Apetit pentru antreprenoriat în creștere în HoReCa
Hospitality Culture Institute anunță încheierea etapei de înscrieri pentru cea de-a doua ediție a acceleratorului HoReCa Business Accelerator, dedicată start-up-urilor cu un model sau idee de afacere inovatoare dedicate sectorului HoReCa. Potrivit organizatorilor, a doua etapă a generat un interes masiv în rândul antreprenorilor.
“Nouă echipe au fost selectate să participe în cea de-a doua ediție a acceleratorului, după ce a fost încheiată etapa de înscrieri cu 120 aplicații din întreaga țară, în creștere cu 100% față de numărul de aplicații înregistrate la prima ediție din 2020”, precizează reprezentanții Hospitality Culture Institute.
Dintre antreprenorii care au fost acceptați în a doua cohortă a HoReCa Business Accelerator, șapte sunt la nivel start-up și două echipe la nivel de idee de afaceri, cinci sunt business-uri de tehnologie, două care oferă servicii și două din domeniul producției.
Din juriul HoReCa Business Accelerator au făcut parte specialiștii Tinu Sebeșanu – COO Impact Developer & Contractor, Dan Isai – CEO Salad Box, Andreea Petrișor – CEO foodpanda, Vlad Șeitan – CEO BroDev, Gabriel Iovu – investitor tech, Răzvan Testa – Partener Fondator Èšuca, Zbârcea & Asociații, Utku Ogrendil – CEO SIBS, Dragoș Doroș, Partener KPMG România.
Business-urile acceptate în cohorta a II-a a HoReCa Business Accelerator sunt:
1. Chefs of Romania – Alexandru Rada
Platformă online cu ajutorul căreia utilizatorii pot contracta chefi cu experiență pentru proiecte gastronomice private.
2. MeeTrip – Elena Luiza Oprea
Marketplace B2B de comercializare a experiențelor turistice. Atracțiile locale vor fi vândute către consumatorul final prin intermediul partenerilor: hoteluri, pensiuni, agenții de turism, firme de organizări evenimente.
3. Bcheese – George și Florin Borsaru
Un business creat de doi frați, bazat pe conceptul de Cloud Kitchen, unde clienții își comandă mâncarea online pe toate aplicațiile de Food Delivery disponibile, dar pot veni și în locație să ridice comanda sau să plaseze una. Acest cloud kitchen prepară doar Mac’n’Cheese și oferă 6 toppinguri diferite pentru acesta.
4. FlatWhite – Paul Moca și Ovidiu Katai
Platformă online de management al proprietăților, dornică să transforme cazarea într-o experiență plăcută pentru turiști, prioritizând siguranța și confortul lor.
5. In Spirit – Silvia Serban, Andreea Stefanuca, Constantin Stefanuca, Radu Cristian Serban
Producție de băuturi carbogazoase non-alcoolice și slab-alcoolice cu inserții de distilate botanice, organice, fără zahăr, fără conservanți, fără adaosuri.
6. Vocea Clientului – Alex Oprișan
Vocea Clientului este un SaaS (software as a service) care ajută afacerile cu prezență fizică (restaurante, hoteluri, cafenele, clădiri, etc) să primească feedback direct, acționabil și privat de la clienți sau vizitatori, cu scopul de a monitoriza și îmbunătăți calitatea serviciilor.
7. Anika Fried Chicken – Alexandru Dumitru și Andrei Popa
Bucătarul anului 2019 potrivit Gault&Millau, Alexandru Dumitru și somelierul Andrei Popa s-au înscris la HoReCa Business Accelerator cu un concept de servire dezvoltat în pandemie: Anika Fried Chicken sau, cu alte cuvinte, comfort food bazat pe pui marinat și prăjit în mai multe variante. Toate ingredientele sunt gătite de la zero în bucătăria Anika – brioșe, gofre și gogoși de casă, creme, sosuri, murături, legume coapte și garnituri iar puiul folosit este crescut responsabil, la fermă.
8. Tonic Blend – Cristian Cîrloganu
Tonic-Blend este un producător local de kombucha, o băutură cu o istorie de milenii care începe sa fie redescoperită din ce în ce mai mult și în zilele noastre, odată cu creșterea interesului oamenilor pentru o alimentație sănătoasă.
9. Booking Mania – Robert Răducanu
Booking-Mania este un marketplace de turism care pune în contact direct unități de cazare și firme de rent a car cu potențiali clienți interesați de astfel de servicii. Inovativitatea constă în opțiunea de Recenzii Video pentru clienți, integrată în cadrul unei aplicații mobile și care creează o experiență ghidată, reală și interactivă.
Premii HoReCa Business Accelerator:
Pentru antreprenori urmează 6 săptămâni de workshopuri online, la finalul cărora va exista un pitch de finanțare, în care fiecare echipă poate primi investiții private de peste 100.000 de euro din partea fondurilor de investiții și a investitorilor tip angel care participă în program.
De asemenea, antreprenorii pot câștiga unul dintre cele 3 granturi de câte 5.000 de euro, pentru digitalizarea businessurilor, oferite alături de UniCredit Bank și UniCredit Leasing, un grant de 2000 de euro pentru cel mai bun pitch de finanțare sau unul din cele 3 granturi de 3.500 de euro, ca discount la achiziționarea produselor software Bit Soft.