Reprezentant Ursus: “Cea mai mare provocare în horeca e să creștem vânzarea berii la draft”
Ponderea de bere la draft în HoReCa crește încet-încet în România, odată cu profesionalizarea sectorului, însă rămâne la un nivel foarte scăzut față de alte țări europene, au declarat reprezentanți ai Ursus Breweries, în cadrul unei întâlniri cu presa economică, subliniind că cea mai mare provocare pe care o întâmpină în segmentul HoReCa este vânzarea berii la draft.
România rămâne una din țările cu cel mai mic consum de bere la draft din Europa, berea la draft reprezentând doar 4% din total piață, în ciuda unei reglementări din 2015 menite să revigoreze vânzarea berii la hablă, și anume scăderea TVA-ului la 9% pentru această nișă.
Tiarnán Ó hAimhirgín, Vicepreședinte de vânzări și distribuție Ursus Breweries, a subliniat că “berea la draft este cea mai bună bere” și că, pe de altă parte, proprietarii de pub-uri sau bar-uri pot avea un profit mai mare din vânzarea de bere la draft decât din berea la sticlă.
“Pentru mine cea mai mare provocare în horeca este berea la draft. Eu vând bere de 23 de ani și îmi place foarte mult berea la draft. Am stat patru ani în Cehia și oamenii acolo sunt convinși că berea la draft este cea mai bună bere. Am fost surprins când am ajuns în România și am vorbit cu niște barmani și cu proprietari de localuri să văd că mulți opresc vânzarea la draft în septembrie. Berea la draft este asociată în România cu vara și cu terasele. Și i-am întrebat ‘dar de ce nu mai vindeți bere la draft?’. Pentru că e septembrie, mi-au răspuns, iar aici oamenii beau bere la draft doar vara. Ce legătură are că e septembrie cu berea la draft? Și asta este o provocare foarte mare pentru noi. Este important de precizat că TVA-ul pentru berea la draft este de 9% nu de 19%, ori dacă ai un bar sau un pub câștigi mult mai mult cu berea la draft decât cu berea la sticlă. Nu ai nevoie să atragi mai mulți consumatori, dacă puteți să convingeți clienții actuali să bea bere la draft veți câștiga mai mult. Eu am făcut un calcul și poți avea cu 50% mai mult profit cu berea la draft decât cu berea la sticlă. Asta este provocarea cea mai mare pentru mine și cred că și pentru horeca: să creștem vânzările de bere la draft, astfel încât ponderea berii la draft să fie ca în alte țări”, a declarat Tiarnán Ó hAimhirgín.
Mihai Bârsan, Vicepreședinte de Marketing Ursus Breweries, a subliniat că este nevoie de mai multă educație în rândul consumatorilor și a barmanilor și că intenția Ursus este de a contribui în continuare la această educație, fie prin diverse campanii dedicate consumatorilor, cum a fost campania “Berea așa cum trebuie”, fie prin traning-urile pentru barmani pe care Ursus Breweries le organizează.
“Am avut un program – ‘Berea așa cum trebuie’ – și obiectivul a fost să educăm consumatorii și barmanii că o bere la draft trebuie servită într-un anumit fel. O Timișoreana nepasteurizată trebuie să fie într-un pahar de Timișoreana nepasteurizată, nu într-un pahar de Ursus sau de Timișoreana Lux sau Grolsch. Berea la draft trebuie să aibă două degete de spumă și trebuie să fie rece, între 4 și 7 grade”, a declarat Tiarnán Ó hAimhirgín.
Acesta a subliniat că este dificil să controlezi cum servește barmanul berea la draft și tocmai de aceea Ursus Breweries depune eforturi în direcția educării personalului din horeca.
“Noi vrem să contribuim în continuare la educarea și profesionalizarea pieței de horeca, deoarece este în interesul industriei de bere să avem un canal horeca cât mai profesionist”, a punctat Mihai Bârsan.