Noi hoteluri de brand se pregătesc să intre pe piață
Deși ultimii ani au adus pe piață tot mai multe hoteluri afiliate la branduri hoteliere internaționale, gradul de penetrare a acestor branduri pe plan local este în continuare scăzut. Doar 7.5% din camerele de hotel de la nivel național sunt afiliate unui brand hotelier internațional, a declarat Jakub Klimczak, Business Development Manager STR Global, cu ocazia conferinței TopHotel Tourism&Leisure Investment Conference din București.
Potrivit datelor STR Global, orașele din România cu cele mai multe camere de hotel afiliate la un brand internațional sunt București (cu 46.6% din camere afiliate la un brand internațional), Sibiu (37.5%), Oradea (27,3%) și Cluj-Napoca (18.9%).
“Cu siguranță este nevoie de mai multe hoteluri de brand pe piață. Cred că România ca țară are nevoie de mai multe hoteluri de calitate, iar brandurile vor rămâne ‘the bread and butter’ al industriei hoteliere; cu siguranță vom vedea din ce în ce mai multe branduri și în afara Bucureștiului. Nu avem hoteluri de brand în stațiuni, iar câteva hoteluri de calitate acolo vor aduce turiști”, a declarat Adela Cristea, Senior Director, Head of Business Development, Radisson Hotel Group.
Date prezentate de STR Global în cadrul conferinței TopHotel de la București
Deși în prezent gradul de penetrare al lanțurilor hoteliere internaționale în România este încă scăzut, acest lucru este pe cale să se schimbe, având în vedere că marile lanțuri hoteliere internaționale precum Marriott, Hilton, Carlson Rezidor, Orbis sau Barcelo Hotels au pus ochii pe România, pe care o consideră o piață cu potențial. Reprezentanții acestor lanțuri au anunțat cu ocazia conferinței TopHotel de la București noi proiecte aflate în pipeline pe plan local, hoteluri care vor intra pe piață începând cu acest an și cu anii următori.
Marriott International va deschide 3 noi hoteluri în București și primul său hotel din afara Bucureștiului, la Cluj
Compania Marriott International, care deține în București hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel și hotelul Sheraton, va deschide în capitala României încă 3 noi hoteluri în următorii 2 ani: Courtyard by Marriott, Moxy și Autograf Collection.
De asemenea, compania pregătește intrarea sa în Cluj, cu un hotel Coutyard by Marriott, care va fi și primul hotel al companiei din afara Bucureștiului.
“Sunt bucuros să anunț că ne vom accelera dezvoltarea în România, am avut o creștere puternică în ultimele 18 luni, iar astăzi, pe lângă cele 2 hoteluri pe care le avem în București, avem 3 hoteluri în pipeline care se vor deschide în București în următoarele 12 – 24 luni: Couryard by Marriott în nordul orașului, Moxy și Autograf Collection în centrul orașului, în parteneriat cu Apex Alliance. De asemenea, pentru prima oară vom fi prezenți în afara Bucureștiului, acesta fiind un aspect pe care ne-am focusat în ultimii 5 ani. Vom intra în Cluj cu Courtyard by Marriott, în centrul vechi, și lucrăm cu alți parteneri pentru a crește în orașele secundare precum Timișoara, Sibiu, Constanța ș.a. Ne focusăm pe provincie, vrem să lucrăm cu investitori locali și internaționali. Ca urmare a achiziției Starwood avem numeroase branduri în oferta noastră“, a declarat Paul Rosenberg, Director All Brands – Europe Marriott International, cu ocazia conferinței Top Hotel de la București.
Potrivit acestuia, România e o țară cu potențial mare pentru creștere în Europa, însă nu există suficienți dezvoltatori și operatori. “Avem nevoie de parteneri ca să creștem, noi nu investim deci trebuie să găsim acești parteneri și sper ca prin intermediul acestei conferințe să convingem investitorii să se uite la investițiile hoteliere ca la o modalitate de a-și diversifica portofoliul”, a declarat reprezentantul Marriott International.
Hilton va deschide un nou hotel în România
Hilton Worldwide, care are 9 hoteluri pe plan local, a anunțat deschiderea unui nou hotel sub brandul Hilton Garden Inn, lângă aeroportul internațional Henri Coandă București, în parteneriat cu Apex Alliance. Primul hotel Hilton Garden Inn din România a fost deschis la sfârșitul anului trecut, în centrul istoric al Bucureștiului.
Reprezentații Hilton au anunțat că vor să aducă noi branduri, nu numai în București, ci și în orașele regionale, unde nu sunt hoteluri de brand sau unde sunt insuficiente, nedezvăluind, deocamdată, mai multe proiecte. Aceștia au confirmat totodată că există discuții pentru a aduce branduri din portofoliul Hilton în stațiunile de pe litoral sau de la munte.
“Noi credem foarte mult în România. Am văzut multe prezentări astăzi care ne confirmă că este un potențial mare aici și vrem să aducem noi branduri nu doar în București ci și în orașele regionale unde există potențial, unde nu sunt hoteluri de brand sau nu suficiente. Am văzut astăzi o prezentare interesantă despre Timișoara, cred că este un oraș cu potențial pentru noi (…) De asemenea, vrem să ne uităm mai îndeaproape la stațiuni, din București există un acces foarte bun către stațiunile de pe litoral și de la munte, așadar de ce să nu aducem branduri internaționale din portofoliul nostru în aceste stațiuni?”, a declarat Malgorzata Morek, Development Director Poland & Eastern Europe, Hilton.
Potrivit acesteia, sunt 2 țări aflate în responsabilitatea ei în care Hilton vrea să ne dezvolte intens și rapid, iar acestea sunt Polonia și România.
Orbis va deschide vara aceasta un nou ibis Styles în capitală și pregătește noi hoteluri
România e o piață strategică pentru grupul hotelier Orbis, a declarat Dilek Sezer, Development Director, Orbis / AccorHotels South Eastern Europe.
Cu 10 hoteluri în România, partenerul strategic în Europa de Est al AccorHotels continuă să își dezvolte rețeaua de hoteluri de pe plan local, în principal prin parteneriate cu investitori locali puternici, bazate pe contracte de management și franciză, dar ia în considerare și investițiile proprii în locații strategice.
“Cu ibis Styles Arad care s-a deschis recent, avem 10 hoteluri în regiune, sub brandurile Pullman, Novotel, Mercure și ibis Style. Vara aceasta vom deschide un nou hotel ibis Syles, în București, și anume ibis Styles Bucharest Erbas, și avem încă 3 în pipeline. în fiecare piață în care intrăm vrem să fim lideri”, a declarat reprezentantul Orbis Hotel Group prezent la București.
Carlson Rezidor aduce brandul Radisson Blu și în Brașov și Timișoara și vrea să lanseze noi branduri pe piață, precum Radisson RED sau Radisson
Carlson Rezidor Hotel Group va deschide un hotel Radisson Blu la Brașov (deschiderea acestuia fiind programată pentru acest an) și un Radisson Blu la Timișoara (în 2020).
“Unele orașe în afara Bucureștiului precum Iași, Cluj, Timișoara se pretează pentru hoteluri upscale, dar cea mai mare parte a business-ului o văd în segmentul midscale”, a precizat Adela Cristea, Senior Director, Head of Business Development, Radisson Hotel Group.
Potrivit acesteia, există multe oportunități în România pentru brandurile Radisson RED și Radisson.
Cu ocazia conferinței TopHotel de la București și reprezentanții grupului hotelier Barcelo, care deține peste 230 de hoteluri în peste 20 de țări, și-au anunțat intenția de a deschide hoteluri în România.
“Văd 2 hoteluri Barcelo în București, în locații centrale, un hotel Barcelo în Timișoara, unul Cluj, Brașov, dar și în alte orașe din România”, a declarat Eduard de Gispert, EMEA Expansion Director, Barcelo Hotels & Resorts, neoferind însă mai multe detalii.