Mâncare ca “La Mama”, în Muzeul Țăranului Român
Lanțul de restaurante La Mama, care s-a impus în cei peste 20 de ani de activitate prin aducerea în actualitate a bucătăriei tradiționale românești, a deschis săptămâna aceasta al 7-lea restaurant din portofoliu, în incinta Muzeului Èšăranului Român. Noul restaurant oferă iubitorilor de preparate tradiționale posibilitatea de a savura mâncarea preferată, gătită “ca la mama acasă”, într-un decor inspirat din lumea țăranului român, spune antreprenorul Cătălin Mahu.
“în momentul în care am preluat spațiul de la Muzeul Èšăranului Român, am gândit amenajarea împreună cu niște arhitecți, adaptându-ne la specificul acestui loc. Am imaginat o călătorie începând din lumea țăranului român, pornind de la coșurile de răchită pe post de abajururi, trecând prin casa părinților noștri, cu ajutorul farfuriilor smălțuite – mie mama încă îmi dă să mănânc într-una similară atunci când o vizitez – și ajungând până în timpurile moderne, grație mobilierului și finisajelor. Investiția s-a ridicat undeva la 150.000 euro și ne bucurăm de ce a ieșit”, a spus Cătălin Mahu, proprietarul lanțului de restaurante La Mama.
Potrivit acestuia, noul restaurant își propune să devină un loc al celor care iubesc tradiția și valorile românești, iar aici vor avea loc concerte de jazz, etno-jazz, blues, tarafuri românești, fanfare mari, dar și lansări de carte, dezbateri, expoziții de artă fotografică sau vizionări de film.
Povestea La Mama continuă cu planuri de extindere, mai ales că, potrivit unui studiu realizat la începutul anului de Hospitality Culture Institute, atunci când ies în oraș majoritatea românilor preferă bucătăria cu specific autohton, iar 80% dintre ei au cumpărat mâncare gătită cel puțin o dată în ultimele 6 luni.
Astfel, La Mama vizează deschiderea de noi restaurante în sectoarele mari ale Capitalei, dar și extinderea la nivel național, prin unități proprii sau chiar în sistem franciză.
în cei peste 20 de ani de la lansare, mai bine de 15 milioane de clienți au trecut pragul restaurantelor La Mama, contribuind la creșterea constantă a cifrei de afaceri până la 4,4 milioane de euro în 2018.