Cristian Drumcea, Nordic: “Locațiile horeca nu mai caută doar furnizori de materii prime, caută parteneri”
Piața horeca este în plină dezvoltare, jucătorii din piață se specializează, își rafinează meniurile și sunt în căutare de soluții prin care să se diferențieze de concurența lor, afirmă Cristian Drumcea, Trade Marketing Manager la compania Nordic Food, lider de piață în domeniul distribuției produselor alimentare premium. Cristian Drumcea subliniază că operatorii horeca nu mai caută astăzi doar furnizori de materii prime, ci parteneri care sunt alături de ei și îi sprijină să-și dezvolte afacerea. în acest context, obiectivul Nordic este de a fi un partener pe termen lung pentru operatorii horeca, cărora le oferă sprijin constant în creșterea business-urilor.
Care sunt atributele distribuitorului ideal, în opinia dumneavoastră?
începând cu anul trecut am început un program de cercetare pentru a identifica care sunt atributele distribuitorului ideal văzute de către locațiile food service, horeca, cofetării, hoteluri. Opinia lor despre cum trebuie să arate distribuitorul ideal este foarte importantă pentru noi. Am avut, în primă fază, un chestionar online trimis către o parte din clienții Nordic. în faza a doua au urmat o serie de interviuri unu la unu cu responsabilii de locații. Astfel am identificat trei categorii de decidenți care au necesități diferite și care au și opinii diferite despre cum ar trebui să arate un distribuitor ideal. Am identificat o primă categorie în patronii, proprietarii de locații. O altă categorie sunt managerii de locații, angajați să gestioneze businessul. O a treia categorie sunt chefii, bucătari sau cofetari. Fiecare din cele trei categorii au așteptări diferite de la distribuitori. Sigur că putem identifica linii comune în opiniile lor. în baza a ceea ce ei își doresc de la distribuitor am început să construim un plan de trade marketing ce se întinde pe mai mulți ani și prin care dorim să fim partenerul ideal pentru clienții care aleg să lucreze cu Nordic.
Cum evoluează cererea din HoReCa, ce tendințe observați în acest segment și cum veniți în întâmpinarea lor?
Piața HoReCa este în creștere, atât intensiv cât și extensiv. Jucătorii se specializează, își rafinează meniurile și sunt în căutare de soluții prin care să se diferențieze de concurența lor. La acest trend se aliniază și distribuitorii. Astfel, oferta trebuie să fie dinamică, să țină cont de trendurile pieței, să răspundă necesităților de dezvoltare a locațiilor. Chefii bucătari devin mai selectivi și își aleg ingredientele mai atent. Locațiile HoReCa nu mai caută doar furnizori de materii prime, caută parteneri, care sunt alaturi de ei și îi sprijină să își dezvolte afacerea.
Ce acțiuni / proiecte derulați pentru acest segment?
Din poziția de Trade Marketing Manager, după ce am identificat nevoile clienților noștri am dezvoltat un plan pentru a veni în întâmpinarea lor. Astfel, după cum s-a observat, am fost foarte activi în zona evenimentelor, am organizat demo-uri cu partenerii noștri externi, aducând demonstratori de renume internațional. Am avut demo-uri atât pe produse cu tradiție, cum sunt ciocolata ICAM, GRECI, piureurile de fructe Boiron, Elle&Vire, dar și pe produse noi, cum sunt ingredientele de înghețată Comprital. Un eveniment a constituit lansarea de înghețată sărată, înghețată folosită în felul de bază.
în paralel cu demo-urile organizate de noi, am participat și la evenimente organizate de către terți, astfel am avut stand la Gastropan.
Tot în primele 6 luni ale acestui an am demarat și parteneriate cu clienți cu potențial. Aceste parteneriate îmbracă mai multe forme. Avem proiecte de branding, prin diferite branduri, parteneriate de dezvoltare a cifrei de afaceri și a vizibilității brandurilor. Avem proiecte pentru Heinz, Caffè Diemme, Cirio etc.
Ce ne puteti spune despre strategia de comunicare pentru segmentul horeca?
Comunicarea directă cu clienții noștri este cea mai eficientă. Fie îi chemăm pe ei la noi, la evenimentele pe care le organizăm pentru ei, fie că mergem noi la ei, prin diferite proiecte, sau că ne întâlnim la evenimente organizate de terți, încercăm să comunicăm cât mai direct cu clienții noștri.
Evenimentele organizate de noi sunt foarte populare în rândul clienților noștri. Demonstrațiile de gastronomie sau cofetărie organizate de Nordic aduc în fața clienților noștri, profesioniști recunoscuți pe plan internațional. Am avut evenimente la care capacitatea sălilor nu a fost suficientă. Din aceste motive, începând din acest an am organizat câte două sesiuni pe eveniment, una în București și cealaltă în țară, în orașe precum Iași și Sibiu.
în cadrul demonstrațiilor și seminariilor organizate de noi, clienții învață atât tehnici noi de preparare a preparatelor de tradiție, dar descoperă și cele mai noi trenduri la nivel internațional în gastronomie.
Ce planuri aveți pentru acest segment, pe termen mediu și lung?
în perioada următoare vom continua să organizăm evenimente, să participăm la evenimente organizate de terțe părți, precum și la târguri și expoziții. Vom promova atât brandurile din portofoliul Nordic, dar și Nordic ca jucător important pe piața FoodService din România.
Ne vom apropia și mai mult de clienții noștri și vom dezvolta parteneriate pe termen mediu și lung.
Prin acțiunile noastre vrem să oferim sprijin partenerilor noștri să își dezvolte locațiile și să ofere cele mai bune preparate și servicii consumatorilor finali, cei care, până la urmă, validează toate activitățile noastre.
Interviu realizat de Diana Sbârcea, pentru ediția 83 a revistei Horeca România, ediție pe care o puteți răsfoi integral AICI.