Povestea Solina România merge mai departe
Solina România, cel mai mare producător de condimente și ingrediente pentru industria alimentară din România și unul dintre jucătorii importanți la nivelul pieței Est Europene, dorește să asigure toți partenerii din industria HoReCa, ca urmare a incediului de la fabrica din Alba Iulia, de continuarea colaborării, precum și de respectarea angajamentelor companiei față de aceștia, în condițiile date.
Potrivit domnului Ciprian Grădinariu, Country Manager, strategia companiei în relație cu piața HoReCa nu se modifică, compania va promova în continuare toată gama de produse pe care a comercializat-o până la nefericitul eveniment, iar după stabilizarea situației, compania va adresa clienților propuneri pentru produse noi, inovative.
Despre planurile companiei pentru perioada următoare am vorbit cu domnul Ciprian Grădinariu.
Ce măsuri s-au luat până în prezent pentru reluarea business-ului Solina pe piața românească și care sunt pașii următori în acest sens?
în urma nefericitului eveniment care a avut loc la fabrica Solina România, menținerea pieței și siguranța angajaților sunt prioritățile noastre în acest moment. Așadar, la scurt timp după incendiu, echipa de management Solina România, împreună cu managementul grupului francez Solina, a demarat acțiuni care au ca și obiectiv principal reluarea activităților logistice, de vânzare și producție ale companiei.
în prima etapă, s-a decis transferul temporar al producției către alte locații din cadrul grupului, pentru a susține continuitatea business-ului. Ulterior, s-a concretizat închirierea unui spațiu pentru depozitare, însumând o suprafață de peste 4000 de mp., adecvat specificului companiei, localizat în Alba Iulia. începând cu 6 februarie, activitățile de reaprovizionare, depozitare și logistică au fost reluate cu succes.
în paralel, sunt analizate alternative pentru a relua producția și la nivel local, până la finalizarea proiectului de reconstrucție a fabricii de la Alba Iulia, grupul francez Solina confirmând demararea lucrărilor în cel mai scurt timp, pe același amplasament.
Se va schimba ceva în perioada următoare în relația companiei cu clienții din segmentul HoReCa?
Echipa Solina România împreună cu grupul Solina dorește să asigure toți partenerii din industria HoReCa de continuarea colaborării în cele mai bune condiții, precum și de respectarea angajamentelor companiei față de aceștia, luând însă în considerare condițiile actuale.
Strategia companiei noastre în relație cu piața HoReCa nu se modifică, vom promova în continuare toată gama de produse pe care am comercializat-o și până la nefericitul eveniment, însă, până la stabilizarea situației (reluarea producției în plan local, refacerea stocurilor etc.), vor mai exista sincope în aprovizionarea clienților, în anumite momente.
De asemenea, în cel mai scurt timp după stabilizarea situației și atingerea noii stări de normalitate, vom adresa clienților noștri propuneri pentru produse noi, inovative, astfel încât să le oferim avantaje competitive în dezvoltarea business-ului.
Activitățile de producție au fost deja reluate în alte locații ale grupului (Franța, Belgia, Estonia), fiind susținute atât de către colegii din respectivele locații, cât și de către echipe de specialiști din România. Am reînceput vânzarea produselor noastre încă de vineri, 8 februarie, în limita stocurilor existente în depozitul de la București. Progresăm însă, pe zi ce trece.
Pe această cale, dorim să le mulțumim tuturor clienților noștri, pentru înțelegerea și susținerea de care au dat dovadă în această perioadă, pentru toate mesajele de încurajare și pentru sprijinul necondiționat, care înseamnă foarte mult pentru noi, acum.
Cum a fost anul 2018 pentru compania Solina, per total business, dar și din perspectiva colaborării cu segmentul HoReCa?
Din perspectiva business-ului, 2018 a fost anul extinderii și al dezvoltării, în care am încercat să îmbinăm armonios trend-urile internaționale cu cele locale, identificate prin analiza celor mai frecvente nevoi și dorințe ale clienților noștri.
De asemenea, ne-am reașezat modelul de business conform structurii grupului Solina, orientat foarte mult spre clienți și centrat pe soluții care să răspundă nevoilor reale ale acestora.
Din perspectiva colaborării cu segmentul HoReCa, 2018 a fost anul provocărilor. Ne-am orientat resursele spre a veni cât mai mult în sprijinul bucătarilor cu care colaborăm. Am reușit să furnizăm partenerilor noștri ingredientele necesare atât meniurilor clasice sau tradiționale, cât și celor cu specific modern sau cu diverse influențe exotice.
Am regândit modelul de business al diviziei Food Service (segmentul HoReCa), scopul principal fiind alocarea a cât mai mult din timpul de muncă al agenților noștri dezvoltării relației de business cu clienții și implementării soluțiilor noi.
Am muncit mult pentru eficientizarea proceselor și pentru depășirea limitelor, astfel încât să creștem nivelul de încredere al partenerilor.
Ce planuri/obiective aveți pentru segmentul HoReCa în 2019?
2019 va fi un an al consolidării, un an în care orientăm și mai mult business-ul către partenerii noștri. Ne dorim să fim în continuare prima opțiune pentru ei atunci când vine vorba despre inovație și noutăți, consolidându-ne astfel poziția de partener de încredere. De aceea, ne asigurăm că oferim întotdeauna clienților noștri soluțiile perfecte pentru rețetele create cu măiestrie de către aceștia, astfel încât consumatorul final să se bucure de produse savuroase.
Interviu realizat de Diana Sbârcea pentru ediția 92 a revistei Horeca România.