Promovarea destinației – o strategie câștigătoare pentru hoteluri
- Cosmina Bucerzan, Director of Business Development Athenee Palace Hilton Bucharest: “Atunci când vine vorba de promovare, recomandarea mea pentru hotelieri este să se axeze pe promovarea destinației și nu neapărat pe hotel”.
- Dana Chiriac, InterContinental București: “InterContinental promovează destinația ca brand dintotdeauna, nu numai în București (…) Lumea merge mai întâi într-un oraș și apoi într-un hotel. Iar dacă hotelul îi ajută să descopere orașul cu atât mai bine”.
- Reprezentant Radisson Blu București: “Investim foarte mult în tot ce înseamnă campanii de promovare, iar primul impuls este să povestim despre oraș, despre destinație”.
- Reprezentant Hotel Transilvania, Alba Iulia: “Noi suntem norocoși, operăm într-un oraș în care Primăria lucrează foarte bine cu hotelierii și ne ajutăm unii pe alții în promovarea destinației. Efectele acestei bune colaborări se văd, iar de anul următor plănuim extinderea hotelului pentru a putea face față afluxului de turiști”.
Focusul pus pe promovarea destinației se dovedește a fi o strategie câștigătoare pentru hoteluri, au susținut mai mulți hotelieri prezenți la eTravel Conference 2017. “Atunci când vine vorba de promovare, recomandarea mea pentru hotelieri este să se axeze pe promovarea destinației și nu neapărat pe hotel”, a declarat Cosmina Bucerzan, Director of Business Development Athenee Palace Hilton, unul din hotelurile care depun eforturi constante pentru promovarea Bucureștiului ca destinație turistică.
Cosmina Bucerzan a prezentat un exemplu de campanie derulată de Athenee Palace Hilton pentru promovarea Bucureștiului. “Am desfășurat împreună cu echipa regională de marketing Hilton o campanie de social media pentru a promova Europa de Est și implicit Bucureștiul. Mesajele transmise au fost: ‘descoperă Europa de Est ca o destinație de leisure’, ‚Europa de Est este modernă, atractivă, distractivă și accesibilă’, ‚călătorește pentru a descoperi diamantele ascunse din Europa de Est’. Cele 5 destinații care au participat în această campanie au fost București, Praga, Varșovia, Budapesta și Sofia și s-a mers pe ideea că aceste orașe sunt potrivite pentru city-break-uri, că au lucruri ascunse care pot fi o surpriză plăcută pentru turiști, că devin din ce în ce mai populare pentru foarte mulți călători, deși nu sunt încă acolo unde ar trebui să fie, dar și că sunt mai sigure și mai ieftine decât alte orașe.
Campania s-a desfășurat în decembrie 2016 – ianuarie 2017, iar canalele folosite au fost paginile de facebook ale celor 5 hoteluri din aceste destinații și celelalte canale de facebook ale Hilton. A fost un calendar foarte bine pus la punct pentru aceste două luni, cu mesajele și postările bine stabilite. A fost și un quiz, practic în funcție de ceea ce răspundea clientul i se recomanda ce tip de destinație i se potrivește”, a declarat Cosmina Bucerzan.
Potrivit acesteia, Bucureștiul a fost orașul cu cele mai multe vizualizări și, în afara succesului avut pe piețele targetate, campania a avut feedback foarte bun și din partea românilor, care erau mândri că cineva promovează Bucureștiul așa frumos.
“Noi, de multe ori, vedem Bucureștiul cu alți ochi față de clienții noștri și atunci am încercat să ne gândim care este mesajul pe care vrem să-l transmitem și am luat în considerare feedback-ul pozitiv pe care îl avem din partea clienților, ca să știm pe ce să ne axăm pentru a atragem clienți noi. Am mers foarte mult pe ideea nightlife și fun, de muzică și cultură, de istorie și arhitectură și vestigii ale comunismului”, a punctat reprezentantul Athenee Palace Hilton, care a subliniat că ar fi de dorit ca Primăria să se implice mai mult în promovarea Bucureștiului și să existe un buget mai mare alocat pentru acest lucru.
Și reprezentanții InterContinental și Radisson Blu din București, hoteluri care depun de asemenea eforturi susținute pentru promovarea Bucureștiului ca destinație turistică, au subliniat importanța promovării destinației în strategia de marketing a unui hotel.
“InterContinental promovează destinația ca brand dintotdeauna, nu numai în București. Ce facem și noi în București este cumva ce a prezentat și Cosmina. Și noi pe pagina de facebook a hotelului promovăm evenimente care se întâmplă în București, ne asociem cu ele, pe site avem un film specializat pe București în care Cătălin Malureanu, care este Chief Concierge la noi prezintă orașul din perspectiva unui oaspete, adică merge în locuri de shopping, merge în locuri în care se mănâncă bine și recomandă aceste locuri. Este și o parte interactivă de hartă, InterContinental Concierge este un produs în sine, avem pachete care promovează și orașul pentru că așa cum spunea și Cosmina și noi dacă ne gândim la experiențele noastre mergem mai întâi într-un oraș și mai apoi într-un hotel. Dacă și hotelul ne ajută în a descoperi orașul cu atât mai bine”.
Un reprezentant al hotelului Radisson Blu din București prezent în sală a subliniat totodată că hotelul investește foarte mult în promovarea destinației și că, din păcate, nu există susținere din partea Primăriei.
“Radisson Blu a fost primul hotel care s-a asociat cu Experience Bucharest apropo de promovarea orașului. Noi investim foarte mult în tot ce înseamnă campanii de promovare, iar primul impuls este să povestim despre oraș, despre destinație. Aceste bugete sunt bugete proprii, ale lanțului și ale hotelului, și nu vedem vreo susținere din partea Primăriei în acest sens. Toate investițiile în promovare sunt unanim fonduri proprii. Noi se asumăm toate investițiile acestea și vom merge mai departe”, a spus reprezentantul Radisson Blu București.
în contrast cu situația din București, unde hotelierii sunt nemulțumiți de implicarea primăriei în promovarea destinației, la Alba Iulia situația stă cu totul altfel.
“Noi suntem norocoși, operăm într-un oraș în care Primăria lucrează foarte bine cu hotelierii și ne ajutăm unii pe alții în promovarea destinației. Efectele acestei bune colaborări se văd, iar de anul următor plănuim extinderea hotelului pentru a putea face față afluxului de turiști”, a declarat un reprezentant al hotelului Transilvania din Alba-Iulia, prezent la eTravel Conference.
“Alba Iulia vrea să devină un smart city, iar un proiect la care se lucrează acum este să creăm un circuit prin oraș care să includă toate obiectivele; pe obiective sunt niște mici cipuri, iar în momentul în care turistul trece pe lângă ele îi apare pe telefon un pop up cu informații despre acele obiective; zilele acestea am introdus și hotelurile în circuitul acesta. Turistul merge pe la obiective și apoi este direcționat și spre restaurantul unui hotel sau spre o cazare. în Alba Iulia promovăm destinația și suntem ajutați de primărie în acest sens”, a subliniat reprezentantul hotelului Transilvania.