Luca Gentile, Director ICE: “Gastronomia italiană a devenit parte din dieta românilor”
Dovedit lucru: românii iubesc mâncarea italiană. Din ce în ce mai mulți români merg să mănânce în restaurantele cu specific italian de pe piața locală sau merg în supermarketuri și își cumpără produse italiene pe care și le gătesc apoi acasă, astfel încât se poate afirma că bucătăria italiană a devenit parte din dieta de zi cu zi a românilor, ne-a declarat Luca Gentile, Directorul Agenției Italiene pentru Comerț Exterior (ICE), cu ocazia celei de-a 4-a ediții a evenimentului Italian Wine&Food Day, care se desfășoară marți, 23 mai, la București.
“A devenit deja un obicei pentru români ca o dată sau de două ori pe săptămână să iasă în oraș să mănânce o pizza, să comande una acasă sau să meargă în supermarketuri și să-și cumpere diverse produse italiene, pe care le gătesc apoi acasă. Gastronomia italiană a devenit parte din dieta românilor”, ne-a declarat Luca Gentile.
Directorul ICE transmite restaurantelor care doresc să facă bucătărie italiană să folosească ingrediente italiene autentice, iar retailerilor să nu-și înșele clienții, punând pe raft, din rațiuni comerciale, produse care imită produsele Made in Italy, dar care, de fapt, nu au nicio legătură cu acestea.
“în opinia mea, bucătăria italiană are atâta succes, nu numai în România, ci în întreaga lume, deoarece creează dependență. Și ca să creeze dependență ea trebuie să respecte anumite proceduri și să folosească anumite ingrediente. Altfel bucătăria italiană ar deveni o bucătărie obișnuită (…). Există un risc în momentul în care tu spui că faci bucătărie italiană, dar folosești ingrediente românești sau de altă origine. Riscul nu este ca mâncarea să nu-ți iasă bună, ci să nu mai fie o mâncare italiană… Cu siguranță că atunci când folosești ingrediente de altă origine decât cea italiană rezultatul nu este același din punct de vedere al savorii”, subliniază Directorul ICE. Potrivit acestuia, sunt ingrediente care pot fi substituite – de exemplu mirodeniile, dar și ingrediente care nu pot fi substituite, precum pastele, uleiul de măsline, brânzeturile sau sosurile italiene.
Un impediment în folosirea ingredientelor italiene autentice în restaurante îl reprezintă prețul, însă Directorul ICE crede că există o nișă de clienți în creștere dispusă să plătească pentru ele.
“Chiar dacă prețurile produselor italienești autentice sunt considerate destul de mari în România, există o categorie de populație, în special în orașele mari, care se orientează din ce în ce mai mult către aceste produse, fiindcă ele reprezintă o garanție a calității. încercăm prin activitatea noastră (la ICE, n.r.) să educăm gustul consumatorului român și, de asemenea, să-l determinăm să se apropie de produsele noastre tipice”, ne-a mai declarat Luca Gentile.
Evenimentul Italian Wine&Food Day, organizat de ICE și Camera de Comerț Italiană pentru România, sub patronajul Ambasadei Italiei din România, reprezintă tocmai o întâlnire între cererea și oferta de produse italiene autentice, care va contribui, în final, la educarea consumatorului român.
Evenimentul include o prezentare cu degustare de vinuri și produse alimentare “Made in Italy” și se adresează operatorilor specializați – importatori, distribuitori, reprezentanți restaurante, wine baruri, magazine specializate de vinuri și gourmet, F&B managers, buyers retail etc. 22 de producători de vinuri și produse alimentare din 11 regiuni ale Italiei prezintă și oferă spre degustare produsele lor.
Tot în cadrul evenimentului a avut loc și premierea restaurantelor din România certificate cu marca „Ospitalità italiana”, de către CCIpR. Restaurantele premiate anul acesta au fost: Unico Vero, La Terrazza, Trattoria Verdi, Da Giulio, Belli Siciliani, Modigliani, Roberto’s și Terra e Fuoco.