Accor are planuri de dezvoltare ambițioase pentru România
- “Acum este cel mai bun moment pentru a investi în hoteluri” – Christophe Chamboncel, Accor Regional Leader pentru România și Europa de Sud-Est
Cu o rețea de 12 hoteluri în România, care totalizează nu mai puțin de 1625 de camere, grupul hotelier Accor are planuri de dezvoltare ambițioase pentru piața din România în următorii ani. Potrivit lui Christophe Chamboncel, Accor Regional Leader pentru România și Europa de Sud-Est, calendarul de deschideri pentru România cuprinde 11 hoteluri noi, care vor aduce pe piață 1510 camere noi până în 2022. Iar obiectivul Accor pentru următorii 5 ani este unul foarte ambițios: “Vrem să ajungem la 50 de hoteluri în România până în 2025”, spune reprezentantul Accor în regiune.
Despre planurile de dezvoltare ale grupului Accor în Romania și hotelurile pe care le va deschide pe plan local în următorii ani am vorbit cu Christophe Chamboncel, care a fost numit anul trecut în funcția de Accor Regional Leader pentru România și Europa de Sud-Est.
Vă rog să ne spuneți pentru început câteva cuvinte despre prezența grupului Accor în România, precum și despre proiectele pe care le aveți în derulare în prezent pe piața locală.
România este o piață cheie pentru Accor în Europa de Est. în prezent, există 12 hoteluri care operează în toată țara sub brandurile Accor: Pullman, Novotel, Mercure, ibis și ibis Styles. Acestea totalizează 1625 de camere. Planurile noastre de dezvoltare sunt, de asemenea, dinamice și includ o diversitate de proiecte care se vor deschide în Bucuresti și în alte orașe cheie din România.
Următoarele deschideri din calendarul nostru sunt ibis Styles Bucharest Airport – situat în Otopeni, pe Calea Bucureștilor, care va fi cel mai apropiat de aeroport, și va cuprinde din 85 de camere, un bar, un restaurant și parcare proprie – și Mercure Timișoara, un proiect de referință pentru Accor dar și pentru oraș, prin calitatea sa. Noul Mercure va fi găzduit de o construcție nouă ce va respecta cerințele excepționale de performanță ale certificării verzi BREEAM. Hotelul va avea o capacitate de 60 de camere și va fi situat aproape de centrul celui de-al doilea oraș ca mărime al României.
Centrul Bucureștiului va avea încă un hotel de calitate începând cu aprilie 2020, odată cu deschiderea ibis Styles Bucharest City Center, dezvoltat de partenerii noștri, Dentotal Hospitality.
Suntem mândri că ne consolidăm relația cu un investitor și dezvoltator cheie cu care avem deja un parteneriat de succes – managementul Mercure Bucharest City Center – și suntem încrezători că noul hotel va fi unul dintre cele mai surprinzătoare și mai trendy din București. ibis Styles Bucharest City Center va fi situat pe Știrbei Vodă, la câțiva pași de atracții turistice cheie, cum ar fi Ateneul Român, Palatul Regal, Opera Națională și Gara de Nord. Acesta va oferi 152 de camere, inclusiv camere de familie și camere pentru oaspeții cu dizabilități, un restaurant, un bar, săli dedicate conferințelor și evenimentelor private, precum și o parcare proprie.
De asemenea, în 2020 avem în plan deschiderea a două hoteluri în Galați, un proiect de renovare care va avea ca rezultat deschiderea unui Mercure și a unui hotel ibis Styles, cel mai probabil în jurul lunii iunie. Ambele hoteluri sunt situate ideal, pe strada Domnească 13 & 12 – la câțiva pași de Centrul Vechi și lângă Portul Galați, cel mai mare port de pe Dunăre și al doilea ca mărime din România. Planul de renovare a acestor două hoteluri va include: modernizarea camerelor, a restaurantelor și a zonelor publice în conformitate cu standardele mărcilor Mercure ibis Styles, precum și investiții în cele mai noi servicii IT și digitale care vor oferi oaspeților o experiență impecabilă, promptă și personalizată.
Calendarul nostru pe 2020 include și deschiderea ibis Politehnica în București. Ibis este cel mai cunoscut brand al nostru în Europa și este important să avem o prezență bună aici în România. în același timp, vom deschide un ibis în Timișoara și, cel mai probabil cu același proprietar, vom deschide un Tribe. Acesta din urmă va fi primul din sud-estul Europei și ne așteptăm să fie minunat, deoarece conceptul de marcă este revoluționar și foarte atrăgător pentru noua generație de turiști.
Care sunt în opinia dumneavoastră atu-urile pe care le aduce un brand internațional unui investitor?
România are un potențial mare de dezvoltare hotelieră, deoarece creșterea PIB-ului este mare aici în comparație cu alte țări europene și cred că acum este cel mai bun moment pentru a investi în hoteluri. Strategia noastră orientate către active de tip light – contracte de management și de franciză – ne permite să fim prompți și flexibili în a valorifica oportunitățile de pe piață, prin colaborarea cu parteneri locali consacrați și susținerea acestora în a deschide și a opera hoteluri de calitate pentru toate segmentele de piață, de la lux la economy.
Suntem unul dintre liderii mondiali în domeniul ospitalității și putem oferi expertiza noastră atât sub formă de contract de management, cât și de franciză, în funcție de nevoile investitorului. Suntem alături de investitor de la început, de la proiectarea tehnică, până la deschidere. Investitorii vor beneficia de asistență la fața locului, prin training-uri, sfaturi de zi cu zi etc.
Există, de asemenea, situații în care un investitor dorește să transforme o proprietate existentă într-o marcă Accor. în acest caz, avem câteva mărci care se potrivesc foarte bine prin flexibilitatea lor, Mercure sau ibis Styles, deoarece nu sunt foarte standardizate, în comparație cu Novotel sau ibis.
Ce ne puteți spune despre planurile de dezvoltare ale grupului Accor în România?
Calendarul nostru de deschideri cuprinde 11 hoteluri noi care vor aduce 1.510 camere noi pe piața românească până în 2022. Am prezentat deja în detaliu deschiderile anului curent. Desigur, avem și alte hoteluri în plan.
Una dintre deschiderile noastre cheie pentru al doilea semestru din 2021 este Swissôtel Bucharest, care va fi cel mai înalt hotel din București. Acesta va fi situat lângă Romexpo, pe Bulevardul Expoziției, și reprezintă o investiție importantă a partenerilor noștri, Grupul Niro. După finalizare, noul hotel va cuprinde 225 de camere distribuite pe 18 etaje, restaurante, piscină, un centru spa & fitness și o zonă de întâlniri și conferințe.
Strategia grupului nostru este de a fi lider în ceea ce privește brandurile și vrem să avem diversitate – atât hoteluri premium și de lux, cât și economy și de tip midscale. Până în prezent, portofoliul Accor numără nu mai puțin de 39 de mărci la nivel global, adaptate pentru a satisface cele mai specifice nevoi ale oaspeților noștri.
în 2021 și 2022 vom vedea noi branduri hoteliere intrând pe piața internă, precum M Gallery, Tribe, Adagio și multe altele.
Am stabilit un obiectiv foarte ambițios pentru Accor în România, vrem să ajungem la 50 de hoteluri până în 2025.
Ce factori aveți în vedere atunci când decideți extinderea pe o anumită piață, în acest caz pe piața din România?
Cel mai important despre România este că este o țară cu o piață internă mare, ale cărei venituri cresc în fiecare an. De altfel, toți factorii cheie pentru dezvoltarea afacerilor în domeniul ospitalității în România sunt prezenți: are una dintre cele mai rapide creșteri economice din UE, România poate deveni unul dintre beneficiarii Brexit prin atragerea de instituții financiare și alte business-uri de servicii care iau în considerare o relocare din Londra, există o popularitate în creștere a României ca destinație turistică de vacanță, de business și MICE și, în sfârșit – conectivitatea României cu restul Europei prin zboruri, modernizarea drumurilor, a căilor ferate este din ce în ce mai bună. Multe investiții de infrastructură ar trebui făcute mai rapid pentru a nu pierde ritmul dezvoltării, cu toate acestea, avem o perspectivă cu adevărat pozitivă pentru România.
Cel mai important oraș rămâne Bucureștiul, pentru că se dezvoltă foarte repede. Ne concentrăm, însă, și pe alte orașe, cum ar fi Sibiu, Galați, Constanța, Cluj și Timișoara. Vrem să fim mai vizibili, iar când spun asta mă refer în special la parteneriate cu investitorii interesați de colaborarea în franciză sau sub formă de contracte de management.
Ca principiu, oamenii nu vin într-un oraș pentru că acolo este un anumit hotel, vin pentru a-și petrece timpul liber, pentru a vizita pe cineva sau pentru o întâlnire de afaceri, de aceea este important să cercetăm exact care sunt motivațiile din spatele comportamentului turistic pentru a decide care este cea mai potrivită marcă de hotel pentru un anumit oraș. Astfel, deși poate arăta foarte bine să ai un brand de cinci stele în oraș, poate fi mai rentabil un brand precum ibis sau ibis Styles care ar aduce un randament mai bun investiției.
Ce ne puteți spune despre activitatea Accor în regiune?
Bulgaria este a două țară din regiune, după România, din punctul de vedere al dezvoltării pe piața ospitalității. în prezent, avem un portofoliu relativ mic, dar suntem lideri în ceea ce privește brandurile. Avem un Novotel și un ibis în apropiere de aeroport. în 2021 vom avea un alt ibis și un Novotel în centrul Sofiei cu același proprietar al Novotel-ului existent. Vom deschide și un Pullman în afara Sofiei, proiectat ca un resort cu apartamente. De asemenea, avem câteva proiecte în munți și unele proiecte confidențiale pe care nu suntem încă autorizați să le comunicăm.
în Serbia, avem în prezent două hoteluri Mercure și un Mamma Shelter. Acest din urmă brand are un concept foarte interesant, deoarece este promovat ca restaurant cu camere deasupra. De fapt, restaurantul de la Mamma Shelter aduce 50-60% din venituri și, în general, lucrurile sunt invers – restaurantul generând în jur de 20-25% din veniturile unui hotel.
în Slovenia suntem prezenți cu ibis Styles și Mercure și avem planuri de dezvoltare în Lublijana. în Albania vom deschide un Novotel în următorii 2-3 ani, printr-o franciză. Acolo, vom deschide și un Movenpick. în Bosnia Herțegovina avem 4 hoteluri – M Gallery, ibis Styles, Swissôtel și Novotel, toate prin contracte de franciză. Piața este foarte dinamică acolo. De asemenea, în Macedonia suntem prezenți cu trei hoteluri – un ibis Styles, un ibis și un hotel Mercure, una dintre cele mai înalte clădiri din oraș. Avem un număr mare de hoteluri în regiune și multe care se vor mai deschide în anii ce urmează.
Ce obiective v-ați propus pentru anii următori, în calitate de Regional Leader pentru România și Europa de Sud-Est?
Principalele obiective pe care mi le-am stabilit în România și în SEE pentru următorii ani vor fi să aduc și să mențin la nivel de excelență operațională cele peste 25 de hoteluri din portofoliu, în domenii cheie precum serviciile, implicarea, satisfacția pentru oaspeți, adoptarea ALL (programul de loialitate “Accor Live Limitless”, n.r.), venituri, profitabilitate. în același timp, am un obiectiv strategic din a asigura satisfacția partenerilor de afaceri și a proprietarilor de hoteluri Accor, prin stabilirea unei relații de încredere, pe termen lung.
Interviu realizat de Diana Sbârcea pentru ediția 97 a revistei Horeca România.