Cum amenajăm un Food truck
în ultimii ani, s-a dezvoltat destul de mult și în România conceptul de Street Food, ceea ce a dus la cererea destul de mare pentru unități alimentare mobile sub formă de Food truck-uri: minivanuri, camionete, rulote etc. Astfel, beneficiarii care vor să deschidă o astfel de afacere trebuie să țină cont de mai multe aspecte pentru a crea un brand atrăgător, cu o identitate și un design bine gândit.
Proiectarea unui Food Truck
Numărul și tipul echipamentelor depind de conceptul și meniul bucătăriei dumneavoastră (burger, pizzerie, cafenea, gelaterie etc.). Un standard al unui Fast Food ar fi: una sau două chiuvete (în funcție de preparatele care se vor face aici), frigidere și/sau congelator, aparat de cafea și storcător pentru fresh-uri, o friteuză, un cuptor și grill, cântar. De principiu, echipamentele se alimentează la energie electrică, de aceea este nevoie și de un generator. Nu uitați că aveți nevoie și de un mic spațiu de preparare, dar și de depozitare (alimente și consumabile).
Un aspect foarte important în proiectarea bucătăriei pentru un Food truck este ventilația și răcirea spațiului. Faptul că interiorul unei astfel de unități este destul de mic, în care funcționeză echipamentele și în care trebuie să-și desfășoare activitatea personalul (1-3 persoane), duce la nevoia unei aerisiri corespunzătoare și menținerea unei temperaturi confortabile. De aceea veți avea nevoie de un aer condiționat corespunzător și, eventual, chiar de o hotă pentru evacuarea mirosului și a căldurii excesive.
Și iluminatul își are rolul său, chiar dacă un Food truck reprezintă un spațiu deschis și va avea suficientă lumină naturală. Dar nu uitați de iluminatul pe timp de seară și noapte! Ca să-l faceți mai atrăgător, vă recomand să optați pentru pendule și lămpi decorative sub formă de ghirlande luminoase deasupra tejghelei de servire. în cazul în care există și o copertină care se prelungește, atunci continuați ideea iluminatului și în exterior. Tot iluminatul îl puteți considera semnalistica unității mobile, de exemplu logo-ul sub formă de litere volumetrice luminoase montate pe acoperiș sau deasupra vitrinelor.
Finisajele folosite trebuie să fie mult mai rezistente față de un spațiu închis, din cauza deviațiilor de temperatură sau a condițiilor meteo. De aceea, este bine să alegeți materiale tratate corespunzător.
Nu uitați de decor – acele mici elemente care să integreze brandul viitor.
Conceptul de design
Aspectul unui unități alimentare mobile este baza pentru succesul afacerii dumneavoastră, de aceea toată identitatea trebuie construită încă de la început – soluția de design interior, gama cromatică, mesajele și imaginile, toate trebuie să reprezinte brand-ul și să-l diferențieze de concurenți și, desigur, să informeze consumatorul despre produsele comercializate.
Dacă discutăm despre branding, veți avea nevoie de:
- Dezvoltarea identității (culoare, logo, elemente care vor caracteriza brandul etc.). Vă recomand să apelați la o firmă specializată pentru a vă ajuta în crearea identității vizuale, iar apoi să vă ajute să vă promovați în online și Social Media;
- Aspectul unității exterioare este esențială pentru un astfel de concept. Astăzi, pe piață au apărut multe afaceri de acest gen și concurența este mare. Totuși, la un festival unde va fi nevoie să atrageți atenția clienților, este important să vă branduiți mașina în așa fel încât consumatorii fideli să vă recunoască, iar cei noi să fie atrași să vină la dumneavoastră.
- Crearea meniului. Știm deja cu toții că pentru a avea succes este important nu doar să aveți mâncare bună, dar este important și să creați interes prin grafica meniului, pe care nu trebuie să uitați să-l poziționați undeva la vedere (poate chiar pe exteriorul mașinii, deasupra vitrinelor).
Vă surâde ideea de a deschide o afacere de acest tip? Atunci nu mai stați pe gânduri pentru că sezonul festivalurilor și a Street Market-urilor e deja în toi, iar cererea pe piață a devenit din ce în ce mai mare. Nu știți cum să creați un concept atrăgător? Sfatul meu este să apelați cu încredere la un specialist!
Articol scris de Natalia Berezovskaia, arhitect de interior la Creativ Interior, pentru ediția 94 a revistei Horeca România.