Criterii și tendințe în alegerea textilelor HoReCa

person Horeca
access_time_filled

în amenajarea structurilor HoReCa, alegerea textilelor este un aspect important pentru satisfacția viitorilor oaspeți, iar cerințele tot mai ridicate ale consumatorilor obligă operatorii HoReCa să ridice “ștacheta” și să se orienteze către textile de calitate. Prețul, care a dictat mulți ani în procesul de achiziție a textilelor, este în continuare important pentru operatorii HoReCa, dar au început să conteze și alți factori, precum calitatea produselor achiziționate, disponibilitatea furnizorului de a ghida ghida operatorul horeca în procesul de achiziție (dar și post-vânzare) sau condițiile comerciale legate de timpii de livrare și de plată, spune Brîndușa Bunea, director comercial Guest Boutique.

Ce tendințe se înregistrează în ceea ce privește cererea de textile HoReCa? Ce înseamnă, în opinia unui specialist în domeniu, calitatea în materie de textile HoReCa și la ce aspecte trebuie să fie atenți operatorii HoReCa în procesul de achiziție? Despre toate acestea am vorbit cu Brîndușa Bunea de la compania Guest Boutique.

lenjeriidepathoteluri

Prețul este în continuare un factor important care influențează alegerea textilelor de către operatorii HoReCa. Dacă ar fi să faceți un top, care sunt în prezent principalii factori luați în considerare de către operatorii HoReCa din România în alegerea textilelor?

într-adevăr, în categoria Medium-Economy, în continuare, prețul este unul din factorii principali, pe când în zona Luxury oamenii caută calitatea dar și o “poveste extra”, care să le confere acea experiență unică. în România, categoria cea mai des întâlnită este cea dintâi, iar una din principalele preocupări ale managerilor din industria HoReCa este controlul/reducerea costurilor operaționale și, implicit, reducerea costurilor bugetate cu achiziția anuală a textilelor. Provocarea constă în găsirea mixului optim de produse care să ofere prin calitatea lor o experiență unică oaspeților, la un preț corect. Identificarea exact a acelui nivel al prețului just, fără cunoașterea detaliilor legate de calitatea produselor, este, de cele mai multe ori, nodul principal.

Dacă ar fi să facem un top al primilor 3 factori ca și importanță în deciziile de achiziție a textilelor, în România, acestea ar fi: raportul calitate-preț, cu ponderea cea mai mare alocată prețului, disponibilitatea furnizorului de a ghida clientul operator HoReCa în procesul de achiziție, dar și post-vânzare (serviciile pre și post sale), și, nu în ultimul rând, condițiile comerciale legate de timpii de livrare și de plată.

Observați diferențe în comportamentul de achiziție al operatorilor HoReCa din România în funcție de localizarea geografică a lor? Cum se diferențiază ei față de operatorii din Europa?

în primul rând, vorbim de sezonalitate, a se vedea locațiile de pe litoralul Mării Negre care operează în medie 4-5 luni pe an și care trebuie să își rentabilizeze activitatea într-o perioadă mult mai scurtă de timp. Aici, în cele mai multe cazuri, prețul este factorul principal și definitoriu în deciziile de achiziție și, de cele mai multe ori, acesta primează în detrimentul calității alese.

Diferența față de operatorii din Europa există și am fost surprinși să observăm că, în România, calitatea solicitată de clienții noștri este superioară celei din afară. Dacă la extern, în cazul hotelurilor de 3-4 stele, se pune un accent mai mare pe detalii legate de ambalare, etichetare, finisarea finală a produsului, în România, calitatea produselor solicitate, atât din punct de vedere al gramajului cât și al tratamentelor suferite, este de multe ori superioară. în cazul segmentului de premium și de lux, există în continuare un gap mare față de structurile din afară.

Românii devin tot mai exigenți și caută confortul din toate punctele de vedere. Ce înseamnă, din punctul dumneavoastră de vedere, calitatea în materie de textile HoReCa?

lenjeriehorecaDa, în ultima perioadă se poate observa această tendință a românilor generalizată în toate sectoarele și cred că este o evoluție firească, generată în primul rând de deschiderea și apetitul românilor pentru vizitarea diferitelor locații exotice și nu numai. Acest lucru obligă operatorii din industria HoReCa să se alinieze la standardele din afară, atât din punctul de vedere al serviciilor oferite, cât și al calității produselor utilizate. Din ce în ce mai mult, observăm că eforturile managerilor din industria ospitalității sunt centrate pe crearea unei experiențe unice oaspeților ce le calcă pragul, a unei experiențe personalizate, compuse dintr-o multitudine de detalii.

Când vorbim de textile hoteliere, calitatea este dată de o multitudine de factori: începând de la calitatea, tipul și grosimea firului de bumbac folosit (cardat/pieptănat, 20-30-40), compoziția materialelor, densitatea lor, precum și tratamentele chimice suferite ulterior proceselor de țesere și vopsire, tratamente menite să confere stabilitatea țesăturilor în timp, pe toată perioada de utilizare a lor. Există o eroare foarte des întâlnită în rândul hotelierilor în momentul achiziției, și anume aceea de a se opri în analiza calității textilelor ce urmează a fi achiziționate la elementul densitate sau greutatea pe mp, fără a corobora cu celelalte elemente tehnice. O țesătură cu o densitate mare nu este neapărat și mai calitativă, dacă grosimea firului de bumbac folosit la țeserea ei este unul cu o grosime mare.

Prin ce se distinge compania Guest Boutique pe piața textilelor destinate sectorului HoReCa?

Concurența pe această piață în ultimii ani a devenit din ce în ce mai acerbă, cu tot mai mulți jucători ce activează în această piață. Cu toate acestea, am reușit să ne asigurăm de la an la an o creștere constantă a cifrei de afaceri concomitent cu creșterea cotei de piață. Câteva dintre avantajele competitive, dacă le putem numi așa, ar fi: diversitatea mare a produselor din stoc și nu numai, soluții personalizate pentru fiecare client în parte, oferite într-un timp cât mai scurt, dezvoltarea de soluții și produse noi în domeniul managementului textilelor împreună cu colaboratorii noștri (RFID taguri) și, nu în ultimul rând, calitatea testată a produselor oferite, însoțite de seriozitatea și promptitudinea colegilor din departamentul de vânzări. Experiența trăită de clienții noștri, precum și reîntoarcerea lor în mod constant, este obiectivul nostru principal ce stă la baza activității noastre.

Investiția în textile de calitate aduce, pe lângă beneficii de imagine, și reduceri de costuri pe termen lung pentru operatorii HoReCa. Cum pot aceștia să-și reducă costurile cu textilele și cu întreținerea lor, alegând produse de calitate?

Investiția în textile de calitate presupune, în primul rând, acordarea unei importanțe mai mari calității produselor, în mixul optim menționat mai devreme: preț-calitate. Beneficiile pot fi multiple, atât în ceea ce privește costurile pe termen lung, cât și beneficiile de imagine. în acest sens, amintim câteva dintre acestea, cum ar fi: creșterea perioadei de utilizare cu până la 100% a textilelor de calitate superioară, în aceleași condiții de utilizare și întreținere, reducerea și eficientizarea timpilor alocați proceselor din departamentul de housekeeping, diminuarea timpilor destinați întreținerii lor, precum și a cantităților de soluții folosite.

Un exemplu concret ar fi lenjeriile de pat: o calitate medie are o durată de viață medie între 200 și 250 de cicluri de spălare, în funcție de diferitele caracteristici tehnice ale țesăturii. Aceasta se traduce, în condițiile unui grad de ocupare anual de 50%, a minim 2 schimburi existente în stocul structurii și în condiții corespunzătoare de întreținere, într-o durată de viață de circa 2 ani de zile. în cazul lenjeriilor de o calitate superioară, durata de viață poate crește cu până la 4 ani, reducând astfel costul unui set de lenjerie achiziționată cu până la 50%, și deci, traducându-se într-un cost mult mai mic în timp.

textileguestboutiqueîntreținerea corectă a textilor este (sau ar trebui să fie) un subiect important pentru operatorii HoReCa. Ce sfaturi / recomandări aveți în această direcție?

în primul rând, instruirea corespunzătoare a personalului din acest departament, în cazul în care acest proces se desfășoară în interiorul structurii. în al doilea rând, respectarea detaliilor conținute în fișele tehnice ale produselor. De multe ori, din lipsă de timp sau cunoștințe, se reduc timpii alocați anumitor procese (ex: călcare – prin creșterea vitezei calandrului sau uscarea în totalitate a produselor), greșeli care se traduc în distrugerea țesăturilor sau reducerea semnificativă a duratei lor de viață.

Interviu realizat de Diana Sbârcea pentru ediția 88 a revistei Horeca România.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302