Industria hotelieră devine tot mai atractivă pentru investitori. Niro Investment Group anunță investiții majore pe piața hotelieră
Piața investițiilor hoteliere continuă trendul ascendent, pe fondul rezultatelor pozitive înregistrate de hotelurile de pe plan local în ultimii ani. Niro Investment Group, unul dintre cele mai mari grupuri de afaceri din România cu experiență în domeniul investițiilor imobiliare, în dezvoltarea și administrarea activelor, a anunțat recent investiții semnificative în dezvoltarea proiectelor hoteliere și intenția de a dezvolta în timp un portofoliu valoros de hoteluri și restaurante în România.
După ce a anunțat relansarea Grand Hotel du Boulevard din centrul Bucureștiului ca un hotel de lux, sub brandul Corinthia, recent, grupul Niro a demarat lucrările de construcție pentru un nou hotel, în nordul Bucureștiului, care va fi operat sub marca Swissôtel. Despre investițiile și planurile grupului în industria ospitalității, am vorbit cu Zsolt Nagy, CEO Niro Investment Group.
Ce ne puteți spune despre investițiile Niro Investment Group în industria ospitalității și motivele care v-au determinat să vă consolidați prezența pe această nișă?
Niro Investment Group este un grup de firme cu o experiență de peste 25 de ani în investiții, dezvoltarea și managementul proprietăților imobiliare. Probabil sunt cunoscute reperele cele mai importante ale companiei, respectiv zona comercială Dragonul Roșu, clădirile de birouri pe care le deținem, respectiv Niro Office Building și Herăstrău Office Building, Complexul Agroalimentar Crângași și zona rezidențială Central Residential Park; unitățile de restaurante Crama Domnească și cafeneaua Vecchio din centrul vechi al Bucureștiului completează portofoliul grupului Niro, printre altele.
Având clădirea Grand Hotel du Boulevard, de ceva timp în portofoliul companiei, cumva era firească și probabil chiar și așteptată intrarea grupului Niro pe domeniul ospitalității. Această decizie a fost luată în anul 2017, când am pornit împreună cu partenerii noștri, consultanți interni și externi, analizele de piață și analiza privind identificarea partenerilor potriviți.
Astfel, am ajuns la momentul martie 2019 să putem afirma că avem două parteneriate încheiate, unul în 2018 cu lanțul hotelier Corinthia privind relansarea Grand Hotel du Boulevard, ca un hotel de ultra-luxury în București, sub brandul Corinthia, și unul în martie 2019, cu grupul hotelier Accor, pentru deschiderea unui hotel sub brandul Swissôtel, în zona Expoziției din București.
Industria hotelieră este un domeniu în care credem, ne plac provocările și vedem un domeniu mult mai sofisticat decât cel clasic al imobiliarelor, respectiv al birourilor sau zonelor rezidențiale. Dorim să aducem ceva nou, ceva aparte în industria hotelieră, prin calitatea și prin brandurile pe care le-am adus pe piață; nu în ultimul rând, suntem un grup care nu este orientat spre câștig pe termen scurt, iar domeniul hotelier este prin excelență un domeniu cu rezultate pe termen mediu și lung.
în ce stadiu se află lucrările de renovare la Grand Hotel du Boulevard, pentru transformarea acestuia în hotel Corinthia?
Lucrările sunt în top la Grand Hotel du Boulevard, este o lucrare foarte complexă datorită faptului că vorbim de o clădire istorică. Clădirea a fost construită în 1867, este una din cele mai vechi clădiri ale Bucureștiului și monument istoric. Din acest motiv, toate avizările și autorizările au necesitat mai mult timp decât am preconizat noi la început. Până în prezent s-au efectuat decopertările și urmează consolidările structurale, modificările structurale în clădire și, ulterior, lucrările arhitecturale și amenajarea camerelor.
Anticipez întrebarea privind data de deschidere anunțată pentru 1 decembrie 2019; a fost o dată foarte ambițioasă, dar am decis împreună cu partenerii noștri de la Corinthia că obiectivul nostru principal este să oferim un produs de cea mai bună calitate și, având în vedere și perioada mai lungă decât cea estimată inițial pentru obținerea autorizărilor, preconizăm că deschiderea hotelului va avea loc în a doua jumătate a anului 2020.
Recent, ați anuntat un proiect major pentru piața locală, și anume deschiderea primului hotel Swissôtel din România. Ce ne puteți spune despre acest proiect și stadiul acestuia?
Va fi o clădire nou construită, este o investiție greenfield, o clădire înaltă cu 27 de nivele: 2 nivele subterane, parter și 23 de etaje, pe o suprafață de circa 4000 metri pătrați amprenta clădirii, totalizând aproape 30.000 metri pătrați construiți. Construcția a început în octombrie 2018, acum se lucrează la nivelele subterane, urmând ca din a doua jumătate a acestui an să înceapă lucrarea la suprastructură, adică vom ajunge la ground zero și de acolo se va ridica structura clădirii.
Terenul din zona Expoziției este de ceva timp în proprietatea grupului, decizia care trebuia luată era care va fi destinația dezvoltării, iar destinația pe care am ales-o, cea de hotel, a fost influențată în primul rând de piața hotelieră din România, care este în creștere, de numărul de turiști care este în creștere în România, de gap-ul pe care încă îl mai avem de recuperat față de alte capitale din zona central-europeană: număr de paturi versus număr de locuitori, nevoia de a veni cu un produs nou pe piața hotelieră de 5 stele de business din București și, foarte important, de dinamica zonei Expoziției.
Zona este definită de clădirile noi de birouri, de băncile care și-au deschis sediul acolo, de dezvoltările care urmează, de apropierea de aeroport, de centrul orașului, dar și de zona expozițională Romexpo. E clar că se configurează aici o nouă zonă financiară, de business a Bucureștiului. Suntem foarte încrezători atât în locație cât și în produs.
De ce ați ales ales brandul Swissôtel pentru acest hotel?
în primul rând, ne-am dorit un produs nou pentru România. Ne-am dorit să aducem un brand nou pe piața hotelieră de 5 stele din România. Am căutat un partener puternic, un grup hotelier important la nivel mondial, iar Accor este unul din cele mai importante grupuri hoteliere la nivel mondial, care poate să asigure expertiză, calitate și un canal de vânzare foarte puternic. Trecând prin mai multe filtre de analiză împreună cu partenerii noștri, consultanți locali și externi, am selectat brandurile și grupurile hoteliere pe care le-am targetat, am avut discuții cu mai multe grupuri și branduri, dar potrivirea cea mai bună a fost cu Swissôtel.
Acest brand vorbește despre calitate, este un brand elvețian, orientat către vitalitate, către experiența de viață, de aici vine și sloganul lor “Life is a journey. Live it well”, iar asta dorim să oferim prin acest hotel călătorilor care vin în România, o experiență de foarte bună calitate, excelență în servicii. Suntem foarte bucuroși de parteneriatul cu grupul Accor, prin brandul Swissôtel, cu care am semnat un contract de management pe 20 de ani, cu posibilitatea de extindere până la 30 de ani.
Ce ne puteți spune despre facilitățile și dotările pe care le va pune la dispoziția turiștilor Swissôtel?
Hotelul va avea 224 de camere din care 21 de apartamente, o sală de conferință – care va fi probabil cea mai mare sală de conferințe fără stâlpi și care va putea să găzduiască 455 de persoane -, două restaurante, unul la parter, un “all day dining”, cu mic dejun, prânz și cină, și un concept mai special de restaurant, combinat cu lifestyle și chiar cu viața de noapte, la etajul 23, un rooftop restaurant, precum și un lounge bar și un Executive Lounge. Etajul 22, adică penultimul etaj, va fi dedicat în întregime zonei de spa, vom avea acolo o piscină impresionantă de 25 de metri lungime.
Pe partea de spa, Swissôtel vine cu brandul lor propriu – Purovel, care integrează tot ce ține de calitatea elvețiană în acest concept de wellbeing inside out. Tot la etajul 22 va fi și o sală de sport cu o panoramă superbă asupra Bucureștiului.
Suntem convinși că există cerere pentru un astfel de hotel, pentru servicii de această calitate, și, chiar dacă nu ne propunem să ne uităm la competitori, nu putem neglija faptul că, actualmente, majoritatea hotelurilor de 5 stele din București sunt în clădiri vechi, ca urmare, o clădire nou ridicată, la standardele secolului 21, cu siguranță va oferi un plus.
Când va începe procesul de recrutare pentru cele două hoteluri, Corinthia și Swissôtel?
Recrutarea va începe cu 10-12 luni înainte de deschiderea preconizată a fiecărui hotel în parte. Procesul de recrutare va fi lansat de către operatorii noștri, evident asistându-i și fiind aproape de ei, pentru că angajații hotelurilor urmează să fie angajații companiilor care sunt în portofoliul Niro și care sunt proprietarii clădirilor. Curând, vom avea nominalizat GM-ul la Corinthia, urmând ca în cursul anului 2020 să avem nominalizat GM-ul la Swissôtel.
Vestea bună este că partenerii noștri de la ambele lanțuri hoteliere ne spun că românii care lucrează în grupurile lor sunt interesați să se întoarcă în țară, să lucreze la cele două proiecte din București, ceea ce ne face mândri, înseamnă că dezvoltăm proiecte care reprezintă o atractivitate și o oportunitate de carieră pentru profesioniștii din domeniu care și-au demonstrat deja capacitatea într-un lanț internațional.
Cum vedeți avantajele afilierii la un lanț hotelier internațional și procesul de afiliere?
Cred că este foarte dificil ca în domenii de top, adică în domenii de ultra luxury sau de luxury business, să operezi un hotel independent. Noi am dorit tocmai prin asocierea cu parteneri importanți să ne asigurăm că avem calitatea serviciilor și calitatea managementului la nivel internațional, iar exact asta îți certifică un brand, pe lângă puterea de vânzare și distribuție. Recent, m-am întors de la cea mai importantă conferință hotelieră din Berlin, unde s-a analizat și subiectul hotelurilor afiliate versus cele independente. Concluzia este clară: este nevoie de ambele, fiecare având avantajele și dezavantajele sale. Noi credem că în piața românească actuală este nevoie de branduri noi, puternice, afiliate internațional.
în ceea ce privește procesul de afiliere la un lanț hotelier internațional, este un proces lung, foarte serios și foarte important pentru ambele părți, pentru că este o relație contractuală de 20 până la 30 de ani, adică e aproape ca o căsnicie. în mod evident, ambele părți trebuie să se simtă confortabil într-o astfel de relaționare, să se asigure că interesele ambelor părți se regăsesc în contract și că se creează o relație win-win. Pentru un investitor este foarte important să știe că investiția lui va fi recuperată, noi investim aproape 60 de milioane de euro în zona Expoziției și trebuie să ne asigurăm că acea clădire va fi bine operată.
Ați anunțat recent înființarea unui centru de excelență în managementul hotelier și artă culinară, în urma unui parteneriat cu Institutul elvețian de educație în sectorul ospitalității Swiss Alpine (SAHEG). Ce ne puteți spune despre acest proiect?
Este o idee care ne-a plăcut de la bun început, dar care încă este în curs de definire, încercăm să așezăm produsul potrivit și în cadrul sistemului educațional din România, pentru că trebuie să fie acreditat, și în ceea ce privește cerințele partenerului pe care l-am ales la momentul respectiv. Cu siguranță vom reveni cu noutăți pe acest subiect.
Luați în calcul realizarea unor investiții hoteliere și în afara Bucureștiului?
Suntem un grup căruia ne plac surprizele, ne place să surprindem piața cu idei și cu investiții noi. Corinthia a fost o surpriză pentru piața hotelieră din România, Swissôtel o altă surpriză și, ce pot să vă spun în momentul de față este că vom veni cu siguranță și cu alte surprize în viitorul apropiat. Deocamdată ne-am concentrat pe București, fiind piața cea mai dinamică din România, dar vă pot spune cu siguranță că explorăm deja și oportunități în țară.
Vedem zone de dezvoltare unde există o atractivitate, cum ar fi zona Prahovei, zona Brașovului, zona Clujului, Timișoara. Ceea ce lipsește poate este posibilitatea de acces rapid între acestea și București. Accesul trebuie îmbunătățit și trebuie să ajungem să avem servicii de înaltă calitate și în aceste zone, iar noi sperăm să fim unii din cei care contribuie la acest lucru.
Ce măsuri considerați că ar trebui luate pentru a stimula dezvoltarea industriei hoteliere pe plan local?
Cred că cel mai important lucru este ca țara să fie promovată, să crească atractivitatea turismului de leisure; acesta este un domeniu la care alte capitale din zona central-europeană, cum ar fi Praga sau Budapesta, nu mai vorbim de Viena, sunt cu mult înaintea Bucureștiului și aici cred că avem de recuperat. Turismul de leisure ar crea o nișă foarte importantă pentru toți cei care operează hoteluri în România.
Interviu realizat de Diana Sbârcea pentru ediția 93 a revistei Horeca România.