Marile branduri hoteliere anunță planuri ambițioase pentru România
Lanțurile hoteliere internaționale își îndreaptă tot mai mult atenția către România, pe care o consideră o piață cu potențial. Dovadă stau deschiderile de noi hoteluri de pe plan local din ultimii ani, fie sub branduri internaționale deja consacrate în România, fie sub branduri hoteliere noi, dar și planurile ambițioase de dezvoltare pe care acestea le au pentru piața din România, în perioada următoare.
“Vedem un trend continuu în România și anume că tot mai multe branduri hoteliere internaționale vin în București, dar și în alte orașe din România. Nu vorbim de un ritm alert, dar este un trend continuu pe care îl observăm, iar acest trend va continua în ultimii ani. Există un pipeline solid al acestor branduri pe piața din România”, a declarat Thomas Emanuel, Director, Business Development STR, cu ocazia conferinței TopHotel Tourism&Leisure Investment Conference 2017, cel mai mare eveniment dedicat industriei ospitalității din România.
Thomas Emanuel a subliniat că acest lucru reprezintă un semn de încredere, în piața din România, din partea lanțurilor hoteliere internaționale. “Operatorii internaționali merg pe piețe unde văd potențial, iar datele noastre arată că aceștia nu mai văd potențial doar în București, ci și în alte orașe din România”, a subliniat reprezentantul STR.
Reprezentanții lanțurilor internaționale prezenți la eveniment au confirmat spusele acestuia și au anunțat planuri de dezvoltare ambițioase pentru România. Cele mai multe deschideri de hoteluri programate pentru 2017 au fost anunțate, de departe, de Accor și Hilton.
Accor va deschide 3 hoteluri în România în 2017
Reprezentantul grupului Accor prezent la conferința de la București a anunțat că, în 2017, grupul va deschide 3 noi hoteluri în România, în orașele Arad, București și Sighișoara.
“Suntem prezenți în România de 24 de ani, atunci când Sofitel (acum rebranduit Pullman) s-a deschis în București. Astăzi avem 7 hoteluri în România, dintre care 5 sunt în București, unul în Sibiu și unul în Constanța. Cred că este interesant faptul că, în România avem o gamă variată de branduri, de la segmentul economy, reprezentant de ibis red, până la segmentul upscale și luxury, reprezentat de Pullman, Novotel și Mercure.
Sunt bucuroasă să anunț că vom deschide încă 3 hoteluri anul acesta: în Arad vom deschide un Ibis Style sub contract de franciză, în ultimul trimestru din acest an, de asemenea, vom mai deschide un hotel Mercure în București, sub contract de management, și am anunțat săptămâna aceasta deschiderea unui hotel Mercure în Sighișoara.
Dezvoltarea noastră în România a fost destul de activă. în plus, mai avem în pipeline pe termen mediu alte 4 hoteluri, care se vor deschide atât în București, cât și în provincie, sub diferite branduri: ibis, ibis style, Mercure, Novotel. Deci suntem foarte activi în România”, a declarat Emeline Sykora-Wintrebert, Development Manager AccorHotels pe Europa de Sud-Est.
Reprezentantul Accor a subliniat că activitatea grupului în România denotă încrederea pe care o are în această piață.
“Suntem încrezători în piața locală, în special în piața din București, unde explorăm posibilitatea să investim chiar noi, ceea ce reprezintă o dovadă a cât de mult credem în potențialul acestei piețe. Dar vedem o creștere puternică a cererii în mai multe orașe din țară, precum Cluj, Timișoara, Iași, Arad, Oradea, Craiova, Pitești, Brașov… Toate aceste destinații cred că au nevoie de mai multe branduri internaționale, iar mesajul meu este că suntem aici să explorăm oportunitățile cu voi”, a încheiat Emeline Sykora-Wintrebert.
Hilton va deschide 3 hoteluri în România, în 2017, în Cluj, Iași și București
Lanțul hotelier Hilton, unul dintre cele mai dinamice de pe piața din România, va încheia anul 2017 cu 9 hoteluri pe plan local, a anunțat Adela Cristea, Development Director pentru Europa Centrală și de Est, Hilton Worldwide.
“Suntem prezenți pe piața din România de 20 de ani. Am deschis Athenee Palace în 1997, au urmat în anii următori Hilton Sibiu, DoubleTree by Hilton București, DoubleTree by Hilton Oradea, DoubleTree by Hilton Sighișoara și Hampton by Hilton Cluj. Anul acesta vom deschide al doilea hotel în Cluj: City Plaza devine DoubleTree by Hilton până la sfârșitul lunii iunie. De asemenea vom deschide anul acesta al doilea Hampton by Hilton din țară, la Iași, și primul Hilton Garden Inn din România, în centrul vechi al Bucureștiului. Vom încheia anul 2017 cu 9 hoteluri în România totalizând 1200 de camere”, a declarat Adela Cristea.
Planurile de dezvoltare ale grupului Hilton în România continuă și în anii următori. Sunt vizate orașe mai mici, cu peste 100.000 de locuitori, dar și stațiuni de pe litoral sau stațiuni montane.
“Mai avem două hoteluri în pipeline, care sper că se vor deschide în următorii ani, și suntem în negocieri și cu alți parteneri din orașe mai mici din România, cu peste 100.000 locuitori, pentru a deschide hoteluri sub brandurile Hampton by Hilton, Hilton Garden Inn sau DoubleTree by Hilton. Ne uităm și la stațiuni de pe litoral sau din zonele montane pentru eventuale conversii, există un potențial de dezvoltare acolo, deși stațiunile se confruntă cu o sezonalitate puternică. Dar cu un brand puternic vom putea extinde sezonul. De asemenea, în București vrem să mai aducem încă două branduri – Canopy by Hilton, centrul vechi ar fi perfect pentru acest brand, dacă aveți o locație bună sunt bucuroasă să discutăm, precum și brandul Curry Collection by Hilton”, a precizat Adela Cristea.
Tot în cadrul conferinței TopHotel Tourism&Leisure Investment Conference, Carlson Rezidor Hotel Group a anunțat deschiderea unui hotel sub brandul Radisson Blu la Brașov.
Articol scris de Diana Sbârcea.