Radiografia IMM-urilor din România în 2020. Peste 60% dintre acestea și-au redus activitatea anul acesta
Miercuri, 16 decembrie 2020, a avut loc lansarea lucrării „Carta Albă a IMM-urilor din România 2020„, ediția nr. 18, realizată de Consiliul Național al IMM-urilor din România (CNIPMMR) în parteneriat cu Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.
Lucrarea reprezintă cea mai aprofundată analiză a sectorului IMM din România ce prezintă situația de ansamblu a mediului de afaceri în anul 2020, impactul COVID, dificultățile cu care se confruntă IMM-urile, nevoile și sursele lor de finanțare, modalitatea în care inovează, intenția de accesare de fonduri nerambursabile sau criteriile de care țin cont în alegerea partenerului de business, constituind baza pentru propuneri de strategii cu privire la viitoarele direcții de susținere și dezvoltare ale mediului de afaceri românesc.
Florin Jianu, președinte CNIPMMR: Peste 60% din IMM-urile intervievate și-au redus activitatea în 2020
în cadrul evenimentului, președintele CNIPMMR, domnul Florin Jianu, a precizat că 60,77% din IMM-urile intervievate și-au redus activitatea pe parcursul anului 2020. Incertitudinile evoluțiilor viitoare, scăderea cererii interne și suspendarea temporară a activității datorată situației Covid au fost principalele probleme ale mediului de afaceri în 2020.
“Suntem la a 18-a ediție a lansării lucrării Carta Albă a IMM-urilor, o bună practică de parteneriat public privat, 18 ani în care lucrăm împreună cu Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri la această lucrare.
Anul acesta, marea problemă a mediului de afaceri a fost reprezentată de incertitudinile evoluțiilor viitoare (semnalată în 55,69% din IMM-uri), a doua problemă sistemică a fost identificată ca scăderea cererii interne (52,42%), urmată de cea care a vizat suspendarea temporară a activității datorată situației Covid-19 (49,03%).
Un alt aspect extrem de important este reprezentat de faptul că 60,77% din IMM-urile intervievate și-au redus activitatea pe parcursul anului 2020.
Totuși, lucrarea a relavat faptul că a crescut gradul de digitalizare a companiilor, acestea folosind pe lângă instrumentele clasice tip calculator, internet, social media și softuri precum semnătura electronică sau softurile de operare a afacerii lor.
Dat fiind cele menționate mai sus, considerăm ca este deosebit de important să realizăm investiții adecvate din Programul Național de Relansare și Reziliență și să înființăm un “task-force național” focalizat pe elaborarea și implementarea de programe și proiecte pentru atragerea și utilizarea ”de facto” a resurselor financiare UE accesibile României.”
Ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri: Pachetul de 90 miliarde de euro din fonduri europene pentru dezvoltare reprezintă șansa României de relansare economică
Prezent la evenimentul de lansare a lucrării „Carta Albă a IMM-urilor din România 2020”, Ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, Virgil Popescu, a precizat că fondurile europene reprezintă șansa României de relansare economică.
„Pachetul de 90 miliarde de euro din fonduri europene pentru dezvoltare sunt șansa României de relansare economică. Creșterea capacității administrative a României de a accesa acești bani e prioritatea noastră zero în acest moment și numai împreună, în parteneriat Guvern – mediu de afaceri, putem să urnim economia din locul unde a dus-o pandemia”, a transmis ministrul Virgil Popescu, în cadrul evenimentului de lansare a celei de-a 18-a ediții a „Cartei Albe a IMM-urilor din România”, în format videoconferință.
Ministrul Virgil Popescu a evidențiat importanța componentei digitale în relația dintre autoritatea publică centrală și antreprenor.
„Pandemia ne-a împins către digitalizare, către mediul online”, a declarat ministrul, care a transmis necesitatea implementării tehnologiei noi în rândul IMM-urilor și a tranziției lor dinspre offline către online.
Semnele de îmbunătățire a economiei trebuie susținute din interior, prin stimularea producției autohtone, a mai transmis ministrul Virgil Popescu.
„Fabricat în țara mea” este un proiect pe care îl susțin pentru că e important să creștem cota de piață de fabricilor românești. E greu de vobit de internaționalizare în aceasta perioadă, când statele europene au fost în lockdown total și există restricții, dar companiile românești trebuie să fie pregătite pentru acest pas decisiv către piețele regionale”, a declarat Virgil Popescu.