anului 2017
Printre noutățile anului 2017 se anunță lansarea primului spumant al cramei Liliac, spumant rose, produs 100% din Pinot Noir din producția anului 2015. Vinul liniștit, produs de crama Liliac, a fost trimis pentru a doua fermentare în sticlă conform metodologiei de fermentare tradițională Champenoise Methode, la unul dintre cei mai importanți producători de spumante din Austria. Prima producție de spumant a stat pe drojdie 18 luni si va fi gata pentru lansare în România în luna septembrie 2017, fiind disponibile pentru vânzare 6000 de sticle (750 ml). Analizele finale ale vinului vor fi gata în luna iulie. Vinul spumant se va vinde sub brandul Private Selection și va costa aproximativ 20 euro.
Un alt vin nou, produs și destinat însă doar pentru piața externă, este Icewine, un vin produs în colaborare cu producătorul Kracher din Austria. Este posibil ca, începând din 2018, să fie comercializat și în România.
„Se spune că primii 7 ani formează personalitatea. Așa simțim că a fost și pentru brandul Liliac. Crescut frumos, cu răbdare, pasiune, implicare și dăruirea unei familii, Liliac a ajuns la aniversarea de 7 ani. Că vinul naște pasiuni adevărate, nu e un mit. Că poți crea din asta un business solid, e un pariu pe care familia Beck, alături de echipa Liliac, și l-au asumat cu entuziasm și încredere. Pariu pe care l-au câștigat! Liliac este o poveste despre calitate, despre creativitate, despre neconvențional, despre istorie, despre întâlnirea dintre strugurii transilvăneni și expertiza austriacă, despre gustul bun al vieții.
Unul dintre proiectele speciale de marketing este concursul anual, lansat online în fiecare toamnă, pe pagina oficială de facebook Liliac, prin care tinerii creativi pot propune noua eticheta pentru brandul young.LILIAC, iar publicul poate vota și alege eticheta câștigătoare. Este un concept dezvoltat special pentru publicul vizat de Crama Liliac, format din tinerii dinamici, în căutare continuă de experiențe noi, de depășirea limitelor, care au nevoie să cunoască mai multe despre fascinanta lume a vinurilor, pentru a îl include în obiceiurile lor de consum.
Liliac este un brand care își propune să inoveze industria vini-viticolă. Strategia pe care am dezvoltat-o și pe care o urmăm constant este aceea de a comunica către clientul final calitatea si unicitatea vinurilor noastre”, declară Simona Mardale, Director Național de Vânzari.