Granturi de până la 100.000 EURO pentru digitalizarea IMM-urilor
IMM-urile care își desfășoară activitatea în domeniul HoReCa pot primi finanțare nerambursabilă de până la 100.000 euro pentru digitalizarea activității desfășurate.
Conform Programului Național de Digitalizare a microîntreprinderilor și IMM-urilor, poți beneficia de finanțare sub formă de granturi pentru digitalizarea activității desfășurate, cu doar 10% valoarea cofinanțării.
Condiții de eligibilitate pentru solicitanți:
Pot beneficia de ajutor financiar nerambursabil microîntreprinderile, întreprinderile mici și mijlocii înregistrate potrivit Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care nu se află în una din situațiile incompatibile cu acordarea ajutorului de minimis din fonduri publice.
• NU pot aplica companiile care au autorizate activități din următoarele domenii de activitate:
2611 – Fabricarea subansamblurilor electronice (module)
2612 – Fabricarea altor componente electronice;
2620 – Fabricarea calculatoarelor și a echipamentelor periferice
2630 – Fabricarea echipamentelor de comunicații
6201 – Activități de realizare a software-ului la comandă (software orientat client)
6202 – Activități de consultanță în tehnologia informației
6203 – Activități de management (gestiune și exploatare) a mijloacelor de calcul
6209 – Alte activități de servicii privind tehnologia informației
6311 – Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web și activități conexe
6312 – Activități ale portalurilor web
7211 – Cercetare-dezvoltare în biotehnologie
7219 – Cercetare-dezvoltare în alte științe naturale și inginerie
• IMM-uri cu media cifrei de afaceri în ultimii 3 ani cel puțin de 2 ori valoarea cheltuielilor eligibile.
Valoarea finanțării:
• Valoarea finanțării nerambursabile poate fi cuprinsă între 30.000 – 100.000 euro. (reprezentând maxim 90% din valoarea cheltuielilor eligibile din proiect).
• Suplimentar, beneficiarul ajutorului financiar va contribui cu minim 10% din valoarea totală a proiectului.
Acest program sprijină activitatea digitală IMM-urilor non-TIC prin:
• Achiziții de hardware TIC, dispozitive și echipamente corelate cu implementarea proiectului;
• Activități aferente realizării rețelei LAN necesară pentru implementarea proiectului;
• Achiziționare și/sau dezvoltare și/sau adaptare a aplicațiilor software/licențelor necesare implementării proiectului, configurării și implementării bazelor de date, migrării și integrării diverselor structuri de date existente, inclusiv soluții de automatizare software de tip RPA, respectiv Robotic Process Automation;
• Procurare de website de prezentare a companiei (maxim 10.000 lei);
• Achiziție de nume de domeniu nou ”.ro”;
• Achiziția soluției de semnătură electronică;
• Trecerea arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil;
• Achiziționarea de aplicații informatice specifice pentru persoanele cu dizabilități;
• Soluții IT pentru comerțul electronic;
• Servicii de tip cloud și SaaS (Software as a Service);
• Servicii de găzduire, incluzând toate tipurile de servicii de găzduire, cu excepția pachetelor de reseller;
• Servicii pentru consolidarea securității cibernetice aplicabile pentru software/ găzduire/ rețele;
• Servicii de consultanță/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice de care au nevoie IMM-urile;
• Achiziționarea de servicii de consultanță pentru elaborarea documentațiilor necesare pregătirii aplicației de proiect propusă spre finanțare și / sau managementul aplicației de proiect;
• Cheltuieli de instruire a personalului responsabil cu utilizarea și mentenanța produselor implementate / achiziționate.
NU sunt eligibile următoarele cheltuieli:
• Achizițiile de elemente de mobilier;
• Achiziții de obiecte de inventar;
• Cheltuielile salariale;
• înlocuirea activelor care se face în scopul upgradării activelor existente în cadrul firmei.
ATENÈšIE! Valoarea tuturor cheltuielilor eligibile nu poate depăși 50% din media cifrei de afaceri aferentă ultimelor 3 exerciții financiare încheiate, exceptând:
• Cheltuielile cu servicii de consultanță / analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice;
• Cheltuielile de consultanță pentru elaborarea documentațiilor necesare pregătirii aplicației de proiect propus spre finanțare și / sau managementul aplicației de proiect (inclusiv elaborarea documentațiilor necesare implementării aplicației de proiect).
Modalitatea de depunere a proiectului:
• Pentru a propune un proiect în vederea finanțării, solicitantul va completa în limba română cererea de finanțare în sistemul electronic MySMIS, în cadrul apelului aferent;
• Solicitanții au obligația înregistrării în sistem, înainte de demararea completării conținutului cererii de finanțare.
Durata proiectului:
Durata de implementare a Programului Național de Digitalizare este până la data de 31 decembrie 2023. Perioada de sustenabilitate este 3 ani după finalizarea proiectului.
Articol scris de Iulian Cazacu, Președinte Centrul de Dezvoltare SMART (www.smart.org.ro), pentru ediția 102 a revistei Horeca România.